MERCEDES – első rajtsor
A Mercedes a 2018-as szezonban először sajátította ki az első rajtsort, miközben Lewis Hamiltonnak köszönhetően fennállásának 90. pole pozícióját jegyezte. A brit versenyző így az Ausztrál Nagydíj után először, míg teljes pályafutását tekintve a 74. alkalommal várhatja az élről a piros lámpák kialvását.
„Nagyon szoros volt, de elmondhatatlanul boldog vagyok. Szükségem volt erre a pole pozícióra, már jó régen volt részem belőle” – mondta mosolyogva a Circuit de Catalunyán körrekordot teljesítő Hamilton.
„Fontos volt számomra, hogy visszatérjek az időmérős formámhoz, hiszen ez az egyik erősségem. A csapat nagyon keményen dolgozott, szóval mindenkinek jár a köszönet. Szoros volt, sokáig úgy tűnt, hogy a Ferrari csak altat, de mindent megtettem a mai eredményért. Fantasztikus, hogy megszereztük az első rajtsort.”
„Még sok tennivalónk van a verseny előtt, ami eléggé keménynek ígérkezik, azonban ennél jobb pozícióból nem is várhatnánk a startot.”
A pole pozíciót érő kör:
Valtteri Bottas az idei szezonban meggyőző teljesítményt nyújt az időmérőkön, és ezúttal sem maradt le sokkal márkatársától, hiszen hátránya csupán 4 század volt.
PÉNTEK |
1. szabadedzés: 1. Bottas 1:18.148 |
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:18.259 |
SZOMBAT |
3. szabadedzés: 1. Hamilton 1:17.281 |
Időmérő: 1. Hamilton: 1:16.173 |
VASÁRNAP |
15.10: a verseny (66 kör, 307.104 km) rajtja |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Május 27., 15.10: Monacói Nagydíj |
Június 10., 20.10: Kanadai Nagydíj |
Június 24.,16.10: Francia Nagydíj |
„Eddig egész hétvégén eléggé szoros volt a küzdelem, szóval élveztem. Az első körömet elrontottam a Q3-ban, így egyetlen lövésem maradt. Sajnos négy századdal lemaradtam végül, de a verseny az, ami igazán számít. A csapat számára pedig tökéletes eredmény született.”
„Nem lesz könnyű a holnapi futam, de azon leszünk, hogy most meglegyen az Azerbajdzsánban elvesztett első és második hely.”
Niki Lauda eközben a Mercedes visszatéréséről beszélt, szerinte a Spanyol Nagydíj vízválasztó lesz a bajnoki harcban.
„Nagyon jó. Visszatértünk. Ez fantasztikus!” – fejezte ki örömét az osztrák a Sky Sportsnak adott interjújában.
„Mindkét autónkkal ott vagyunk az elején, ennél jobb munkát nem is végezhettünk volna! Négy verseny telt el, miközben folyamatosan fejlődsz. Számomra a mostani lesz a mindent eldöntő futam – vajon visszatértünk vagy sem? Istennek hála, az időmérőn mindenképp! Ha itt nyersz, akkor eléggé jó csomagod van a következő nagydíjakra.”
FERRARI – második rajtsor
Sebastian Vettel az elmúlt három nagydíjon pole pozíciót szerzett, most azonban meg kellett elégednie a harmadik hellyel, ami egyben azt jelenti, hogy az eredményei közül továbbra is hiányzik a katalán aszfaltcsíkon szerzett rajtelsőség.
„Az első köröm nem sikerült túl jól, mert már az első szektorban elfékeztem a gumimat, de a másodikkal elégedett voltam. Végig jó érzéseim voltak a kört illetően, aztán a végén felnéztem a toronyra, de a nevem mégsem akaródzott előrekúszni a listán, így nem lehetek teljesen boldog.”
„Nagyon erős Mercedesre számítunk holnap, érdekes versenyünk lehet” – fűzte hozzá a német.
Kimi Räikkönen egy ideig a második helyen is állt a harmadik szakaszban, végül Bottas és a csapattársa is jobb időt tudott nála elérni. A finn így – kiegészítve a Ferrari második sorát – a negyedik rajtkockát foglalhatja el a verseny rajtja előtt.
„A Q3-ban az első körömben már az első kanyarban hibáztam, így az első szektorom már el is ment. Onnantól próbáltam visszahozni, de tisztában voltam vele, hogy a pole-ért nem szállhatok harcba.”
„Nem éreztem túl jól magam a szuperlágyakon, szóval ezért váltottunk, ami végül jó döntésnek bizonyult, hiszen sokkal gyorsabbak lettünk. Elég sokat küzdöttünk a gumik működésre bírásával, nem ez volt a legsimább időmérőnk. Kissé csalódott vagyok, de ennél sokkal rosszabb is lehetett volna. Nyilvánvalóan változtattak kicsit az abroncsokon, bármilyen okból is tették ezt. Ezek nem azok a gumik, mint amiket az elmúlt hétvégéken használtunk.”
„Elég trükkös volt, de amint munkára tudtuk bírni a gumikat, egészen jó pozícióba találtuk magunkat” – zárta szavait a finn.
RED BULL – harmadik rajtsor
Max Verstappen az ötödik legjobb időt érte el a kvalifikáción, így a harmadik rajtsor páratlan oldaláról várhatja a startot.
„Nekünk egyszerűen nincs meg az a bizonyos időmérős üzemmódunk, miközben az első kanyartól egészen a négyesig padlógázon megyünk, így még több időt veszítünk. Aztán a hetestől a tízes kanyarig ott az egyenes, ami még fájdalmasabb, és még tovább nehezíti a helyzetünket. Ennek tetejében az utolsó körömön még hibáztam is az egyesben, szóval talán kicsit közelebb is lehettünk volna.”
