A Ferrari legutóbb a tavalyi Magyar Nagydíjon sajátította ki az első rajtsort, akkor is Sebastian Vettel, Kimi Räikkönen sorrendben. Vettel pedig a múlt évi mexikói időmérő óta az első pole-ját szerezte – pályafutása során immár 51. alkalommal várhatja az élről a startot. Nála több időmérős elsőséggel csak Ayrton Senna (65), Michael Schumacher (68) és Lewis Hamilton (73) rendelkezik.
„Némileg meglepetés számomra, hogy ma gyarapodott ez a szám, de nagyon örülök, hogy versenyképes volt az autó az időmérőn. A Q3-ban az első köröm nagyon jól alakult az utolsó kanyarig, ott azonban hibáztam. A második körben sikerült lemásolni az előzőt, azzal a kis különbséggel, hogy elkerültem az utolsó kanyarban a rázókövet” – idézte fel leggyorsabb körét a német pilóta.
PÉNTEK |
1. szabadedzés: 1. Ricciardo 1:31.060 |
2. szabadedzés: 1. Räikkönen 1:29.817 |
SZOMBAT |
3. szabadedzés: 1. Räikkönen 1:29.868 |
időmérő edzés: 1. Vettel 1:27.958 |
VASÁRNAP |
17.10: a verseny (57 kör, 308.238 km) rajtja |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Április 15., 08.10: Kínai Nagydíj |
Április 29., 14.10: Azeri Nagydíj |
Május 13., 15.10: Spanyol Nagydíj |
A másodikként végző Kimi Räikkönen nem vesztette el a humorérzékét – szemben a pole pozícióval. Legalábbis erről adott tanúbizonyságot a kvalifikáció utáni hivatalos sajtótájékoztatón, amikor arról kérdezték, hogy szerinte mégis hol bukta el az első helyet csapattársával szemben?
„Hát, valahol a pályán… – bökte ki a finn, majd elárulta, mire is gondol pontosan. – A végén sajnos forgalomba keveredtem, ami miatt nem tudtam annyit javítani, amennyi kellett volna az első rajtkockához. Csalódott vagyok, mert eddig minden olyan jól alakult számomra a hétvégén” – fogalmazott Räikkönen.
A világbajnoki címvédő, Lewis Hamilton csak a 4. helyen végzett, ami azt jelenti, hogy miután a Mercedesében kicserélték a váltót és ezért öt hely büntetést kapott, csupán a 9. helyről várhatja a holnapi rajtot. A brit pilóta szerint a mai időmérő tökéletesen bizonyította, hogy a Mercedesben nincs partimód, amelynek létét egyébként Ausztráliában ő maga tagadta, miközben főnöke, Toto Wolff szerint létezik.
„Nagyon remélem, hogy egyszer s mindenkorra bebizonyosodott a mai nap után, hogy nincs partimód az autóban és ennélfogva ezt nem is használhattuk sem ma, sem Ausztráliában. A Ferrari az egész hétvégén remek munkát végzett, megvan a sebessége, a tempója, jól kezeli a gumikat . Nekem nagyon nehéz eddig a hétvége, de remélem, hogy a versenyen azért változtatni fogok ezen” – jelentette ki a brit pilóta.
Pierre Gasly a kvalifikáció egészében az első 10-ben foglalt helyet, és jutott be nagy meglepetésre az időmérő harmadik szakaszába. A francia pilóta végül 1:29.329-es kört jegyezve a hatodik pozíciót kaparintotta meg, azonban Hamilton büntetése miatt az ötödik rajkockából várhatja a piros lámpák kialvását.
„Az autó fantasztikusan viselkedett már a hétvége kezdetén, és tudtuk, hogy van bennünk bőven potenciál, azonban a hatodik hely hihetetlen, nagyon boldog vagyok” – mondta lelkesen Gasly.
A Toro Rosso-pilóta azt is kifejtette, hogy bár az STR13 a hosszabb etapokon nem olyan gyors, mint egy körön, mégis jól kezeli a gumikat.
„A gumikopást tekintve a versenyszimulációnk is egészen rendben volt, ám a futam általában nagyobb falat számunkra. Holnap remek lehetőségünk lesz arra, hogy megszerezzük az első pontjainkat” – osztotta meg vasárnapi céljait a fiatal francia .