A Mercedes a 2014-es szabálymódosítások óta kivétel nélkül megszerezte az egyéni és a konstruktőri bajnoki címet, miközben most is szoros csatát vív az újabb sikerek eléréséért. Ehhez azonban elengedhetetlen, hogy a gárda dinamikusan tudjon reagálni, miközben teret ad az új mérnököknek is.
„Ez egy eléggé meghatározó pillanat a csapat történetében és egyben remek lehetőség is – kezdte a csapatfőnök, Toto Wolff. – Már sokszor elmondtuk, nem lehet befagyasztani egy sikeres csapatstruktúrát, éppen ezért dinamikus a miénk. Büszke vagyok, hogy a változásoknak köszönhetően utat tudunk biztosítani a mérnökök új generációjának” – magyarázta, majd a változások is szóba kerültek.
„Már hónapok óta tárgyalásokat folytattunk Mark Ellisszel és Aldo Costával, hogy miként tudnánk a lehető legjobban menedzselni az átmeneti időszakot, illetve hogyan lehetne felkészíteni az utódokat.”
„Mindketten segítettek abban, hogy mikorra időzítsük és miként hajtsuk végre a változásokat, az alakulat jövője pedig nagyon fényes John Owennel és Loic Serrával, illetve a technikai részleg vezetőivel, akik James Allison kezei alatt dolgoznak.”
Az átszervezés értelmében tehát a főmérnök, Costa 2019-től az istálló technikai tanácsadójaként folytatja a tevékenységét, hogy minél több időt tölthessen a családjával, míg a teljesítménymérnök, Ellis először távozik a jelenlegi posztjáról, majd 2019 közepén végleg otthagyja a gárdát.
Costa egyébként még 2011-ben csatlakozott az „ezüstnyilakhoz”, míg korábban a Minardinál és a Ferrarinál is megfordult. Helyét a főtervező, Owen veszi át, aki Allison technikai igazgató vezetése alatt fog munkálkodni.
Ellis 2014-ben került a Mercedeshez, miután számtalan trófeát bezsebelt a Red Bull-lal. Utódja a dinamikai mérnök Serra lesz, aki 2010 óta tagja a csapatnak.