PÉNTEK |
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:04.839 |
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:04.579 |
SZOMBAT |
3. szabadedzés: 1. Vettel 1:04.070 |
Időmérő edzés: 1. Bottas 1:03.130 |
VASÁRNAP |
Verseny: 1. Verstappen, 2. Räikkönen, 3. Vettel |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Július 8., 15.10:Brit Nagydíj |
Július 22., 15.10:Német Nagydíj |
Július 29.,15.10:Magyar Nagydíj |
Bottas bár pole pozícióból startolt, a rajtnál csapattársa, Hamilton, illetve Räikkönen is elment mellette. Igaz, utóbbi aztán hibázott, így Bottas a második pozícióban haladhatott egészen a 14. körig, amikor hidraulikus meghibásodás miatt volt kénytelen idő előtt feladni a futamot.
„Az idén nem állok a legjobban a szerencsét illetően, olyan ez, mint egy rossz vicc” – fakadt ki, majd rövid versenyét is értékelte.
„A rajtom nem volt túl ideális, kipörögtek a kerekeim, miközben a tapadás is jóval kisebb volt, mint azt előzetesen vártam. Ennek eredményeként vesztettem néhány pozíciót, aztán a hármas kanyarban vissza tudtam verekedni magamat a második helyre. Onnantól eléggé jónak éreztem az autót, majd hirtelen vesztettem a hidraulikus nyomásból. Semmi előjel sem volt erre a kiesésre, most ki kell vizsgálnunk, és meg kell találnunk az okát a mai problémáknak” – foglalta össze.
„Úgy vélem, ez nem az én napom volt – de előbb-utóbb eljön az is.”
Bottas versenye így ért a végéhez:
A finn kiesése után jött az újabb hideg zuhany a Mercedes számára, hiszen a virtuális biztonsági autós szakasz alatt Hamiltont kint tartották, miközben az első tízesből mindenki a bokszutca felé vette az irányt. Nem sokkal később a versenymérnök, Peter Bonnington helyett James Vowles szólt be a címvédő rádióján, és kért tőle elnézést.
A hiba felvállalása viszont semmit sem javított a brit helyzetén, aki a kiállását követően a negyedik helyre tért vissza a pályára. A stratégiai gikszer jócskán megpecsételte Hamilton versenyét, ami a 62. körben vett igazán drámai fordulatot, amikor az egyetlen állva maradt Mercedes is lelassult, majd félrehúzódott a pályán. Mint később kiderült, az üzemanyagnyomás ment el a 44-es kódjelű konstrukcióban.
„Meg kell értenünk, hogy mi ment ennyire félre a garázs mindkét oldalán. Összességében viszont a pozitívumokba kell kapaszkodnunk. Például mi voltunk a leggyorsabbak, szóval csak továbbra is folytatni kell a kemény munkát” – nyilatkozta a vb-összetettben a második helyre visszacsúszó brit, aki a taktikára is kitért.
„Vannak bizonyos dolgok, amiket megtehetsz. Eldöntheted, hogy nem mész ki, viszont száz százalékban meg kell bíznod a bokszfalon ülő srácokban. Az autónk egész hétvégén nagyszerű volt, aztán két különböző eredetű meghibásodással kellett szembesülnünk, ami eléggé szokatlan. Ami a stratégiát illeti, egy golyóálló módszert kell felépítenünk, hiszen sima győzelmet is arathattunk volna, ha célba érünk.”
„Eléggé kényelmes volt az előnyünk, viszont dolgoznunk kell, és mindent újra kell értékelnünk, hogy még erősebben térhessünk vissza” – tekintett előre.
Bár a Mercedes dupla kiesése kapcsán azonnal elindultak azok a találgatások, hogy vajon a meghibásodások összefüggésben vannak-e a minőségi probléma miatt csak Franciaországban bevetett, továbbfejlesztett erőforrásokkal, Toto Wolff igyekezett azonnal véget vetni a pletykáknak.
„Ma semelyik problémánk nem volt összefüggésben a motor megbízhatóságával” – jelentette ki.
Mivel Hamilton pontszerző sorozata 33 nagydíjat követően véget ért, míg Vettelt harmadikként intette le a kockás zászló, ezért a német újra visszavette a vezetést az egyéni bajnokságban, igaz, előnye egyetlen pont, ugyanannyi, mint a francia hétvége előtt volt.
„Természetesen jobb lett volna előrébbről indulni. A startnál próbáltam is néhány pozíciót nyerni, azonban nem nagyon sikerült, a verseny elején így a Haas és a Renault ellen küzdöttem. Ezt követően a kerékcserénk is lassúra sikerült, szóval a futamom a kármentés jegyében telt el. Az viszont nagy pozitívum, hogy jól tudtam menedzselni a gumijaimat. Összességében ez jó nap volt, igaz, lehetett volna jobb is. Mindenesetre gratuláció Max-nek, megérdemelt győzelmet aratott” – dicsérte ellenfelét.
„Elégedett vagyok a dobogóval, ez nagyszerű verseny volt, azonban egyúttal úgy vélem, hogy több is lehetett volna benne, szóval vegyesek az érzéseim.”
