Felhős időben kezdődött meg a Japán Nagydíj első szabadedzése, ezért a csapatok a szokásosnál jobban igyekeztek a pályára, és mivel délutánra is hasonló időt várnak, az egész napos sürgős tennivalókat igyekeztek betuszkolni arra az időre, amíg száraz a pálya.
OKTÓBER 6., PÉNTEK |
1. szabadedzés: 1. Vettel 1:29.166 |
7.00–8.30: 2. szabadedzés |
OKTÓBER 7., SZOMBAT |
5.00–6.00: 3. szabadedzés |
8.00–9.00: időmérő |
OKTÓBER 8., VASÁRNAP |
7.00: a verseny (53 kör, 307.471 km) rajtja |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Október 22., 21.00: Amerikai Nagydíj |
Október 29., 20.00: Mexikói Nagydíj |
November 12., 17.00: Brazil Nagydíj |
Az élcsapatok közül a Mercedes és a Ferrari lágy gumikon kezdte a munkát, míg a Red Bull szuperlágyakon. Bár sokszor láttuk már azt, hogy a Mercedes a lassabb abroncsokon is riválisai fölé emelkedik, Daniel Ricciardo a szuperlágyak adta nagyobb tapadást kihasználva fél másodperces előnnyel zárta az első mért körös időszakot.
Aztán Lewis Hamilton is a gyorsabb keverékre váltott, és 14 századdal megelőzte az ausztrált. Sebastian Vettel ekkor még lágy gumikon folytatta, de azokon is befurakodott Hamilton és Ricciardo közé.
A csapatok attól tartottak, hogy az eső miatt lesz rövidre szabva a szabadedzés, de Carlos Sainz Jr. lett az, aki miatt a lehetségesnél kevesebbet körözhettek. A spanyol az edzés derekán a hajtűkanyarból kigyorsítva a kerékvetőre hajtott, az autó megingott, és nekicsúszott a pálya túloldalán húzódó gumifalnak. A hatalmas becsapódás után az autó a levegőbe emelkedett, a bal első kereke ki is tört.
A hét végén új motorelemeket kapó, ezért 20 rajthelyes büntetéssel sújtott Sainz sértetlenül megúszta a balesetet, de az út közepén leálló autója miatt piros zászlóval meg kellett szakítani az edzést. A bő negyedórás szünetet követően is száraz volt még a pálya, így Vettel a szuperlágy gumikra váltva az élre állt.
A csapatok többsége a versenyszimulációs gyakorlatokra is szánt időt, vasárnapra ugyanis már napsütést jósolnak.
S miután az utolsó öt percben meg is érkezett az eső, Vettel maradt az élen. Mindebből messzemenő következtetést aligha lehet levonni, legfeljebb annyit, hogy a Mercedes egyelőre Szuzukában sem emelkedik ki a mezőnyből, s a Malajziai Nagydíjhoz hasonlóan háromcsapatos csata lehet az élen.
A második szabadedzés magyar idő szerint 7 órakor kezdődik.
1. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:29.166 | átlag: 234.452 km/ó | 23 kör |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:29.377 | 0.211 mp h. | 29 |
3. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 1:29.541 | 0.375 | 27 |
4. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:29.638 | 0.472 | 22 |
5. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:30.151 | 0.985 | 30 |
6. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 1:30.762 | 1.596 | 26 |
7. | Esteban Ocon | francia | Force India-Mercedes | 1:30.899 | 1.733 | 22 |
8. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1:30.974 | 1.808 | 24 |
9. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:31.032 | 1.866 | 22 |
10. | Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Honda | 1:31.202 | 2.036 | 24 |
11. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:31.216 | 2.050 | 15 |
12. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | 1:31.235 | 2.069 | 19 |
13. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:31.530 | 2.364 | 23 |
14. | Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 1:31.602 | 2.436 | 22 |
15. | Jolyon Palmer | brit | Renault | 1:31.757 | 2.591 | 22 |
16. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:31.912 | 2.746 | 20 |
17. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Renault | 1:32.252 | 3.086 | 14 |
18. | Pierre Gasly | francia | Toro Rosso-Renault | 1:32.501 | 3.335 | 18 |
19. | Pascal Wehrlein | német | Sauber-Ferrari | 1:32.897 | 3.731 | 29 |
20. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1:33.397 | 4.231 | 28 |