Az időmérő legemlékezetesebb jelenete egyértelműen Valtteri Bottas nevéhez fűződik, ám a Mercedes finnje minden bizonnyal lemondana erről a címről. Bottas ugyanis falhoz csapta az autóját a Q3-ban a kettes kanyarban, így számára idő előtt véget ért a kvalifikáció, ráadásulcserélni kell a sebességváltót a gépében, ezért öt hellyel hátrasorolják a rajtrácson.A finn pilóta elárulta, mi is történt a balesetekor.
„Kicsit túl szélesre vettem a pályát az egyes kanyar kijáratán. Meglepődtem, hiszen ott még mindig nyirkos volt a pálya a korábbi esőzéstől. Elveszítettem az uralmat az autó hátulja felett, és bár próbáltam korrigálni, minden túl gyorsan történt. Ezután már nem tehettem semmit, és eltaláltam a falat a kettes kanyarban" – magyarázta Bottas.
PÉNTEK |
1. szabadedzés:1. Hamilton 1:24.026 |
2. szabadedzés:1. Hamilton 1:23.931 |
SZOMBAT |
3. szabadedzés:1. Vettel 1.26:067 |
időmérő:1. Hamilton 1:21.164 |
VASÁRNAP |
07.10: a verseny (58 kör, 307.574 km) rajtja |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Április 8., 17.10: Bahreini Nagydíj |
Április 15., 08.10: Kínai Nagydíj |
Április 29., 14.10: Azeri Nagydíj |
Rajtbüntetése miatt az ötödikről a nyolcadik pozícióba sorolják vissza Daniel Ricciardót, aki még mindig úgy véli, hogy nem érdemelte meg a büntetést. Azt viszont elismeri, hogy nem hozott ki mindent az autóból a mai napon.
„Úgy érzem, hogy igazságtalanul büntettek meg – véli a Red Bull pilótája. – Persze előfordulnak a dorgálások, büntetések és mások, ez viszont olyan, mintha lábon lőttek volna a szezon kezdete előtt. Azt hiszem, hogy jobb döntést is hozhattak volna, de mindegy, úgyis visszaesünk az ötödikből a nyolcadik helyre. Azt hiszem, hogy az időmérő első része jól ment, a végén azonban veszítettünk néhány tizedet, és úgy tűnik, mindet az első szektorban. Nem tudom, a rossz egyensúllyal mit kezdhettem volna, ám a látottaknál sokkal jobb a tempónk, szóval meglátjuk, mi lesz. Persze még mindig frusztráló egy kicsit a helyzet."
A hazai pályán versenyző ausztrál csapattársa, Max Verstappen jóval elégedettebben nyilatkozott a szombati teljesítményéről. Azzal tisztában van a holland, hogy egyelőre nem sokat tehetnek az időmérő végén a motorerővel trükköző Mercedes ellen, de úgy véli, másik riválisukhoz közelebb kerültek.
„Simán tudtuk felépíteni a teljesítményünket, szóval úgy érzem, elég jól ment a mai nap – mondta a kvalifikációt követően Verstappen. – Ami Lewist illeti, a végén feltekerte a motort a Mercedes, és ez ellen nem sokat lehet tenni. Az utolsó körömön a Q3-ban hibáztam, és két tizedet veszítettem a tizenhármas kanyarban. Ez pedig az utolsó két kanyart is elszúrta, mert a gumik túlmelegedtek. Viszont közel vagyunk a Ferrarihoz, ami meg pozitív."
Sergio Pérez nem jutott be az időmérő harmadik szakaszába, így csak a 13. helyről várhatja az idénynyitó Ausztrál Nagydíj vasárnap reggeli rajtját. A Force Indiáról már a harmadik szabadedzés alatt lehetett sejteni, hogy valami nem stimmel a csapatnál, mert pilótáik fejenként egy-egy kört tettek meg a hatvan percig tartó gyakorlás alatt.
Az előzmények után tehát már egyáltalán nem jelentett meglepetést, hogy a Rózsaszín Párducok végül a közelében sem voltak az időmérő utolsó szakaszába kerülésnek. Érthetően csalódottan nyilatkozott a kvalifikációt követően Pérez, aki sokkal jobbat várt.
„Hát, ez rosszabb volt, mint amire számítottunk. Azt hittük, talán egy kicsit jobb esélyünk lesz, hogy a Q3-as szereplésért küzdjünk. Sosem jó a 13. helyen lenni, főleg ha tudom, hogy mindent beleadtam, nyomtam, ahogy a csövön kifért, de kevés volt. Nem arról van szó, hogy valami elromlott, hanem arról, hogy egyszerűen az autó ennyit tud jelenleg – mondta a rendkívül csalódott mexikói az időmérő után.
Akad viszont, akinek van miért örülnie, például Kevin Magnussennek. A dán az ötödik helyről várhatja a piros lámpák kialvását – bár tudja, hogy ehhez Bottas hibája és Ricciardo rajtbüntetése is kellett. Azt azonban elárulta, milyen eredményben reménykednek a Haasnál.
„Jó volt vezetni az autót az időmérőn. Képes voltam a féktávokon hamarabb felengedni a fékpedált minden egyes körben, és az autó egyáltalán nem viselkedett váratlanul, ami nagyon jó. Az ötödik helyről indulhatok mások hibáinak köszönhetően, így van mögöttünk néhány gyors srác, szóval jól kell teljesítenünk, hogy ott is tartsuk őket. Mindent megteszünk a jó eredményért. Nem lesz könnyű dolgunk, de ha mindkét autónk pontszerző helyen végez, mi már elégedettek leszünk" – beszélt csapata céljairól Magnussen.
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:21.164 | átlag: 235.212 km/ó |
2. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:21.828 | 0.664 mp h. |
3. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:21.838 | 0.674 |
4. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 1:21.879 | 0.715 |
5. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:23.187 | 2.023 |
6. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:23.339 | 2.175 |
7. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1:23.532 | 2.368 |
8. | Daniel Ricciardo* | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 1:22.152 | 0.988 |
9. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Renault | 1:23.577 | 2.413 |
10. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Renault | 1:23.692 | |
11. | Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Renault | 1:23.853 | |
12. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:24.005 | |
13. | Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 1:24.230 | |
14. | Esteban Ocon | francia | Force India-Mercedes | 1:24.786 | |
15. | Valtteri Bottas** | finn | Mercedes | idő nélkül | |
16. | Brendon Hartley | új-zélandi | Toro Rosso-Honda | 1:24.532 | |
17. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1:24.556 | |
18. | Charles Leclerc | monacói | Sauber-Ferrari | 1:24.636 | |
19. | Szergej Szirotkin | orosz | Williams-Mercedes | 1:24.922 | |
20. | Pierre Gasly | francia | Toro Rosso-Honda | 1:25.295 | |
*piros zászlós szabálysértés miatt 3 rajthelyes büntetés | |||||
**váltócsere miatt 5 rajthelyes büntetés |