Új szelek fújnak a száguldó cirkuszban, ami az év első versenye kapcsán sohasem túl nagy meglátás: az F1 jogait birtokló Liberty Media újdonságai az Ausztrál Nagydíjon debütáltak. Így például a száműzött rajtrácslányok helyett először láthattunk gridkideket a futam előtt: a rajtrácson egy sor kisgyermek fogadta a pilótákat.
Először láthattunk „óra tízkor” rajtoló futamot is: a verseny ugyanis magyar idő szerint reggel hét óra után tíz perccel kezdődött – a jogtulajdonos ötlete nyomán és az amerikai nézők jobb kiszolgálása érdekében.
A legeleje egyébként szokatlanul eseménytelenre sikerült: elmaradt az Ausztráliában gyakorta látott rajtkáosz. Lewis Hamilton simán megőrizte az első helyét, ahogy mögötte a két Ferrari pozíciója sem változott: Kimi Räikkönen, Sebastian Vettel sorrendben fordultak el először az olaszok autói.
Mögöttük viszont a rajt legjobbja, Kevin Magnussen érkezett az első kanyarba a Haasszal, és a dán istállójának szerelői ekkor még a kiváló startnak örültek – csapattársa, Romain Grosjean is jól indult. Nem sejtették azonban, hogy az első – mint kiderült, egyetlen – bokszkiállás során éppen ők lépnek majd elő főszereplővé.
PÉNTEK |
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:24.026 |
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:23.931 |
SZOMBAT |
3. szabadedzés: 1. Vettel 1.26:067 |
időmérő: 1. Hamilton 1:21.164 |
VASÁRNAP |
1. Vettel, 2. Hamilton, 3. Räikkönen |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Április 8., 17.10: Bahreini Nagydíj |
Április 15., 08.10: Kínai Nagydíj |
Április 29., 14.10: Azeri Nagydíj |
Addig azonban még történt egy s más: az F1-es pályafutásának első versenyét teljesítő Szergej Szirotkin a Williams fékproblémái miatt a 4., Marcus Ericsson az Alfa Romeo Sauber hidraulikai gondja miatt az 5. körben adta fel a futamot, aztán Max Verstappen pördült meg az első kanyarban, amikor nagyon vehemensen üldözte Magnussent, majd a 13. körben Pierre Gasly állt félre a Toro Rossójával, amikor megadta magát a Honda motor a gépében.
A mezőnyből a második helyen álló Kimi Räikkönen kezdte meg a kerékcserék sorát a 19. körben, amire a Mercedes azonnal reagált, és kihozta az élről Lewis Hamiltont, aki meg is őrizte az addigra kiautózott bő három másodperces előnyét a finn előtt, amikor visszatért.
Sebastian Vettel került így vezető pozícióba, sőt ott is maradt, és mint kiderült, ő kalkulált jól. A 22. körben ugyanis előbb a kerékcseréről visszatérő Magnussen, majd két kör múlva csapattársa, Romain Grosjean is a bokszkiállás után húzódott félre a Haasszal és adta fel a futamot.
Utóbbi autója ráadásul a pályán állt meg, ezért a versenyirányítás virtuális biztonsági autós fázist rendelt el, így Vettel úgy tudott kijönni pit-stopra, hogy bő egy másodperccel Lewis Hamilton elé, az élre ért vissza a friss szett lágy gumijain.
A Haasnál nagy erőkkel szentségeltek a szerelők – főleg az autó bal kerekeinél dolgozók –, hiszen az amerikai istálló remek rajtpozíciók és hasonló folytatás után dobta el a dupla pontszerzés igen nagy esélyét.
A futam második fele nem sikerült túl eseménydúsra, bár egy sokat ígérő négyes vonat összeállt: Alonso, Verstappen, Hülkenberg és az időmérőn az autóját összetörő Bottas üldözte egymást az ötödik helyért csatázva, de előzésekre nem, csak megközelítésekre került sor.
Izgalomba a helyi közönség maximum Daniel Ricciardo miatt jöhetett, aki a hajrára fordulva egészen közel került a harmadik helyen haladó Räikkönenhez, ám előzni ő sem tudott. Az élen Vettel sokáig relatíve nagy előnnyel magabiztosan haladt, Lewis Hamilton csupán annyiban tudott rá veszélyes lenni, hogy megközelítette DRS-távolságra.
Előzési manőverre azonban már nem nyílt lehetősége a világbajnoki címvédőnek, mert rendre úgy tűnt, túlmelegedés miatt vissza kellett vennie a nagy tempóból – igaz, egy alkalommal ő rontotta el a féktávot a kilences kanyarnál.
Sebastian Vettel így némi szerencsével megnyerte az idénynyitó Ausztrál Nagydíjat. A német pilótának ez volt a 48. futamgyőzelme és összességében 100. alkalommal állhatott a dobogóra. A második helyen Lewis Hamilton ért célba, míg mögötte Kimi Räikkönen érkezett, aki pályafutása során hatodik alkalommal állhatott dobogóra Melbourne-ben.
1. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:29:33.283 | |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 5.036 mp h. | |
3. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 6.309 mp h. | |
4. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 7.069 mp h. | |
5. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Renault | 27.886 mp h. | |
6. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 28.945 mp h. | |
7. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 32.671 mp h. | |
8. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 34.339 mp h. | |
9. | Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Renault | 34.921 mp h. | |
10. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Renault | 45.722 mp h. | |
11. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 46.817 mp h. | |
12. | Esteban Ocon | francia | Force India-Mercedes | 1:00.278 p h. | |
13. | Charles Leclerc | monacói | Alfa Romeo Sauber | 1:15.759 p h. | |
14. | Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 1:18.288 p h. | |
15. | Brendon Hartley | új-zélandi | Toro Rosso-Honda | 1 kör h. | |
FELADTÁK | Megtett körök | Kiesés oka | |||
Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 24 | feladta | |
Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 22 | feladta | |
Pierre Gasly | francia | Toro Rosso-Honda | 13 | feladta | |
Marcus Ericsson | svéd | Alfa Romeo Sauber | 5 | hidraulika | |
Szergej Szirotkin | orosz | Williams-Mercedes | 4 | fék |
PILÓTÁK | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZ. | PONT | |
1. | Sebastian Vettel | 1 | 1 | 1 | 25 |
2. | Lewis Hamilton | – | 1 | 1 | 18 |
3. | Kimi Räikkönen | – | 1 | 1 | 15 |
4. | Daniel Ricciardo | – | – | 1 | 12 |
5. | Fernando Alonso | – | – | 1 | 10 |
6. | Max Verstappen | – | – | 1 | 8 |
7. | Nico Hülkenberg | – | – | 1 | 6 |
8. | Valtteri Bottas | – | – | 1 | 4 |
9. | Stoffel Vandoorne | – | – | 1 | 2 |
10. | Carlos Sainz Jr. | – | – | 1 | 1 |
1. | Ferrari | 40 |
2. | Mercedes | 22 |
3. | Red Bull-TAG Heuer | 20 |
4. | McLaren-Renault | 12 |
5. | Renault | 7 |