CSÜTÖRTÖK |
1. szabadedzés: 1. Ricciardo 1.12.126 |
2. szabadedzés: 1. Ricciardo 1:11.841 |
SZOMBAT |
3. szabadedzés: 1. Ricciardo 1:11.786 |
időmérő edzés: 1. Ricciardo 1:10.810 |
VASÁRNAP |
15.10: a verseny (78 kör, 260.286 km) rajtja |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Június 10., 20.10: Kanadai Nagydíj |
Június 24.,16.10: Francia Nagydíj |
Július 1., 15.10: Osztrák Nagydíj |
A Red Bull utazott a legnagyobb esélyesként Monacóba, ahol három, élen zárt szabadedzéssel alá is támasztotta az előzetes várakozásokat. A Red Bull versenyzői többször is új pályacsúcsot jegyeztek a hercegségben, azonban Max Verstappen a harmadik tréning utolsó perceiben – az újabb körrekordot hajszolva – összetörte az autóját.
Bár a szerelők nagyon igyekeztek, nem tudtak időben elkészülni a 33-as rajtszámú RB14-gyel, amiben még a váltót is ki kellett cserélni, ami azonnal 5 helyes rajtbüntetést vont maga után. Az egyik Red Bull így rögtön kiesett a játékból, miközben az is kérdés volt, hogy a Ferrari és a Mercedes kvalifikációs motormódja milyen mértékben képes átírni az erőviszonyokat.
Rajtbüntetéssel még a Haas franciájának, Romain Grosjeannak kellett számolnia, aki a két héttel ezelőtti Spanyol Nagydíjon előidézett balesetért kapott 3 pozíciónyi hátrasorolást.
Az első szakaszban mindenki a rózsaszín jelzésű hiperlágy keveréken hajtott pályára, amin ezúttal is Daniel Ricciardo bizonyult a leggyorsabbnak. Az ausztrál 1:12.013-as körrel zárta az élen a 18 perces szekciót, amiben egy ideig Valtteri Bottas még a kieső zónába is került, azonban végül a harmadik legjobb időt tudta elérni.
Bottasnak ennek ellenére a Räikkönennel történt incidens miatt még fájhatott a feje, hiszen a két finn az alagútban ütközött majdnem össze. Az esetet bár vizsgálták, végül nem lett következménye.
A Q1 egyetlen hosszabb sárga zászlós szakaszát eközben a briliáns kört futó és egymás után a harmadik versenyen Q2-be jutó Charles Leclerc idézte elő. A monacói a Sainte Dévote-kanyarnál futott ki a menekülőútra nagy fehér füstöt húzva magával, azonban ezzel csak a gumijait, illetve az utolsó ötös javítási lehetőségeit írta le.
Q1 kiesők: Verstappen mellett Kevin Magnussen, Lance Stroll, Marcus Ericsson és nagy meglepetésre Brendon Hartley.
A második szakaszban aztán kezdetét vette a vasárnapi taktikázás, mivel a Mercedes – egyedüliként a mezőnyből – az ultralágy abroncsok mellett tette le a voksát. Az „ezüstnyilaknak” így több körre is szükségük volt, mire bemelegedtek a lila jelzésű gumik, azonban mivel Bottas és Hamilton sem tudott top 10-et érő időt futni, ezért a csapat behívta mindkét versenyzőjét egy új szett hiperlágyért. Hamiltonéknak egyetlen körük volt, ezért semmilyen hiba sem férhetett bele.
Végül Hamilton és Bottas sem hibázott a nyomás alatt, előbbi a harmadik, utóbbi az ötödik helyre ugrott előre. Az élmezőnyből rajtuk kívül Räikkönen és Ricciardo is újabb mért körre szánta el magát. Räikkönennek sikerült megelőznie Hamiltont és Vettelt is, így ő végzett az idején még tovább faragó ausztrál mögött.
A három élcsapat 5 pilótája mellett a két Force India, Alonso, Sainz és Gasly ment tovább az utolsó szekcióba.
Q2 kiesők: Grosjean, Leclerc, Szirotkin, Vandoorne és Hülkenberg.
