Lewis Hamiltont persze nem nagyon kell sajnálni, hiszen a Mercedes két nehéz versenyhétvégéjén a Ferrari baleseteit és műszaki hibáit kihasználva egy győzelemmel és egy második hellyel gazdagodott. De az angol úgy érzi, végre ismét tökéletes autót vezethet – ez hiányzott neki a legutóbbi két futamon.
„Érdekes nap volt, sokkal jobb az autó, mint Malajziában – mondta a Mercedes új fejlesztési csomagját használó Hamilton, aki Malajziában egy próba után visszaváltott a régire, de most ennek nem látta szükségét. – Minden újra a régi, úgy érzem, bárkit legyőzhetek. Az első szabadedzés fontos volt, mert szárazon kipróbálhattuk az autót. A másodikon vizes pályán is kimentem, mert Malajziában nem volt valami jó esőben. De most minden szempontból rendbe hoztuk.”
OKTÓBER 6., PÉNTEK |
1. szabadedzés: 1. Vettel 1:29.166 |
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:48.719 |
OKTÓBER 7., SZOMBAT |
5.00–6.00: 3. szabadedzés |
8.00–9.00: időmérő |
OKTÓBER 8., VASÁRNAP |
7.00: a verseny (53 kör, 307.471 km) rajtja |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Október 22., 21.00: Amerikai Nagydíj |
Október 29., 20.00: Mexikói Nagydíj |
November 12., 17.00: Brazil Nagydíj |
Valtteri Bottas is megerősítette, hogy jobb az autó, mint Sepangban. Más kérdés, hogy a finnek a saját formáján is jelentősen javítania kellene.
A Malajziai Nagydíjat megnyerő Max Verstappen szerint a Mercedes kiemelkedik a mezőnyből, de ugyanúgy háromcsapatos versenyt vár, mint Malajziában.
Daniel Ricciardo szerint a Red Bull nehéz döntés előtt áll, mert ha a szuzukai pálya kanyarjaiban akar kiemelkedni, túl sok időt veszít az egyenesekben, ha viszont kisebb leszorító erőt alkalmaz a kisebb légellenállás miatt, nem tudja kihasználni autója alapvető előnyeit.
„Közel vagyunk a Mercedeshez és a Ferrarihoz, nem volt rossz ez a nap. Ám ők az időmérőn sokkal erősebb motorral mennek majd, mi ezt nem tehetjük meg. Ahhoz, hogy a versenyen esélyünk legyen, néhány tizedet még találnunk kell. A beállításban is meg kell találni a középutat, mert most a meredek légterelők nagyon lelassítanak az egyenesekben” – mondta az ausztrál.
A Renault dolgozik azon, hogy a Mercedeshez és a Ferrarihoz hasonlóan az időmérőre speciális motorbeállítást alkalmazhasson, és ne maradjon le a harmadik etapban.
Sebastian Vettel úgy látja, a Mercedes és a Ferrari csatájához már nemcsak egyes pályákon, hanem minden helyszínen csatlakozik a Red Bull.
„Ez nem két csapat csatája, három istálló küzd a győzelmekért. Ez így érdekes. Délelőtt minden rendben volt, a tervek szerint alakul a hétvége” – mondta Vettel.
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:48.719 | átlag: 192.286 km/ó | 4 kör |
2. | Esteban Ocon | francia | Force India-Mercedes | 1:49.518 | 0.799 mp h. | 3 |
3. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:51.345 | 2.626 | 3 |
4. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:52.146 | 3.427 | 3 |
5. | Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 1:52.343 | 3.624 | 4 |
6. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | idő nélkül | 1 | |
7. | Nico Hülkenberg | német | Renault | idő nélkül | 1 | |
8. | Jolyon Palmer | brit | Renault | idő nélkül | 1 | |
9. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | idő nélkül | 3 | |
10. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | idő nélkül | 1 | |
11. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | idő nélkül | 2 | |
12. | Pascal Wehrlein | német | Sauber-Ferrari | idő nélkül | 2 | |
13. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Renault | idő nélkül | 1 | |
14. | Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Honda | idő nélkül | 1 |
1. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:29.166 | átlag: 234.452 km/ó | 23 kör |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:29.377 | 0.211 mp h. | 29 |
3. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 1:29.541 | 0.375 | 27 |
4. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:29.638 | 0.472 | 22 |
5. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:30.151 | 0.985 | 30 |
6. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 1:30.762 | 1.596 | 26 |
7. | Esteban Ocon | francia | Force India-Mercedes | 1:30.899 | 1.733 | 22 |
8. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1:30.974 | 1.808 | 24 |
9. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:31.032 | 1.866 | 22 |
10. | Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Honda | 1:31.202 | 2.036 | 24 |
11. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:31.216 | 2.050 | 15 |
12. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | 1:31.235 | 2.069 | 19 |
13. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:31.530 | 2.364 | 23 |
14. | Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 1:31.602 | 2.436 | 22 |
15. | Jolyon Palmer | brit | Renault | 1:31.757 | 2.591 | 22 |
16. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:31.912 | 2.746 | 20 |
17. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Renault | 1:32.252 | 3.086 | 14 |
18. | Pierre Gasly | francia | Toro Rosso-Renault | 1:32.501 | 3.335 | 18 |
19. | Pascal Wehrlein | német | Sauber-Ferrari | 1:32.897 | 3.731 | 29 |
20. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1:33.397 | 4.231 | 28 |