A Red Bull kilenc esztendeje egy több évre szóló szerződéssel kínálta meg Alonsót, aki azonban ragaszkodott ahhoz, hogy csupán egy évre írjon alá, és végül csak ezen múlott, hogy a spanyol helyett Sebastian Vettelt előléptették a Toro Rossótól a visszavonuló David Coulthard helyére a 2009-es idényre.
„Kétezer-nyolc végén Helmut Markóval többször is találkoztunk Alonso menedzserével, hogy 2009-re és 2010-re szerződést ajánljuk Fernandónak, mert az volt a stratégiánk, hogy vagy két év, vagy semmi. Ő viszont azt mondta, hogy csak egy esztendőt akar aláírni, kettőre nem semmiképp sem fogja elkötelezni magát. Akkor teljesen biztosak voltunk benne, hogy 2009-re szerződése van a Ferrarival" – idézte fel a történteket Horner, aki elárulta azt is, hogy az évek során még egy alkalommal megpróbálkozott a spanyol megszerzésével, de az első volt a legkomolyabb lehetőség Alonso „leigazolására".
„Valamikor 2011-ben vagy 2012-ben a belga pálya reptere felé, vagy onnan a pályára menve, egy Alfa Romeo hátsó ülésén is beszéltünk Fernandóval, hogy átjöjjön hozzánk, ám akkor kellett felmérnem, hogy ez a hajó az első lehetőségnél végleg elment" – fogalmazott Horner.
Azt persze kilenc év távlatából már meglehetősen nehéz megítélni, hogy mennyi a valóságalapja a történetnek – főleg, hogy a másik oldal nem szólalt meg.
Mint ismert, Alonso végül soha nem lett a Red Bull pilótája, a 2009-es idényt a Renault-nál töltötte, majd öt szezonra, 2010 és 2014 között a Ferrari versenyzője volt, ahonnan pedig visszatért a McLarenhez.