F1: Azóta csak jobban tiszteljük egymást Vettellel – Hamilton

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2018.04.27. 19:28
null
Hamilton és Vettel a tavalyi Azeri Nagydíjon találkozott egymással – botrány lett belőle (Fotó: AFP)
A címvédő Lewis Hamilton jó formában indította a 2018-as szezont, nyeretlenségi sorozata mégis hat verseny óta tart. A Mercedes az idén még nem ünnepelhetett győzelmet, és az eddigi legerősebb területén, az időmérős tempóban is elmaradt a nagy riválisoktól. A brit a Formula–1 hivatalos oldalának beszélt csapata gyenge pontjairól, a tavalyi Azeri Nagydíjon történt összetűzésről és a szerződéséről is.

 

Lewis Hamilton nagy fölényben indította a 2018-as Formula–1-es idényt Ausztráliában, hiszen a szombati időmérőn bő 6 tizedet adott a második Kimi Räikkönennek. A másnapi versenyen azonban eltaktikázta magát a Mercedes, és következő nagydíjon nemhogy győzelmet nem szerzett, hanem a rajtrács első sorába sem fért be az előző négy év bajnokcsapata.

2. AZERI NAGYDÍJ
PÉNTEK
11.00–12.30: 1. szabadedzés
15.00–16.30: 2. szabadedzés
SZOMBAT
12.00–13.00: 3. szabadedzés
15.00–16.00: időmérő edzés
VASÁRNAP
14.10: a verseny (51 kör, 306.049 km) rajtja
KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Május 13., 15.10: Spanyol Nagydíj
Május 27., 15.10: Monacói Nagydíj
Június 10., 20.10: Kanadai Nagydíj

A német gárda ilyen rossz szériát még nem futott a V6-os turbók bevezetése óta, miközben a brit egyelőre nem diadalmaskodott mióta megnyerte negyedik egyéni címét. A W09 tehát eddig nem szállította a hozzá fűzött reményeket, azonban Hamiltonék már ismerik a probléma fő forrását, ami nem más, mint az idei Pirelli.

„Tisztában vagyunk azzal, hogy a gumik területén tudunk még fejlődni”– jelentette ki a hat verseny óta nyeretlen Hamilton.

„Ugyanannyi időt és energiát tettünk bele a gumik kiismerésébe, viszont egyesek gyorsabban tanulnak, mint mások. A mostani nagydíjra érkezvén már sokkal jobban értjük a keverékek működését, így abban reménykedem, hogy ezen a hétvégén a gumik nem fogják elfedni az autó tényleges teljesítményét úgy, mint a legutóbbi futamon.”

A gumiproblémákon túl a Mercedes a legerősebb területén, vagyis az időmérős tempóban is jócskán visszaesett. Ezt jól jelzi, hogy a Hamilton, Bottas duó Bahreinben és Kínában az első rajtsorból is kiszorult, utóbbi helyszínen a lemaradása az 5 tizedet is meghaladta. A címvédő elmondta, hogy vannak bizonyos problémák, amelyek megoldása javítana konstrukciójuk kvalifikációs teljesítményén, azonban azokról nem kíván többet elárulni.

„Összedugtuk a fejünket, és rájöttünk, hogy hol mentünk el rossz irányba, viszont van öt vagy tíz különböző megoldás arra a bizonyos egy problémára, tehát csak azt remélhetjük, hogy a megfelelő egyenleteket alkalmaztuk a helyes válasz eléréséhez.”

A Mercedes nemcsak szombaton, hanem vasárnap sem hozta korábbi formáját, hiszen versenyzői 2018-ban még nem állhattak fel a dobogó tetejére, míg a nagy rivális Ferrari és Red Bull már megízlelhette a győzelem ízét.

„A többiek határozottan előreléptek, bár mi sem maradtunk egy helyben, ők jóval nagyobb lépést tettek meg.

„Mindig egyszerűbb az üldöző szerepe, mint úttörőnek lenni, ennek ellenére szerintem a csapat kitűnően kezelte ezt a helyzetet is az elmúlt négy évben. Az idény előrehaladtával folyamatosan tehetünk azért, hogy felzárkózzunk.”

„Ha képesek leszünk megállás nélkül nyomni, és szállítani az eredményeket úgy, mint az előző években, akkor ez lesz a gárda eddigi legnagyobb győzelme.”

A csapat Azerbajdzsánban kezdheti meg a felkapaszkodást, egy olyan nagydíjon, amelyen Hamilton tavaly az élről várhatta a piros lámpák kialvását, mégis csak az ötödik helyen intette le a kockás zászló. A kaotikus futamon a brit bajnoki ellenfelével, Sebastian Vettellel is összetűzésbe került, amiért a németet büntetéssel sújtották. A brit úgy érzi, azóta csak jobb lett a kapcsolatuk.

