Az idénynyitó Ausztrál Nagydíj után Bahreinben folytatódott a Formula–1-es világbajnokság, mégpedig az év első versenyén diadalmaskodó Sebastian Vettel számára tökéletesen: a 200. futamán rajthoz álló német precízen kiszámolt gumistratégiájának köszönhetően maga mögött tudta tartani a rajtnál a harmadik helyről a másodikra felugró Mercedes-pilótát, Valtteri Bottast, és az idény második futamát is megnyerte.
PÉNTEK |
1. szabadedzés: 1. Ricciardo 1:31.060 |
2. szabadedzés: 1. Räikkönen 1:29.817 |
SZOMBAT |
3. szabadedzés: 1. Räikkönen 1:29.868 |
időmérő edzés: 1. Vettel 1:27.958 |
VASÁRNAP |
1. Vettel, 2. Bottas, 3. Hamilton |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Április 15., 08.10: Kínai Nagydíj |
Április 29., 14.10: Azeri Nagydíj |
Május 13., 15.10: Spanyol Nagydíj |
A futamgyőzelem ellenére a Ferrarinak mégsem lehet felhőtlen az öröme, az egyik szerelő miatt kell aggódni az olasz csapatnál. A verseny 34. körében Kimi Räikkönen második bokszkiállásánál autójának bal hátsó kerekét nem tudták leszedni, a finn viszont elindult, és elsodorta az egyik szerelőjét, akinek az első hírek szerint eltört a lába. Ezen mondjuk nem is csodálkozunk, szerkesztőségünk több tagjának véleménye szerint emberi láb úgy nem állhat, ahogy a szerencsétlenül járt szerelő lába kinézett, akinek van hozzá gyomra ide kattintva meggyőződhet róla.
A gázolás után Räikkönen nem folytatta a versenyt, a harmadik helyről adta fel. Mindez azt jelentette, hogy a váltócsere miatt a 9. helyről startoló világbajnoki címvédő, Lewis Hamilton örökölte meg a harmadik pozíciót a finntől – s később ott is zárt. Hamilton taktikusan rajtolt, kivárta, amíg az előtte egymással küzdő versenyzők kiélik magukat, s kerülte a csetepatékat, ameddig tudta.
Az ugyanis akadt: Brendon Hartley például Sergio Pérezt forgatta meg, és Kevin Magnussen is tett egy apróbb kirándulást a bukótérben, aztán a második kör elején a 15. helyről induló Max Verstappen megérkezett a vb-címvédő mögé, és megpróbálta megelőzni Hamiltont a célegyenes végén, ám a két autó összeért, s a holland Red Bullja bal hátsó defektet kapott.
A másik Red Bullnak, Daniel Ricciardónak sem indult túl szerencsésen a versenye, sőt, leginkább sehogy sem, az ausztrál alatt az első kör végén egyszerűen kikapcsolt az autója, így feladni kényszerült, mire Verstappen defektet kapott. A holland sem húzta sokkal tovább, defektes autójával még visszacsoszogott a bokszba, ahol új gumikat kapott, és a csapattársa kiállása miatt elrendelt virtuális biztonsági autós szakasz alatt meggyőződött, hogy súlyosan sérült autóját jobb, ha értő kezekre bízza a bokszban – feladta a futamot.
A nap pozitív hősePierre Gasly lett, aki az ötödik helyről indult neki a futamnak, s a rajtnál megelőzte Ricciardót, aztán Räikkönen kiesése után visszakerült a negyedik helyre, s tulajdonképpen egy eseménytelen futamot teljesítve saját maga, csapata, és 2015-ös visszatérése óta a Honda legjobb eredményét is szállította.
Szintén jó futamot zárt a Haas, amely Kevin Magnussen ötödik helyével beállította az istálló történelmének legjobb eredményét – két éve, a csapat második F1-es versenyén, szintén Bahreinben lett ötödik Romain Grosjean.
A futam vége egyébként különösen izgalmasan alakult, miután az élen haladó Vettel csak egyszer járt a bokszban, s Valtteri Bottas nagyon nyomta a gázt a második helyen. Hiába ért azonban az utolsó körökre DRS-távolságba a finn, megelőzni már nem tudta a Ferrari négyszeres bajnokát, így 7 tizeddel lemaradva a másodikként végzett.
1. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:32:01.940 | |
2. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 0.699 mp h. | |
3. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 6.512 mp h. | |
4. | Pierre Gasly | francia | Toro Rosso-Honda | 1:02.234 p h. | |
5. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:15.046 p h. | |
6. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1:39.024 p h. | |
7. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Renault | 1 kör h. | |
8. | Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Renault | 1 kör h. | |
9. | Marcus Ericsson | svéd | Alfa Romeo Sauber | 1 kör h. | |
10. | Esteban Ocon | francia | Force India-Mercedes | 1 kör h. | |
11. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Renault | 1 kör h. | |
12. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1 kör h. | |
13. | Brendon Hartley | új-zélandi | Toro Rosso-Honda | 1 kör h. | |
14. | Charles Leclerc | monacói | Alfa Romeo Sauber | 1 kör h. | |
15. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1 kör h. | |
16. | Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 1 kör h. | |
17. | Szergej Szirotkin | orosz | Williams-Mercedes | 1 kör h. | |
FELADTÁK | megtett körök | kiesés oka | |||
Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 35 | feladta | |
Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 3 | feladta | |
Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 1 | elektronika |
PILÓTÁK | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZ. | PONT | |
1. | Sebastian Vettel | 2 | 2 | 2 | 50 |
2. | Lewis Hamilton | – | 2 | 2 | 33 |
3. | Valtteri Bottas | – | 1 | 2 | 22 |
4. | Fernando Alonso | – | – | 2 | 16 |
5. | Kimi Räikkönen | – | 1 | 1 | 15 |
6. | Nico Hülkenberg | – | – | 2 | 14 |
7. | Daniel Ricciardo | – | – | 1 | 12 |
7. | Pierre Gasly | – | – | 1 | 12 |
9. | Kevin Magnussen | – | – | 1 | 10 |
10. | Max Verstappen | – | – | 1 | 8 |
11. | Stoffel Vandoorne | – | – | 2 | 6 |
12. | Marcus Ericsson | – | – | 1 | 2 |
13. | Carlos Sainz Jr. | – | – | 1 | 1 |
13. | Esteban Ocon | – | – | 1 | 1 |
1. | Ferrari | 65 |
2. | Mercedes | 55 |
3. | Red Bull-TAG Heuer | 20 |
4. | McLaren-Renault | 22 |
5. | Renault | 15 |
6. | Toro Rosso-Honda | 12 |
7. | Haas-Ferrari | 10 |
8. | Alfa Romeo Sauber | 2 |
9. | Force India-Mercedes | 1 |