Egy óra sem telt el az utolsó tesztnapból, már lengett is a piros zászló Spanyolországban. A megszakítást szerdához hasonlóan a 7-es kanyarban leparkoló, Fernando Alonso vezette MCL33 kódjelű konstrukció okozta. A jelentések szerint megint olajszivárgás lépett fel, azonban ezt még nem erősítette meg a csapat, a motorcserét annál inkább. Két nappal ezelőtt a spanyol csak percekre tudott visszatérni a kockás zászló megjelenése előtt, ami nem bizonyult jó előjelnek a wokingiak számára.
Azonban nem a McLaren volt az egyedüli istálló, amelyiknek nem alakul jól a napja, hiszen Charles Leclerc nem sokkal az első megszakítás után újabb piros zászlós szakaszt idézett elő. A monacói a 12-es kanyarban csúszott ki – egyes információk szerint a falat is érintve – és ragadt a kavicságyban. A Sauber aztán egészen délután negyed négyig nem járt a pályán
Délelőtt a Renault is csak négy próbakört teljesített, és Carlos Sainz Jr. jobb híján az édesapjával beszélgetett a depóban, miközben a szerelők a sebességváltót vizsgálták. A kiesett idő miatt végül úgy határozott az alakulat, hogy ma mégsem osztja meg a munkát két versenyzője között, hanem megadja a lehetőséget a spanyolnak, hogy délután ő körözhessen Nico Hülkenberg helyett.
A Ferrariban helyet foglaló Kimi Räikkönen eközben Sebastian Vettel tegnapi, nem hivatalos körrekordját kergette, azonban attól némileg elmaradt. Igaz, 1:17.221-es ideje mindenki másénál legalább 1 másodperccel gyorsabb volt.
A Mercedest viszont egyáltalán nem zavarták a rivális gyors körei, hiszen Lewis Hamilton továbbra sem teljesített időmérős szimulációt, míg a W09-re fel sem került a hiperlágy. A címvédő ehelyett a közepes keveréken futott kiegyensúlyozott versenyszimulációt, és teljesített 97 kört. Őt Valtteri Bottas váltotta, mint ahogyan Lance Stroll is átvette Szergej Szirotkin helyét – igaz, a kanadai kezdte utoljára a munkanapját: csak szűk két és fél óra jutott neki.
Az orosz egyébként az előzetes beosztás szerint ma nem is tesztelt volna, ám a Williams úgy döntött, hogy Robert Kubica helyett neki ad lehetőséget.
A délután sokáig arról szólt, hogy vajon mikor térhet vissza a pályára a két spanyol pilóta, miközben a pályán lévők hosszabb etapokat és versenyszimulációkat teljesítettek. Utóbbi műfajban élen járt a Toro Rosso új-zélandi pilótája, Brendon Hartley, aki közel két és fél versenytávot teljesített búcsúzóul,igaz, az utolsó két órában őt már nem igazán láthattuk.
Így fordulhatott elő, hogy végül a „munka hőse érdemrend” tesztidőszaki különkiadását a záró napon a Haas franciája, Romain Grosjean teheti zsebre, aki 181 kört tett ma meg. A leggyorsabbnak pedig e napon is egy Ferrari bizonyult: Kimi Räikkönen az 1:17.221-es idejével. A finn négy századdal maradt el csapattársa, Sebastian Vettel csütörtökön futott nem hivatalos körrekordjától.
Nem sokon múlott azonban, hogy a fél napot a bokszban töltő Alonso ne előzze meg: az utolsó percekben – honfitársával, a nála is kevesebbet köröző Carlos Sainzcal párban – hiperlágy gumikon szórni kezdte a jobbnál jobb időket.
A spanyol végül, a Ferrarin kívül egyedüli csapatként, a McLarent is bevitte 1:18 alá – erre még a hiperlágyat nem is igazán tesztelő vb-címvédő Mercedes sem volt képes a teszt két hete során. Sőt, Alonso neve mellett tíz perccel a gyakorlás vége előtt felvillant egy 1:16.7-es idő is, ám ezt később a sikán átvágása miatt elvették – miközben Sainz is ment egy meglepően jó hiperlágyas kört, amivel a harmadik helyen zárt.
Ezzel véget ért az idény előtti tesztek sora, legközelebb már Melbourne-ben, az Ausztrál Nagydíj első szabadedzésén bőgnek fel az F1-es motorok. Az idénynyitó futam március 25-én, vasárnap, magyar idő reggel 7.10 órakor rajtol.
ÖSSZEFOGLALÓNK AZ ELSŐ TESZTHÉTRŐL |
A MÁSODIK BARCELONAI TESZTHÉT NAPJAI |
SZAVAZÁS – A LEGSZEBB IDEI AUTÓ |
F1 2018 – ADATBANK |
F1-ES TESZT, 2. HÉT, 4. NAP
BARCELONA
VÉGEREDMÉNY:
1. Kimi Räikkönen (finn, Ferrari) 1:17.221, 157 kör
2. Fernando Alonso (spanyol, McLaren-Renault) 1:17.784, 93 kör
3. Carlos Sainz Jr. (spanyol, Renault) 1:18.092, 45 kör
4. Daniel Ricciardo (ausztrál, Red Bull TAG Heuer) 1:18.327, 92 kör
5. Romain Grosjean (francia, Haas-Ferrari) 1:18.412, 181 kör
6. Valtteri Bottas (finn, Mercedes) 1:18.825, 104 kör
7. Brendon Hartley (új-zélandi, Toro Rosso) 1:18.949, 156 kör
8. Esteban Ocon (francia, Force India) 1:18.967, 163 kör
9. Charles Leclerc (monacói, Alfa Romeo Sauber) 1:19.118, 75 kör
10. Szergej Szirotkin (orosz, Williams) 1:19.189, 105 kör*
11. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 1:19.464, 97 kör*
12. Lance Stroll (kanadai, Williams) 1:19.954, 27 kör
*: csak délelőtt vezetett
A péntekre tervezett beosztás:
Mercedes: Lewis Hamilton/Valtteri Bottas
Ferrari: Kimi Räikkönen
Red Bull: Daniel Ricciardo
Force India: Esteban Ocon
Williams: Szergej Szirotkin/Lance Stroll
Renault: Carlos Sainz Jr./Nico Hülkenberg
Toro Rosso: Brendon Hartley
Haas: Romain Grosjean
McLaren: Fernando Alonso
Sauber: Charles Leclerc