Lewis Hamilton nagy fölényben indította a 2018-as Formula–1-es idényt Ausztráliában, hiszen a szombati időmérőn bő 6 tizedet adott a második Kimi Räikkönennek. A másnapi versenyen azonban eltaktikázta magát a Mercedes, és következő nagydíjon nemhogy győzelmet nem szerzett, hanem a rajtrács első sorába sem fért be az előző négy év bajnokcsapata.
PÉNTEK |
11.00–12.30: 1. szabadedzés |
15.00–16.30: 2. szabadedzés |
SZOMBAT |
12.00–13.00: 3. szabadedzés |
15.00–16.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
14.10: a verseny (51 kör, 306.049 km) rajtja |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Május 13., 15.10: Spanyol Nagydíj |
Május 27., 15.10: Monacói Nagydíj |
Június 10., 20.10: Kanadai Nagydíj |
A német gárda ilyen rossz szériát még nem futott a V6-os turbók bevezetése óta, miközben a brit egyelőre nem diadalmaskodott mióta megnyerte negyedik egyéni címét. A W09 tehát eddig nem szállította a hozzá fűzött reményeket, azonban Hamiltonék már ismerik a probléma fő forrását, ami nem más, mint az idei Pirelli.
„Tisztában vagyunk azzal, hogy a gumik területén tudunk még fejlődni”– jelentette ki a hat verseny óta nyeretlen Hamilton.
„Ugyanannyi időt és energiát tettünk bele a gumik kiismerésébe, viszont egyesek gyorsabban tanulnak, mint mások. A mostani nagydíjra érkezvén már sokkal jobban értjük a keverékek működését, így abban reménykedem, hogy ezen a hétvégén a gumik nem fogják elfedni az autó tényleges teljesítményét úgy, mint a legutóbbi futamon.”
A gumiproblémákon túl a Mercedes a legerősebb területén, vagyis az időmérős tempóban is jócskán visszaesett. Ezt jól jelzi, hogy a Hamilton, Bottas duó Bahreinben és Kínában az első rajtsorból is kiszorult, utóbbi helyszínen a lemaradása az 5 tizedet is meghaladta. A címvédő elmondta, hogy vannak bizonyos problémák, amelyek megoldása javítana konstrukciójuk kvalifikációs teljesítményén, azonban azokról nem kíván többet elárulni.
„Összedugtuk a fejünket, és rájöttünk, hogy hol mentünk el rossz irányba, viszont van öt vagy tíz különböző megoldás arra a bizonyos egy problémára, tehát csak azt remélhetjük, hogy a megfelelő egyenleteket alkalmaztuk a helyes válasz eléréséhez.”
A Mercedes nemcsak szombaton, hanem vasárnap sem hozta korábbi formáját, hiszen versenyzői 2018-ban még nem állhattak fel a dobogó tetejére, míg a nagy rivális Ferrari és Red Bull már megízlelhette a győzelem ízét.
„A többiek határozottan előreléptek, bár mi sem maradtunk egy helyben, ők jóval nagyobb lépést tettek meg.”
„Mindig egyszerűbb az üldöző szerepe, mint úttörőnek lenni, ennek ellenére szerintem a csapat kitűnően kezelte ezt a helyzetet is az elmúlt négy évben. Az idény előrehaladtával folyamatosan tehetünk azért, hogy felzárkózzunk.”
„Ha képesek leszünk megállás nélkül nyomni, és szállítani az eredményeket úgy, mint az előző években, akkor ez lesz a gárda eddigi legnagyobb győzelme.”
A csapat Azerbajdzsánban kezdheti meg a felkapaszkodást, egy olyan nagydíjon, amelyen Hamilton tavaly az élről várhatta a piros lámpák kialvását, mégis csak az ötödik helyen intette le a kockás zászló. A kaotikus futamon a brit bajnoki ellenfelével, Sebastian Vettellel is összetűzésbe került, amiért a németet büntetéssel sújtották. A brit úgy érzi, azóta csak jobb lett a kapcsolatuk.
