Rosszul végződött a pénteki nap a Mercedes számára, hiszena csapat néhány tagját kirabolták Interlagosban. Valtteri Bottas nekik is szeretett volna kedveskedni egy igazán jó eredménnyel, ami sikerült is, hiszen az idén – és pályafutása során – harmadszor szerezte meg a pole pozíciót. Mellesleg ez volt az első alkalom a nyári szünet óta, hogy időmérőn legyőzte csapattársát, Lewis Hamiltont, aki számára igencsak rosszul alakult a brazíliai kvalifikáció.
„Azt mondtam reggel a csapattársaimnak: mindent beleadok, hogy meglegyen a pole és felvidítsam őket, s most nagyon hálás vagyok, amiért ezt sikerült elérnem – mondta a finn pilóta. – Az elmúlt hétvégék egyre jobban alakultak a számomra, az időmérőkön csak néhány századra voltam Lewistól. Ez volt a helyzet eddig ezen a hétvégén is, szóval rossz, hogy Lewis nem lehetett ott a Q3-ban, de a saját teljesítményemmel nagyon elégedett vagyok.”
NOVEMBER 10., PÉNTEK |
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:09.202 |
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:09.515 |
NOVEMBER 11., SZOMBAT |
3. szabadedzés: 1. Bottas 1:09.281 |
időmérő: 1. Bottas 1:08.322 |
NOVEMBER 12., VASÁRNAP |
17.00: a verseny (71 kör, 305.909 km) rajtja |
A HÁTRALÉVŐ FUTAM |
November 26., 14.00: Abu-dzabi Nagydíj |
Először fordult elő a tavalyi Belga GP kvalifikációja óta, hogy Lewis Hamilton nem jutott tovább a Q1-ből. Az immár négyszeres világbajnok brit akkor rajtbüntetései miatt nem tartotta indokoltnak, hogy végigcsinálja a teljes időmérőt, most viszont tőle szokatlan baleset vetett véget hamar a pole pozícióról szövögetett álmainak.Hamilton ráadásul csak a bokszutcából kezdheti meg a holnapi 71 körös viadalt, ugyanis a Mercedes megszegte a parc fermé-szabályokat azzal, hogy a belsőégésű motort, az MGU-H-t és a turbófeltöltőt is kicserélte a brit igencsak sérült autójában.
„Hirtelen történt az eset – emlékezett vissza a tavalyi interlagosi verseny győztese. – Előtte a kanyarban az autó alja leért, ez látható a visszajátszásban is. Nem mentem gyorsabban a pálya ezen részen, mint korábban, viszont én hibáztam, szóval vállalnom kell a következményeket. Egy ilyen eset kevésbé megrázó most, hogy a bajnoki csatának gyakorlatilag vége, ennek ellenére ugyanolyan rossz érzés, mintha még tartana. Egyáltalán nem hibáztam idén, és hosszú ideje már annak, hogy legutóbb a falhoz csaptam az autómat. De az ilyenek néha megtörténnek.”
A Red Bull inkább a kanyargós, lassabb pályákon villant meg az idén, így nem meglepő, hogy a rövid és gyors interlagosi aszfaltcsíkon nehézségekkel küzdött az osztrák istálló – főként az erőforrásbéli hátránya miatt. Max Verstappen emiatt nem különösebben lepődött meg a teljesítményükön, és a vasárnapi futammal kapcsolatban sem túl magabiztos.
„Kicsit javult az autó egyensúlya, de utólag visszanézve még mindig túl rossz az előttünk lévőkhöz képest – vélekedik a holland. – Tudtuk, hogy nehezebb dolgunk lesz ezen a pályán, és ez most látszik is. A második szektorban, ahol a kanyarok nagy része található, csak nyolc század volt a lemaradásunk, de aztán jön az egyenes. Egy-két kanyarban még tudnánk javítani, de azt el is veszítenénk az egyenesben, és mivel nincs sok kanyar ezen a pályán, elég sajnálatos a helyzetünk. A versenyen közelebb lehetünk az élmezőnyhöz, de nem vagyok biztos abban, hogy ez elég lesz.”
A másik Red Bull-pilóta, Daniel Ricciardo sem volt elégedett autójával, az ausztrálnak főként a gumikkal és a tapadással gyűlt meg a baja. Bár az ötödik helyen végzett,csak 10 hellyel hátrábbról kezdheti meg a holnapi viadalt,miután bekerült autójába a nyolcadik MGU-H az idei szezonban.
