F1: Räikkönen a favoritok közé tartozik, én nem – Vettel

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2018.06.09. 10:38
null
Vettel egyelőre esélyesebbnek tartja Räikkönent, mint magát (Fotó: Ferrari)
Bár a kanadai pénteket Max Verstappen és a Red Bull uralta, a lassabb gumikat használó Mercedes mégis meggyőzte a riválisokat, akik a német gárdát tartják a legnagyobb favoritnak. Daniel Ricciardót eközben meghibásodás hátráltatta, míg Sebastian Vettel egyszerűen nem találta a ritmust a montreali aszfaltcsíkon. A második gyakorláson az élcsapatok mögött záró Romain Grosjean szárnya pedig egy mormotával történt találkozás miatt sérült meg.

 

49. KANADAI NAGYDÍJ
PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:13.302
2. szabadedzés: 1. Verstappen 1:12.198
SZOMBAT
17.00–18.00: 3. szabadedzés
20.00–21.00: időmérő edzés
VASÁRNAP
20.10: a verseny (70 kör, 305.270 km) rajtja
KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Június 24.,16.10: Francia Nagydíj
Július 1., 15.10: Osztrák Nagydíj
Július 8., 15.10: Brit Nagydíj

Mindkét pénteki szabadedzést az élen zárta a Monacói Nagydíj után rengeteg kritikát kapó Max Verstappen, aki a sok pozitívum mellett némileg bizonytalan a Renault frissítésével kapcsolatban, miközben nem magát tartja a legnagyobb esélyesnek a pole pozícióra.

„Eléggé jó kezdés volt, az autó az elejétől fogva jól ment, és a beállításokkal sem rontottunk. Ennek ellenére elég nehéz lenne megmondani, hogy mennyit jelent az új motor, mivel még nem tekertük fel teljesen, hamarosan pontosabb választ tudok erre adni. Ami a rajtelsőséget illeti, szerintem a Mercedes nagyon erős lesz. A mi autónk is jó, de nem tudom, hogy elég lesz-e a Q3-ban."

Az előző Grand Prix-n győzedelmeskedő Daniel Ricciardónak csapattársával szemben nem alakult simán a péntekje. A második tréningen ugyanis egy meghibásodás miatt volt kénytelen sok időt veszteni a garázsban, és végül csak az utolsó 20 percre térhetett vissza a pályára.

„Elektronikai problémánk volt, amit próbáltunk helyrehozni az ebédszünetben, azonban nem sokat javult a helyzet. A B-specifikációjú motort használjuk ezen a hétvégén, de még némi konfigurálásra szorul, szóval ismerkedünk vele. Kissé persze frusztráló, hogy nem tudtam elég kört menni, de nem drámai a helyzet" – magyarázta, majd kitért a hétvégi esélyekre is.

„Azt kell mondanom, hogy a Mercedes eléggé gyors volt, még a keményebb keverékeken is nagyon jó köridőket értek el. Úgy vélem, eléggé nehéz lesz őket legyőzni, azonban még mi is javulunk. Minél több kört futunk, annál többet tanulhatunk. Viszont azt mondanám, hogy inkább a Ferrarikkal fogunk küzdeni, biztos vagyok benne, hogy a Mercedes nagyon gyors lesz az időmérőn."

Lewis Hamilton az első gyakorláson az ultralágyon 88 ezredet, míg a másodikon a szuperlágyon bő 5 tizedet kapott a mindkét edzést a hiperlágyon megnyerő Verstappentől. A Mercedesre Kanadában még egyáltalán nem kerültek fel a rózsaszín jelzésű Pirellik, miközben az idénynyitó óta nyúzott erőforrás dolgozik a W09-ben.

„Összességében nekünk nincs annyi hiperlágyunk, mint a többieknek. A választást eléggé régen kellett leadnunk, és egyértelműen más a stratégiánk, hiszen öt szettünk van belőle, míg másoknak nyolc. Remélhetőleg, nem lesz nagyon más a helyzet rajtuk, és megmarad az eddig tapasztalt jó érzés. Mindenesetre nem lett volna rossz kipróbálni, főleg, hogy láttam, egyeseknél eléggé gyorsan elhasználódott, míg másoknál nem. Majd a harmadik szabadedzésen lesz esélyünk arra, hogy megnézzük, miként működik" – magyarázta a vb-éllovas.

„Nem mindig indul jól a hétvégéd, azonban a mostani rendben kezdődött, és bizonyos dolgokon csak igazítanunk kellett. Egyszerre csak kis lépéseket teszünk meg, körről-körre haladunk, és bár mindig egy kicsit másként érződött, de eléggé jó is volt egyben, hiszen most az extra DRS-zónának köszönhetően a korábbiaktól eltérően nem alacsony leszórítóerős beállításokon vagyunk, hanem valahol a normál tartományban, így sokkal jobb a kanyarokban menni."

Kimi Räikkönen kezei között eddig jól muzsikál a Ferrari a montreali aszfaltcsíkon, amit az időeredmények is jól mutatnak, hiszen csupán 13 század volt a finn hátránya a második gyakorláson.

„Ezen a pályán nem túl egyszerű megtalálni a megfelelő beállításokat, azonban folyamatosan tudtunk javulni. Az alacsony leszorítóerő és a nem felgumizott aszfalt pedig eléggé trükkössé tette a dolgokat odakint, viszont ez szerencsére a nap végére némileg normalizálódott. Még van mit tenni, de a jó irányba tartunk, és elégedett vagyok a helyzettel" – értékelte a pénteket, majd a gumikra is kitért.