Vettel előtt márkatársa, Räikkönen szelte át a célvonalat, aki pályafutása 96. pódiumát jegyezte. A Ferrari második és a harmadik helynek, illetve a Mercedes dupla kiesésének köszönhetően megelőzte a német gárdát a konstruktőri tabellán is. A maranellóiak előnye jelenleg tíz pont az Mercedes előtt. Hiába viszont a jó szereplés, a finn mégis csalódott.
„Az autó fantasztikus volt, azonban egyszerűen kifutottunk a körökből, pedig könnyedén nyerhettünk volna. Jó volt a tempónk, főleg a végén, miközben a második etapunk eleje kissé trükkösre sikeredett. A gumik még a végén is nagyon jó állapotban voltak, ami nem rossz” – magyarázta az egyéni összetettben a harmadik helyre álló ferraris.
„Kissé csalódáskeltő, hogy nem jött össze, de a csapat szempontjából mindenképpen nagyszerű, hogy ilyen sok pontot hoztunk a vb-rivális gárdán, amelyiknek eléggé borzasztó napja volt” – utalt a Mercedes nullázására.
Max Verstappen eközben Hamilton bokszkiállását követően viszonylag nyugodtan vezethetett az élen, hiszen csak az utolsó körökben zárkózott fel rá a 7-es számú SF71-H. A holland karrierje negyedik győzelmét aratta, miközben elsőségével a Red Bull átkát is megtörte hazai pályán: ez a csapat első sikere a 2014-ben visszatérő Red Bull Ringen.
Mindazonáltal nem lehet teljes az osztrák istálló öröme, mivel Daniel Ricciardo váltóprobléma miatt az 54. körben búcsúzott.
„Kimi eléggé komolyan üldözött, őt Sebastian követte szorosan, és nem lehettem biztos abban, hogy nincs-e újabb fél másodpercük, amit elővarázsolnak. Három-négy körrel a vége előtt még úgy véltem, kényelmes helyzetben vagyok, aztán a hólyagosodás hirtelen súlyosbodott, és onnantól fogva bajban voltam, főleg az utolsó három körben” – fedte fel, aztán visszakanyarodott a futam korábbi történéseihez is.
„Láttam, hogy Bottas visszaesik valamilyen meghibásodás miatt, és szerintem nagyon jó döntést hoztunk azzal, hogy kiálltunk a virtuális biztonsági autós szakasz alatt. Megint jól reagáltunk” – méltatta a csapatot.
Verstappen öröme a rádión:
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 1:21.560 | |
2. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | +1.504 | |
3. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | +3.181 | |
4. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | +1 kör | |
5. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | +1 kör | |
6. | Esteban Ocon | francia | Force India-Mercedes | +1 kör | |
7. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | +1 kör | |
8. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Renault | +1 kör | |
9. | Charles Leclerc | monacói | Sauber-Ferrari | +1 kör | |
10. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | +1 kör | |
11. | Pierre Gasly | francia | Toro Rosso-Honda | +1 kör | |
12. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Renault | +1 kör | |
13. | Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | +2 kör | |
14. | Szergej Szirotkin | orosz | Williams-Mercedes | +2 kör | |
15. | Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Renault | +3 kör | |
FELADTÁK | MEGTETT KÖRÖK | ||||
Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 62 | ||
Brendon Hartley | új-zélandi | Toro Rosso-Honda | 54 | ||
Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 53 | ||
Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 13 | ||
Nico Hülkenberg | német | Renault | 11 |
PILÓTÁK | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | |
1. | Sebastian Vettel | 3 | 5 | 9 | 146 |
2. | Lewis Hamilton | 3 | 6 | 8 | 145 |
3. | Kimi Räikkönen | - | 5 | 7 | 101 |
4. | Daniel Ricciardo | 2 | 2 | 6 | 96 |
5. | Max Verstappen | 1 | 4 | 7 | 93 |
6. | Valtteri Bottas | - | 4 | 7 | 92 |
7. | Kevin Magnussen | - | - | 5 | 37 |
8. | Fernando Alonso | - | - | 6 | 36 |
9. | Nico Hülkenberg | - | - | 6 | 34 |
10. | Carlos Sainz | - | - | 7 | 28 |
11. | Sergio Pérez | - | 1 | 3 | 23 |
12. | Esteban Ocon | - | - | 4 | 19 |
13. | Pierre Gasly | - | - | 2 | 18 |
14. | Charles Leclerc | - | - | 5 | 13 |
15. | Romain Grosjean | - | - | 1 | 12 |
16. | Stoffel Vandoorne | - | - | 3 | 8 |
17. | Lance Stroll | - | - | 1 | 4 |
18. | Marcus Ericsson | - | - | 2 | 3 |
19. | Brendon Hartley | - | - | 1 | 1 |
20. | Sergey Sirotkin | - | - | - | 0 |
1. | Ferrari | 247 |
2. | Mercedes | 237 |
3. | Red Bull/TAG Heuer | 189 |
4. | Renault | 62 |
5. | Haas/Ferrari | 49 |
6. | McLaren/Renault | 44 |
7. | Force India/Mercedes | 42 |
8. | Toro Rosso/Honda | 19 |
9. | Sauber/Ferrari | 16 |
10. | Williams/Mercedes | 4 |