„Úgy éreztem, hogy a lágy keverék jobb volt a számomra, jó lett volna, ha marad még belőle a Q3-ra – mondta Ricciardo. – Normál esetben, ha lágyról szuperlágyra váltasz, nő a tapadás az első gumiknál, de számomra az volt a probléma, hogy ez kevésbé valósult meg, s ez frusztráló volt. Leülünk, és megvizsgáljuk ezt a mérnökeimmel. A második szett gumival nagy vibrációt is éreztem a Q3-ban, de azt sem tudjuk, hogy ez miért volt.”
Bár Sebastian Vettel (Ferrari) magabiztos teljesítményt nyújtott a kvalifikáción, Bottas mégis elhappolta előle a pole-t. A négyszeres világbajnok német ennek ellenére is elégedett, ha másért nem, akkor azért, mert a végére 0.038 másodpercre csökkentette a lemaradását.
„Elégedett voltam az első körömmel a Q3-ban – emlékezett vissza Vettel. – Az első kanyarban nem voltam elég bevállalós, így túl korán fékeztem, amivel időt veszítettem a korábbiakhoz képest. Az utolsó kanyarban visszaszereztem belőle valamennyit, de összességében még nagyon messze voltam az első helytől. Ennek ellenére nem volt annyira rossz a köröm, és mivel csak három tizedre voltam Bottastól, tudtam, hogy vannak bizonyos helyek, ahol nyerhetek még némi időt.”
Ricciardóhoz hasonlóan Kimi Räikönnennek is a gumik jelentették a legnagyobb kihívást. Bár vasárnapra nem jósolnak esőt Interlagosban, a változékony időjárás is okozott és okozhat még némi fejfájást a finn pilótának.
„Úgy érzem, jobb is lehettem volna ma, de nehéz volt megfelelően működésre bírni a gumikat. Az utolsó körömön már jobb voltam, de ez sem volt elég. Azt hiszem, hogy javult az autónk mára, de az időjárás gyorsan megváltozhat itt. Hosszú futam lesz, de mindent beleadunk” – ígérte a Ferrari finnje.
1. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:08.322 | átlag: 227.048 km/ó |
2. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:08.360 | 0.038 mp h. |
3. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:08.538 | 0.216 |
4. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 1:08.925 | 0.603 |
5. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 1:09.330 | 1.008 |
6. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:09.598 | 1.276 |
7. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | 1:09.617 | 1.295 |
8. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1:09.703 | 1.381 |
9. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Renault | 1:09.805 | 1.483 |
10. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:09.841 | 1.519 |
11. | Esteban Ocon | francia | Force India-Mercedes | 1:09.830 | |
12. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:09.879 | |
13. | Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Honda | 1:10.116 | |
14. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:10.154 | |
15. | Brendon Hartley | új-zélandi | Toro Rosso-Renault | idő nélkül | |
16. | Pascal Wehrlein | német | Sauber-Ferrari | 1:10.678 | |
17. | Pierre Gasly | francia | Toro Rosso-Renault | 1:10.686 | |
18. | Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 1:10.776 | |
19. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1:10.875 | |
20. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | idő nélkül |
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Räikkönen | 1:09.405 | 1. | Vettel | 1:08.494 |
2. | Bottas | 1:09.452 | 2. | Bottas | 1:08.638 |
3. | Vettel | 1:09.643 | 3. | Verstappen | 1:09.050 |
4. | Massa | 1:09.789 | 4. | Räikkönen | 1:09.116 |
5. | Verstappen | 1:09.820 | 5. | Ricciardo | 1:09.533 |
6. | Ricciardo | 1:09.828 | 6. | Alonso | 1:09.593 |
7. | Hülkenberg | 1:10.078 | 7. | Massa | 1:09.612 |
8. | Pérez | 1:10.145 | 8. | Hülkenberg | 1:09.726 |
9. | Grosjean | 1:10.148 | 9. | Pérez | 1:09.760 |
10. | Ocon | 1:10.168 | 10. | Sainz | 1:09.768 |
11. | Alonso | 1:10.172 | 11. | Ocon | 1:09.830 |
12. | Sainz | 1:10.227 | 12. | Grosjean | 1:09.879 |
13. | Vandoorne | 1:10.286 | 13. | Vandoorne | 1:10.116 |
14. | Magnussen | 1:10.521 | 14. | Magnussen | 1:10.154 |
15. | Hartley | 1:10.625 | 15. | Hartley | idő nélkül |
16. | Wehrlein | 1:10.678 | |||
17. | Gasly | 1:10.686 | |||
18. | Stroll | 1:10.776 | |||
19. | Ericsson | 1:10.875 | |||
20. | Hamilton | idő nélkül |