„Szerintem jó látni a tüzet a versenyzők szemében, és azt is, hogy nem vagyunk tökéletesek. Senki sem tökéletes. Mindannyian követünk el hibákat, így ez sokkal inkább arról szól, hogy miként kezeljük őket és hogyan tanulunk belőlük. Ő bajnok, és azóta sokkal jobban adja elő és fejezi ki önmagát, sőt, még tovább fog fejlődni e téren. Úgy érzem, hogy az egymás iránti tisztelet csak nőtt, főleg az eset óta.”
A négyszeres világbajnok – akinek 2019-re nincs érvényes szerződése – végül a jövőjével kapcsolatban is megosztott néhány információt.
„Teljesen elköteleződtem a Mercedes iránt, velük tervezem a jövőt. Az előző verseny után persze haladhattunk volna az üggyel, azonban nem nagyon voltam elérhető. Eltöltöttem egy napot a gyárban, aztán Kína, majd az Államok felé vettem az irányt.”
„Nem siettetünk semmit. Egyértelművé tettem, és ők is egyértelművé tették, hogy együtt akarjuk folytatni. Nem gondolnám, hogy bármelyik fél is olyan lenne, hogy az ellentettjét teszi annak, amit állít, szóval csak be kell fejezni és alá kell írni a szerződést.”
1. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:44.242 | átlag: 207.313 km/ó | 26 kör |
2. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 1:44.277 | 0.035 mp h. | 24 |
3. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:45.075 | 0.833 | 26 |
4. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:45.200 | 0.958 | 24 |
5. | Esteban Ocon | francia | Force India-Mercedes | 1:45.237 | 0.995 | 29 |
6. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 1:45.559 | 1.317 | 11 |
7. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Renault | 1:46.465 | 2.223 | 25 |
8. | Szergej Szirotkin | orosz | Williams-Mercedes | 1:46.480 | 2.238 | 28 |
9. | Pierre Gasly | francia | Toro Rosso-Honda | 1:46.492 | 2.250 | 18 |
10. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:46.513 | 2.271 | 18 |
11. | Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 1:46.590 | 2.348 | 26 |
12. | Brendon Hartley | új-zélandi | Toro Rosso-Honda | 1:46.747 | 2.505 | 32 |
13. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1:46.749 | 2.507 | 11 |
14. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:46.856 | 2.614 | 23 |
15. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:46.861 | 2.619 | 10 |
16. | Charles Leclerc | monacói | Alfa Romeo Sauber | 1:46.875 | 2.633 | 21 |
17. | Marcus Ericsson | svéd | Alfa Romeo Sauber | 1:47.073 | 2.831 | 21 |
18. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:47.434 | 3.192 | 18 |
19. | Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Renault | 1:47.967 | 3.725 | 21 |
20. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Renault | 1:48.741 | 4.499 | 11 |
1. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 1:42.795 | átlag: 210.232 km/ó | 35 kör |
2. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:42.864 | 0.069 mp h. | 33 |
3. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 1:42.911 | 0.116 | 27 |
4. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:43.570 | 0.775 | 25 |
5. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:43.603 | 0.808 | 31 |
6. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Renault | 1:43.700 | 0.905 | 34 |
7. | Esteban Ocon | francia | Force India-Mercedes | 1:43.814 | 1.019 | 30 |
8. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Renault | 1:43.834 | 1.039 | 36 |
9. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:43.977 | 1.182 | 29 |
10. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1:44.091 | 1.296 | 33 |
11. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:44.127 | 1.332 | 38 |
12. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:44.142 | 1.347 | 31 |
13. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:44.425 | 1.630 | 27 |
14. | Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 1:44.459 | 1.664 | 31 |
15. | Pierre Gasly | francia | Toro Rosso-Honda | 1:44.712 | 1.917 | 39 |
16. | Charles Leclerc | monacói | Alfa Romeo Sauber | 1:44.940 | 2.145 | 30 |
17. | Szergej Szirotkin | orosz | Williams-Mercedes | 1:45.007 | 2.212 | 33 |
18. | Brendon Hartley | új-zélandi | Toro Rosso-Honda | 1:45.051 | 2.256 | 36 |
19. | Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Renault | 1:45.288 | 2.493 | 29 |
20. | Marcus Ericsson | svéd | Alfa Romeo Sauber | 1:46.042 | 3.247 | 9 |