A Sauber azóta, hogy a nyáron bejelentette, mégsem köt szerződést a Hondával, egyre szorosabb szakmai együttműködésre törekszik a Ferrarival.
Ennek egyik fejleménye lesz, hogy a Ferrari akadémiájának tagjaként Formula–2-es bajnoki címet nyerő Charles Leclerc lehet az egyik pilótája. A Ferrari szeretné, ha az F1 kapuján kopogtató másik növendéke, Antonio Giovinazzi kapná meg a másik autót, de a Sauber tulajdonosi körében többen a svéd Marcus Ericsson támogatói.
A végső döntés a Ferrarival közösen hozza meg a csapat. Sergio Marchionne, a Ferrari elnöke szeretné, ha Alfa Romeónak hívnák a Sauber motorját, és a svájci csapatnak is könnyebb lenne szponzorokat találnia, ha a nevében szerepelne a klasszikus autógyártó is.
Az ellenérv, hogy mennyire tenne jót a márkának, ha az F1 sereghajtói között szerepelne, illetve a Ferrari egyre több kritikát fogalmaz meg a Scuderia külön járandóságait megvonni készülő Liberty Mediával szemben, az Alfa Romeo bevetésével viszont szívességet tenne a tulajdonosoknak – ezt kerülhetné el azzal, ha mégsem bólintana rá a névcserére.