A holland ezután kitért a vasárnapi versenyre is, amelyen szerinte nem lesz kedvelt választás a szuperlágy.
„Őszintén szólva még mindig nem tudom, hogy melyik a gyorsabb keverék. Én a szuperlággyal, míg Daniel a lággyal próbálkozott, de nem hiszem, hogy a versenyen túl sokan döntenének hozzám hasonlóan. Lehet, hogy egy körön picivel gyorsabb tudsz lenni vele, de egy hosszabb etapon teljesen használhatatlanok, így a lágy és a közepes lesz a népszerű a futamon.”
Daniel Ricciardo csupán 2 ezreddel maradt el Verstappen idejétől, de nem az elbukott pozíció foglalkoztatja, sokkal inkább csapata tetemes lemaradása aggasztja.
„Nem tudom, mit tehettem volna másképp, hogy ennél is többet kihozzak abból, ami a rendelkezésemre állt. A körökkel, amiket futottunk, azt hittem, hogy legfeljebb pár tized lesz a lemaradásunk, nem pedig hat-hét. Ez elég elszomorító.”
„Mindketten jó köröket futottunk a Q3-ban a szuperlágyon, ami egyébként nem az általunk preferált keverék, így kimentem a lágyakon is.”
MCLAREN – 8. és 11. hely
A McLaren eközben az idényben először jutott be a kvalifikáció harmadik szakaszába, ahol Fernando Alonso a 9. legjobb időt futotta.
„Jó időmérő volt, boldog vagyok. Zsinórban háromszor szereztük meg a 13. helyet, ma pedig megtettük a szükséges lépést előre. A következő feladatunk az lesz, hogy közelebb férkőzzünk az élcsapatokhoz. Nagy pozitívum, hogy minden Spanyolországba hozott fejlesztésünktől azt kaptuk, amit vártunk tőle. Most még több frissítést kell bevetünk, méghozzá a lehető leggyorsabban.”
„Az első hatos továbbra is külön ligát képvisel, tehát nekünk azon kell lennünk, hogy nagydíjról nagydíjra csökkentsük a hátrányunkat.”
A hazai közönség előtt szereplő pilóta ezt követően azt is kiemelte, hogy már Ausztráliában is ezzel a csomaggal kellett volna menniük.
„Egyrészről elégedett vagyok, de másrészről már Melbourne-ben is ennek az autónak kellett volna a rendelkezésünkre állnia. Az, hogy egészen idáig csúsztak a frissítések, eléggé nehéz helyzetbe hozott minket, viszont némi szerencsével sikerült sok pontot szereznünk az eddigi vasárnapokon. Erre azonban nem építhetünk, szóval mostantól minden egyes hétvégére újításokkal kell kirukkolnunk.”
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:16.173 | átlag: 219.999 km/ó |
2. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:16.213 | 0.040 mp h. |
3. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:16.305 | 0.132 |
4. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:16.612 | 0.439 |
5. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 1:16.816 | 0.643 |
6. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 1:16.818 | 0.645 |
7. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:17.676 | 1.503 |
8. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Renault | 1:17.721 | 1.548 |
9. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Renault | 1:17.790 | 1.617 |
10. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:17.835 | 1.662 |
11. | Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Renault | 1:18.323 | 1.521 |
12. | Pierre Gasly | francia | Toro Rosso-Honda | 1:18.463 | 1.661 |
13. | Esteban Ocon | francia | Force India-Mercedes | 1:18.696 | 1.894 |
14. | Charles Leclerc | monacói | Alfa Romeo Sauber | 1:18.910 | 2.108 |
15. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:19.098 | 2.296 |
16. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1:18.923 | 1.892 |
17. | Marcus Ericsson | svéd | Alfa Romeo Sauber | 1:19.493 | 2.462 |
18. | Szergej Szirotkin | orosz | Williams-Mercedes | 1:19.695 | 2.664 |
19. | Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 1:20.225 | 3.194 |
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Vettel | 1:17.031 | 1. | Vettel | 1:16.802 |
2. | Verstappen | 1:17.411 | 2. | Räikkönen | 1:17.071 |
3. | Räikkönen | 1:17.483 | 3. | Bottas | 1:17.111 |
4. | Ricciardo | 1:17.623 | 4. | Hamilton | 1:17.166 |
5. | Hamilton | 1:17.633 | 5. | Verstappen | 1:17.266 |
6. | Bottas | 1:17.674 | 6. | Magnussen | 1:17.618 |
7. | Magnussen | 1:18.169 | 7. | Ricciardo | 1:17.638 |
8. | Alonso | 1:18.276 | 8. | Grosjean | 1:17.699 |
9. | Grosjean | 1:18.305 | 9. | Sainz | 1:17.803 |
10. | Sainz | 1:18.480 | 10. | Alonso | 1:18.100 |
11. | Gasly | 1:18.550 | 11. | Vandoorne | 1:18.323 |
12. | Leclerc | 1:18.661 | 12. | Gasly | 1:18.463 |
13. | Pérez | 1:18.740 | 13. | Ocon | 1:18.696 |
14. | Ocon | 1:18.813 | 14. | Leclerc | 1:18.910 |
15. | Vandoorne | 1:18.885 | 15. | Pérez | 1:19.098 |
16. | Hülkenberg | 1:18.923 | |||
17. | Ericsson | 1:19.493 | |||
18. | Szirotkin | 1:19.695 | |||
19. | Stroll | 1:20.225 |