„Szerintem jó látni a tüzet a versenyzők szemében, és azt is, hogy nem vagyunk tökéletesek. Senki sem tökéletes. Mindannyian követünk el hibákat, így ez sokkal inkább arról szól, hogy miként kezeljük őket és hogyan tanulunk belőlük. Ő bajnok, és azóta sokkal jobban adja elő és fejezi ki önmagát, sőt, még tovább fog fejlődni e téren. Úgy érzem, hogy az egymás iránti tisztelet csak nőtt, főleg az eset óta.”

Hamilton és a Mercedes a kezdetek óta egy csapatot alkot (Fotó: AFP)
Hamilton és a Mercedes a kezdetek óta egy csapatot alkot (Fotó: AFP)

A négyszeres világbajnok – akinek 2019-re nincs érvényes szerződése – végül a jövőjével kapcsolatban is megosztott néhány információt.

„Teljesen elköteleződtem a Mercedes iránt, velük tervezem a jövőt. Az előző verseny után persze haladhattunk volna az üggyel, azonban nem nagyon voltam elérhető. Eltöltöttem egy napot a gyárban, aztán Kína, majd az Államok felé vettem az irányt.”

„Nem siettetünk semmit. Egyértelművé tettem, és ők is egyértelművé tették, hogy együtt akarjuk folytatni. Nem gondolnám, hogy bármelyik fél is olyan lenne, hogy az ellentettjét teszi annak, amit állít, szóval csak be kell fejezni és alá kell írni a szerződést.”

AZERI NAGYDÍJ, 1. SZABADEDZÉS, VÉGEREDMÉNY
1. Valtteri Bottas finn Mercedes 1:44.242 átlag: 207.313 km/ó 26 kör
2. Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-TAG Heuer 1:44.277 0.035 mp h. 24
3. Sergio Pérez mexikói Force India-Mercedes 1:45.075 0.833 26
4. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:45.200 0.958 24
5. Esteban Ocon francia Force India-Mercedes 1:45.237 0.995 29
6. Max Verstappen holland Red Bull-TAG Heuer 1:45.559 1.317 11
7. Fernando Alonso spanyol McLaren-Renault 1:46.465 2.223 25
8. Szergej Szirotkin orosz Williams-Mercedes 1:46.480 2.238 28
9. Pierre Gasly francia Toro Rosso-Honda 1:46.492 2.250 18
10. Sebastian Vettel német Ferrari 1:46.513 2.271 18
11. Lance Stroll kanadai Williams-Mercedes 1:46.590 2.348 26
12. Brendon Hartley új-zélandi Toro Rosso-Honda 1:46.747 2.505 32
13. Nico Hülkenberg német Renault 1:46.749 2.507 11
14. Romain Grosjean francia Haas-Ferrari 1:46.856 2.614 23
15. Kimi Räikkönen finn Ferrari 1:46.861 2.619 10
16. Charles Leclerc monacói Alfa Romeo Sauber 1:46.875 2.633 21
17. Marcus Ericsson svéd Alfa Romeo Sauber 1:47.073 2.831 21
18. Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 1:47.434 3.192 18
19. Stoffel Vandoorne belga McLaren-Renault 1:47.967 3.725 21
20. Carlos Sainz Jr. spanyol Renault 1:48.741 4.499 11
AZERI NAGYDÍJ, 2. SZABADEDZÉS
1. Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-TAG Heuer 1:42.795 átlag: 210.232 km/ó 35 kör
2. Kimi Räikkönen finn Ferrari 1:42.864 0.069 mp h. 33
3. Max Verstappen holland Red Bull-TAG Heuer 1:42.911 0.116 27
4. Valtteri Bottas finn Mercedes 1:43.570 0.775 25
5. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:43.603 0.808 31
6. Fernando Alonso spanyol McLaren-Renault 1:43.700 0.905 34
7. Esteban Ocon francia Force India-Mercedes 1:43.814 1.019 30
8. Carlos Sainz Jr. spanyol Renault 1:43.834 1.039 36
9. Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 1:43.977 1.182 29
10. Nico Hülkenberg német Renault 1:44.091 1.296 33
11. Sebastian Vettel német Ferrari 1:44.127 1.332 38
12. Sergio Pérez mexikói Force India-Mercedes 1:44.142 1.347 31
13. Romain Grosjean francia Haas-Ferrari 1:44.425 1.630 27
14. Lance Stroll kanadai Williams-Mercedes 1:44.459 1.664 31
15. Pierre Gasly francia Toro Rosso-Honda 1:44.712 1.917 39
16. Charles Leclerc monacói Alfa Romeo Sauber 1:44.940 2.145 30
17. Szergej Szirotkin orosz Williams-Mercedes 1:45.007 2.212 33
18. Brendon Hartley új-zélandi Toro Rosso-Honda 1:45.051 2.256 36
19. Stoffel Vandoorne belga McLaren-Renault 1:45.288 2.493 29
20. Marcus Ericsson svéd Alfa Romeo Sauber 1:46.042 3.247 9
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik