Beigazolódott a téli teszteken és a hétvége korábbi napjain megszülető jóslat a Haas-Ferrariról: az amerikai istálló igencsak erős autót rakott össze Kevin Magnussen és Romain Grosjean számára. A két pilóta az ötödik és a hatodik pozícióból kezdhette meg a mai futamot, a dán ráadásul feljött a negyedik helyre a rajtnál és folyamatosan maga mögött tudta tartani a megelőzött Max Verstappent.
PÉNTEK |
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:24.026 |
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:23.931 |
SZOMBAT |
3. szabadedzés: 1. Vettel 1.26:067 |
időmérő: 1. Hamilton 1:21.164 |
VASÁRNAP |
1. Vettel, 2. Hamilton, 3. Räikkönen |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Április 8., 17.10: Bahreini Nagydíj |
Április 15., 08.10: Kínai Nagydíj |
Április 29., 14.10: Azeri Nagydíj |
A 22. körben aztán minden elromlott a Haasnál. Előbb Magnussen esett ki, két körrel később pedig Grosjean, miután a csapat mindkettejüket rosszul rögzített kerékkel küldte pályára a bokszkiállásból.
A verseny leintése után bő másfél órával derült ki, hogy a rögzítésre szolgáló anyacsavar menete nem volt megfelelő, ezért nem tudták rendesen rögzíteni a szerelők a kereket.
„Az egész csapat számára nehéz lenyelni, hogy nem végeztünk mindkét autónkkal jó pozícióban – ismerte el a dán. – Jó volt az előérzetünk a futamot megelőzően, majd nagyszerű helyzetben voltunk a versenyen, szóval szívszorító, hogy végül így alakultak a dolgok.”
Amennyiben a két pilóta meg tudta volna tartani a negyedik és az ötödik helyet – ahol a kerékcseréjük előtt álltak –, azzal 22 pontot gyűjtöttek volna csapatuknak. Ez közel a fele annak a mennyiségnek (47 egység), amelyet a teljes 2017-es idény alatt szereztek az alakulat versenyzői.
Ráadásul ezzel a Haas a pilóták bokszkiállások utáni biztonságos kiengedésére vonatkozó szabályokat is megszegte, ami miatt 10 000 dollár pénzbüntetéssel sújtották a csapatot – mindkét versenyzőjükért egy ötezres csekk járt az amerikaiaknak.
Romain Grosjean szerint viszont egy esetben hamar túltehetik magukat a Melbourne-ben történteken.
A Renault spanyol pilótája nagyjából a futam felénél arra panaszkodott, hogy felkavarodott a gyomra és egyre rosszabbul érzi magát. A leintés után elmondta, mi okozta a gondot.
„Problémám adódott a vízadagolóval, és az első tíz-tizenöt körben az arcomba spriccelte a rendszer a folyadékot, így túl sok vizet nyeltem. Amikor bejött a biztonsági autó, túl sok folyadék volt a gyomromban, és amint elkezdtem cikázni (a gumimelegítés miatt – a szerző), egyre rosszabbul lettem. Végül túléltem, ahogy lehetett, és célba tudtam érni" – mondta az egy pontot érő tizedik helyen végző Carlos Sainz Jr. |
„Egész hétvégén jó volt a tempónk alacsony és magas üzemanyagszint mellett is. Ma megvolt a sebességem, és közelebb tudtam volna maradni az élen állókhoz, ha Kevin előtt lettem volna a pályán. Most mindenki maga alatt van, de mindent meg kell vizsgálnunk, hogy rájöjjünk, a pisztollyal volt-e a baj vagy a szerelők hibáztak. Nem volt ilyen problémánk a téli teszteken, ezért furcsa ez a helyzet. Az autó jól működött, ám mégis sok pontot veszítettünk ma, azonban ha továbbra is képesek leszünk erre a jó teljesítményre, hamar elfelejtjük ezt a hibát” – vélekedik a francia.
Fernando Alonso is megemlítette az esetet a futam után, hiszen az amerikai csapat mindkét versenyzője kiesett előle, s ennek köszönhetően is végezhetett az ötödik helyen.
„Kétségtelen, hogy szerencsénk volt a nullázó Haasszal, a problémákkal küzdő Sainzcal, valamint a sárga zászló alatt előző Verstappennel, így végül is négy helyet léphettünk előre a kedvező körülményeknek köszönhetően. Ugyanakkor viszont mind a négy lehetőséget ki tudtuk használni, a csapat nem hibázott, tökéletes munkát végzett. Az elért eredményre büszkék lehetünk, és hiszem, hogy még több van a csapatban. Ez az első versenyünk a Renault-val és máris előre tekinthetünk, a Red Bull lesz a következő célpontunk” – fogalmazott a spanyolok kétszeres világbajnok pilótája.
1. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:29:33.283 | |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 5.036 mp h. | |
3. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 6.309 mp h. | |
4. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 7.069 mp h. | |
5. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Renault | 27.886 mp h. | |
6. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 28.945 mp h. | |
7. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 32.671 mp h. | |
8. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 34.339 mp h. | |
9. | Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Renault | 34.921 mp h. | |
10. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Renault | 45.722 mp h. | |
11. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 46.817 mp h. | |
12. | Esteban Ocon | francia | Force India-Mercedes | 1:00.278 p h. | |
13. | Charles Leclerc | monacói | Alfa Romeo Sauber | 1:15.759 p h. | |
14. | Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 1:18.288 p h. | |
15. | Brendon Hartley | új-zélandi | Toro Rosso-Honda | 1 kör h. | |
FELADTÁK | Megtett körök | Kiesés oka | |||
Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 24 | feladta | |
Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 22 | feladta | |
Pierre Gasly | francia | Toro Rosso-Honda | 13 | feladta | |
Marcus Ericsson | svéd | Alfa Romeo Sauber | 5 | hidraulika | |
Szergej Szirotkin | orosz | Williams-Mercedes | 4 | fék |
PILÓTÁK | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZ. | PONT | |
1. | Sebastian Vettel | 1 | 1 | 1 | 25 |
2. | Lewis Hamilton | – | 1 | 1 | 18 |
3. | Kimi Räikkönen | – | 1 | 1 | 15 |
4. | Daniel Ricciardo | – | – | 1 | 12 |
5. | Fernando Alonso | – | – | 1 | 10 |
6. | Max Verstappen | – | – | 1 | 8 |
7. | Nico Hülkenberg | – | – | 1 | 6 |
8. | Valtteri Bottas | – | – | 1 | 4 |
9. | Stoffel Vandoorne | – | – | 1 | 2 |
10. | Carlos Sainz Jr. | – | – | 1 | 1 |
1. | Ferrari | 40 |
2. | Mercedes | 22 |
3. | Red Bull-TAG Heuer | 20 |
4. | McLaren-Renault | 12 |
5. | Renault | 7 |