„Monacóval szemben itt jobban munkára tudtuk bírni a hiperlágyakat, hiszen Kanadában lehet tiszta köröket futni, nem úgy, mint ott. Egy körön eléggé jók, és talán több ideig is húzzák most, mint két héttel korábban. A többiek versenyszimulációs köreit még nem láttam, így össze sem tudtam hasonlítani a mieinkkel, és a lehetséges stratégiáról sem tudok beszélni."

Sebastian Vettel különösképpen a második tréningen nem találta a tempót, még márkatársától is 657 ezredet kapott.

„Egyelőre nem mi vagyunk az esélyesek. Kimi elégedettebb volt egy körön, tehát ő a favoritok közé tartozik, én nem. Még nem nagyon láttam más csapatok köreit, szóval nehéz lenne következtetéseket levonni. Időre van szükségünk ahhoz, hogy megértsük a teljes képet, nem vagyok elégedett az autóval. Ha összeállnak a dolgok, akkor eléggé sokat léphetek előre."

A német ezután azt is elárulta, hogy mi áll a rosszabb szereplés hátterében.

„Eléggé vegyes nap volt, még nem érzem teljesen jól magam az autóban. Nem találtam a ritmust, szóval hiányoznak a körök, azonban így is megpróbáltunk nagyjából végigmenni a programunkon."

A három élcsapat mögött Romain Grosjean zárt a későbbi edzésen, amelynek végén sajnálatos módon egy mormotát is elütött.

„Egy állat úgy döntött a tréning végén, hogy átfut keresztben az egyenesen. A tanácsokat követve nem rántottam el a kormányt, és sajnos eléggé nagy sebességnél ütköztünk. Semmit sem tehettem" – mesélte a francia, aki a történtek ellenére elégedett volt a napjával.

„Az első gyakorláson sokat tanultunk a frissítésekről, aztán a másodikon már eléggé kezes volt a gép. Mindhárom keveréket kipróbáltuk, és bár még van hova fejlődnünk, mégis kifejezetten lelkesítő a helyzet. Az új aerocsomag fekszik nekem."

Grosjean első vezetőszárnyán is hagyott nyomokat a találkozás:

Haas F1 Team on Twitter

Not the #GroundhogDay we wanted! The aftermath of @RGrosjean's 'meeting' with the Canadian wildlife in #FP2. @F1GPCanada

KANADAI NAGYDÍJ, 1. SZABADEDZÉS
1. Max Verstappen holland Red Bull-TAG Heuer 1:13.302 átlag: 214.176 km/ó 26 kör
2. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:13.390 0.088 mp h. 29
3. Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-TAG Heuer 1:13.518 0.216 24
4. Sebastian Vettel német Ferrari 1:13.574 0.272 19
5. Valtteri Bottas finn Mercedes 1:13.617 0.315 31
6. Kimi Räikkönen finn Ferrari 1:13.727 0.425 28
7. Fernando Alonso spanyol McLaren-Renault 1:13.900 0.598 27
8. Carlos Sainz Jr. spanyol Renault 1:14.116 0.814 24
9. Stoffel Vandoorne belga McLaren-Renault 1:14.311 1.009 19
10. Pierre Gasly francia Toro Rosso-Honda 1:15.004 1.702 31
11. Esteban Ocon francia Force India-Mercedes 1:15.071 1.769 29
12. Romain Grosjean francia Haas-Ferrari 1:15.119 1.817 21
13. Marcus Ericsson svéd Alfa Romeo Sauber 1:15.386 2.084 30
14. Charles Leclerc monacói Alfa Romeo Sauber 1:15.439 2.137 30
15. Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 1:15.579 2.277 21
16. Brendon Hartley új-zélandi Toro Rosso-Honda 1:15.756 2.454 38
17. Szergej Szirotkin orosz Williams-Mercedes 1:15.768 2.466 30
18. Lance Stroll kanadai Williams-Mercedes 1:16.259 2.957 16
19. Nicholas Latifi kanadai Force India-Mercedes 1:17.145 3.843 28
20. Nico Hülkenberg német Renault idő nélkül 3
KANADAI NAGYDÍJ, 2. SZABADEDZÉS
1. Max Verstappen holland Red Bull-TAG Heuer 1:12.198 átlag: 217.452 km/ó 39 kör
2. Kimi Räikkönen finn Ferrari 1:12.328 0.130 mp h. 42
3. Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-TAG Heuer 1:12.603 0.405 17
4. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:12.777 0.579 39
5. Sebastian Vettel német Ferrari 1:12.985 0.787 24
6. Valtteri Bottas finn Mercedes 1:13.061 0.863 40
7. Romain Grosjean francia Haas-Ferrari 1:13.620 1.422 34
8. Esteban Ocon francia Force India-Mercedes 1:13.747 1.549 40
9. Sergio Pérez mexikói Force India-Mercedes 1:13.754 1.556 40
10. Fernando Alonso spanyol McLaren-Renault 1:13.866 1.668 30
11. Charles Leclerc monacói Alfa Romeo Sauber 1:13.884 1.686 39
12. Brendon Hartley új-zélandi Toro Rosso-Honda 1:13.889 1.691 42
13. Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 1:13.956 1.758 39
14. Nico Hülkenberg német Renault 1:13.967 1.769 37
15. Marcus Ericsson svéd Alfa Romeo Sauber 1:14.108 1.910 41
16. Stoffel Vandoorne belga McLaren-Renault 1:14.167 1.969 14
17. Carlos Sainz Jr. spanyol Renault 1:14.433 2.235 9
18. Pierre Gasly francia Toro Rosso-Honda 1:14.486 2.288 39
19. Lance Stroll kanadai Williams-Mercedes 1:14.703 2.505 40
20. Szergej Szirotkin orosz Williams-Mercedes 1:14.782 2.584 35
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik