Szombaton fél órával a 33. Magyar Nagydíj időmérőjének a kezdete előtt megérkezett az eső a Hungaroringre, és bár annak intenzitása folyamatosan változott a kvalifikáció során, igencsak nedves körülmények között folyt a csata a minél jobb rajthelyekért.
Ennek pedig leginkább a hétvégén kissé szenvedő Mercedes örülhetett, végül a német istálló versenyzői ki is sajátították az első sort – a pole pozícióból Lewis Hamilton várhatta a piros lámpák kialvását az igencsak meleg és teljesen száraz körülmények között rendezett versenyen.
A rajt zökkenőmentesen zajlott, Hamilton és Valtteri Bottas is meg tudta tartani a rajtpozícióját, Sebastian Vettel viszont meg tudta előzni Kimi Räikkönent, így a két ferraris helyet cserélt a rajtot követően. Max Verstappen feljött az ötödik helyre, míg az onnan rajtoló Carlos Sainz Jr. visszaesett a nyolcadikra – ők ketten mellesleg kicsit össze is értek az első körös helyezkedés során. Kicsit hátrébb Marcus Ericsson meglökte a jobb első kerekével Daniel Ricciardo bal elsőjét.
Charles Leclerc számára már az első kör végén véget ért a verseny. A monacói behajtott a bokszutcába, ám Sauberje már annak az elején leállt. Alig öt körrel később Max Verstappen alatt állt meg a Red Bull szintén technikai hiba miatt. A holland arra panaszkodott, hogy nincs erő az autójában, majd a sikánnál félreállt a pálya szélén, és nagy káromkodások közepette közölte a csapatrádión, hogy mennyire elege van a motorproblémákból. Verstappen miatt rövid ideig virtuális biztonsági autós korlátozás volt érvényben.
JÚLIUS 27., PÉNTEK |
1. szabadedzés: Ricciardo 1:17.613 |
2. szabadedzés: Vettel 1:16.834 |
JÚLIUS 28.,SZOMBAT |
3. szabadedzés: Vettel 1:16.170 |
időmérő edzés: Hamilton 1:35.658 |
JÚLIUS 29.,VASÁRNAP |
verseny: 1. Hamilton 2. Vettel 3. Räikkönen |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Augusztus 26., 15.10:Belga Nagydíj |
Szeptember 2., 15.10:Olasz Nagydíj |
Szeptember 16., 14.10:Szingapúri Nagydíj |
A 10. kör végén Hamilton előnye az élen már több mint négy másodperc volt, míg a 12. helyről rajtolóRicciardo megkezdte a felzárkózást. Előbb Fernando Alonso, majd Romain Grosjean és Nico Hülkenberg mellett ment el.
Räikkönen és a Ferrari között érdekes beszélgetés zajlott a csapatrádión. A finn pilóta ugyanis arra panaszkodott, hogy nem tud inni. Ez a szezon egyik legmelegebb versenyén igencsak rossz hír bármelyik pilóta számára.
A 17. körre Ricciardo maga mögé utasította Hartleyt és Sainzot is, míg két körrel korábban Räikkönen kezdte meg az élmezőnyből a kerékcserék sorát, a finn után nem sokkal honfitársa, Bottas is megjárta a bokszutcát. Ricciardónak ezután Kevin Magnussen következett, ám a dán Haasában jól működött a Ferrari-motor, így Ricciardónak nem volt könnyű dolga elmenni mellette, de nem sokkal később Pierre Gaslyt is levadászta.
Hamilton a 26. körben cserélte le ultralágy abroncsait lágyakra, így átmenetileg Vettel állt az élre. Mivel mercedeses ellenfelével ellentétben a német lágy gumikon rajtolt, tudni lehetett, hogy Vettel csak jóval később hajt ki friss abroncsokért.
Féltávnál Vettel előnye az élen 13 másodperc volt, ám ekkor bekerült abba a bolyba, amelyben le kellett köröznie néhány versenyzőt, amivel több másodpercet veszített. Miközben a német még mindig nem járt a bokszban, a 39. körben a Ferrari Räikkönent hívta ki ismét. Egy körrel később viszont Vettel is lecserélte lágy gumijait ultralágyakra. Kerékcseréje nem sikerült tökéletesen, és csak Bottas mögé, a harmadik helyre jött vissza, így üldözőbe kellett vennie a Mercedes finnjét.
A középmezőnyben a McLaren stratégiája bizonyult előnyösnek. Alonso és Vandoorne is későn állt ki a bokszba, így átugrották többek között Grosjeant, és mindketten az első tízben találták magukat, de ekkor lecsapott a technika ördöge. Vandoorne alatt az 51. körben megállt a McLaren váltóhiba miatt – ismét jött a virtuális biztonsági autó.
A korlátozás ezúttal nem tartott sokáig, ezt követően pedig Vettel még közelebb került Bottashoz, ám a finn tartotta a második helyet, ráadásul Vettel később Räikkönent is megkapta a nyakára. A 65. körben a német mindent bevetett, és megelőzte Bottast, aki viszont hátulról belement a Ferrariba. Úgy tűnt, Vettel autója nem sérült meg jelentősen, ezzel szemben Bottas Mercedese orrkúpcserére szorul. A javításra mégsem került sor, Bottas kint maradt a pályán, így viszont megkapta a nyakára Ricciardót.
Az ausztrál nem sokkal később meg is próbálkozott az előzéssel, ám Bottas a Red Bullnak is nekiment. Kettejük találkozóját a futam után vizsgálták a sportfelügyelők. Csatájuk azonban az ütközéssel nem ért véget, az utolsó körben Ricciardónak sikerült megelőznie Bottast, aki így néhány körön belül három helyet bukott.
Lewis Hamiltonnak az élen nem sok minden miatt kellett aggódnia a 33. magyarországi versenyen: rajt-cél győzelmet aratott Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen előtt. A negyedik Daniel Ricciardo, az ötödik Valtteri Bottas lett. Hamilton a győzelmével 24 pontra növelte előnyét a világbajnoki összetettbenVettel előtt.
Nagy versenyt ment Pierre Gasly, aki hatodikként látta meg a kockás zászlót. Pontot szerzett továbbá Kevin Magnussen, Fernando Alonso, Carlos Sainz Jr. és Romain Grosjean.
Most a szokásos nyári szünet következik a Formula–1-ben. A királykategória mezőnye a Belga Nagydíjon csap össze legközelebb augusztus 24. és 26. között.
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:37:16.427 |
2. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 17.123 mp h. |
3. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 20.101 mp h. |
4. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 46.419 mp h. |
5. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 50.000 mp h. |
6. | Pierre Gasly | francia | Toro Rosso-Honda | 1:13.273 p h. |
7. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1 kör h. |
8. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Renault | 1 kör h. |
9. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Renault | 1 kör h. |
10. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1 kör h. |
11. | Brendon Hartley | új-zélandi | Toro Rosso-Honda | 1 kör h. |
12. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1 kör h. |
13. | Esteban Ocon | francia | Force India-Mercedes | 1 kör h. |
14. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1 kör h. |
15. | Marcus Ericsson | svéd | Alfa Romeo Sauber | 2 kör h. |
16. | Szergej Szirotkin | orosz | Williams-Mercedes | 2 kör h. |
17. | Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 2 kör h. |
FELADTÁK | megtett körök | |||
Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Renault | 49 | |
Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 5 | |
Charles Leclerc | monacói | Alfa Romeo Sauber | 0 |
PILÓTÁK | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZ. | PONT | |
1. | Lewis Hamilton | 5 | 9 | 11 | 213 |
2. | Sebastian Vettel | 4 | 7 | 11 | 189 |
3. | Kimi Räikkönen | – | 8 | 10 | 146 |
4. | Valtteri Bottas | – | 5 | 10 | 132 |
5. | Daniel Ricciardo | 2 | 2 | 8 | 118 |
6. | Max Verstappen | 1 | 4 | 8 | 105 |
7. | Nico Hülkenberg | – | – | 8 | 52 |
8. | Kevin Magnussen | – | – | 7 | 45 |
9. | Fernando Alonso | – | – | 8 | 44 |
10. | Sergio Pérez | – | 1 | 5 | 30 |
11. | Carlos Sainz Jr. | – | – | 8 | 30 |
12. | Esteban Ocon | – | – | 6 | 29 |
13. | Pierre Gasly | – | – | 3 | 26 |
14. | Romain Grosjean | – | – | 3 | 21 |
15. | Charles Leclerc | – | – | 5 | 13 |
16. | Stoffel Vandoorne | – | – | 3 | 8 |
17. | Marcus Ericsson | – | – | 3 | 5 |
18. | Lance Stroll | – | – | 1 | 4 |
19. | Brendon Hartley | – | – | 2 | 2 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 345 |
2. | Ferrari | 335 |
3. | Red Bull-TAG Heuer | 223 |
4. | Renault | 82 |
5. | Haas-Ferrari | 66 |
6. | Force India-Mercedes | 59 |
7. | McLaren-Renault | 52 |
8. | Toro Rosso-Honda | 28 |
9. | Alfa Romeo Sauber | 18 |
10. | Williams-Mercedes | 4 |