A harmadik szakaszban Ricciardo tovább folytatta a száguldást, az ausztrál elsőként ment be 1:11 alá, és 1:10.810-es kvalifikációs körrekordot jegyezve csillapította le a kedélyeket. Mögötte a magasabb sebességbe kapcsoló Hamilton következett, igaz, lemaradása már csaknem fél másodperc volt. A brit után a két Ferrari, Vettel, Räikkönen sorrendben sorakozott, míg az ötös végén Bottas állt az első gyors köröket követően.
Az utolsó menetet abszolút legjobb első szektorral, majd egyéni legjobb második szektorral nyitotta Hamilton, azonban a vb-éllovas az utolsóban nem volt elég gyors, sőt, még Vettel is megelőzte, így a harmadik pozícióba csúszott vissza.
Ricciardo már nem tudott javítani, de ez is elég volt ahhoz, hogy 2016 után megint az ausztrál indulhasson a pole pozícióból Monte-Carlóban! Ricciardo mögött tehát Vettel, Hamilton, Räikkönen és Bottas sorakozott az első ötösben, míg Alonsónak és Sainznak most sikerült beékelődnie a hatodik Ocon és a kilencedik Pérez közé. A tizedik Gasly lett, ezzel a francia az idei szezonja második legjobb rajtpozícióját kaparintotta meg.
Folytatás holnap 15 óra 10 perckor a versennyel.
1. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 1:10.810 | átlag: 169.654 km/ó |
2. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:11.039 | 0.229 mp h. |
3. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:11.232 | 0.422 |
4. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:11.266 | 0.456 |
5. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:11.441 | 0.631 |
6. | Esteban Ocon | francia | Force India-Mercedes | 1:12.061 | 1.251 |
7. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Renault | 1:12.110 | 1.300 |
8. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Renault | 1:12.130 | 1.320 |
9. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:12.154 | 1.344 |
10. | Pierre Gasly | francia | Toro Rosso-Honda | 1:12.221 | 1.411 |
11. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1:12.411 | 1.133 |
12. | Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Renault | 1:12.440 | 1.162 |
13. | Szergej Szirotkin | orosz | Williams-Mercedes | 1:12.521 | 1.243 |
14. | Charles Leclerc | monacói | Alfa Romeo Sauber | 1:12.714 | 1.436 |
15. | Romain Grosjean* | francia | Haas-Ferrari | 1:12.728 | 1.450 |
16. | Brendon Hartley | új-zélandi | Toro Rosso-Honda | 1:13.179 | 1.166 |
17. | Marcus Ericsson | svéd | Alfa Romeo Sauber | 1:13.265 | 1.252 |
18. | Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 1:13.323 | 1.310 |
19. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:13.393 | 1.380 |
20. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | idő nélkül | |
* 3 rajthelyes büntetés baleset okozásáért |
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Ricciardo | 1:12.013 | 1. | Ricciardo | 1:11.278 |
2. | Vettel | 1:12.415 | 2. | Räikkönen | 1:11.391 |
3. | Bottas | 1:12.434 | 3. | Vettel | 1:11.518 |
4. | Hamilton | 1:12.460 | 4. | Hamilton | 1:11.584 |
5. | Vandoorne | 1:12.463 | 5. | Bottas | 1:12.002 |
6. | Räikkönen | 1:12.639 | 6. | Ocon | 1:12.188 |
7. | Alonso | 1:12.657 | 7. | Pérez | 1:12.194 |
8. | Szirotkin | 1:12.706 | 8. | Alonso | 1:12.269 |
9. | Leclerc | 1:12.829 | 9. | Sainz | 1:12.286 |
10. | Pérez | 1:12.848 | 10. | Gasly | 1:12.313 |
11. | Grosjean | 1:12.930 | 11. | Hülkenberg | 1:12.411 |
12. | Gasly | 1:12.941 | 12. | Vandoorne | 1:12.440 |
13. | Sainz | 1:12.950 | 13. | Szirotkin | 1:12.521 |
14. | Ocon | 1:13.028 | 14. | Leclerc | 1:12.714 |
15. | Hülkenberg | 1:13.065 | 15. | Grosjean | 1:12.728 |
16. | Hartley | 1:13.179 | |||
17. | Ericsson | 1:13.265 | |||
18. | Stroll | 1:13.323 | |||
19. | Magnussen | 1:13.393 | |||
20. | Verstappen | idő nélkül |