A Ferrari számára ezúttal különösen nehéz a Magyar Nagydíj hétvégéje, ugyanis az istálló korábbi elnöke,Sergio Marchionne a héten elhunyt.Természetesen ez rányomta a bélyegét a csapat hangulatára a Hungaroringen, de Sebastian Vettel örül annak, hogy a viadal eltereli a figyelmüket a gyászról. Ahhoz pedig, hogy kollégái jobb kedvre derüljenek, a német talán hozzájárult a második szabadedzésen elért elsőségével.
„Azt hiszem, hogy az a legjobb, ha visszaülünk az autóba. Mindenki tudja, mit kell tennie, és nyilván nem könnyű így dolgozni, de azt hiszem, hogy ennek ellenére megfelelően ment a munka. Az nagyon jó, hogy rögtön jött egy verseny, amire koncentrálni kell, és ami elterelte a gondolatainkat – mondta a szomorú hírről Vettel. – Az időmérő a rajtpozíció miatt nagyon fontos itt, hiszen igencsak nehéz előzni. Nagyon boldog voltam délután, valójában boldogabb, mint délelőtt. Az autónk nagyon jó egy körön, de még mindig javíthatunk rajta. Így is a jobb péntekeink közé tartozik a mai, hiszen voltak hullámhegyeink és hullámvölgyeink mostanság."
JÚLIUS 27., PÉNTEK |
1. szabadedzés: Ricciardo 1:17.613 |
2. szabadedzés: Vettel 1:16.834 |
JÚLIUS 28.,SZOMBAT |
12.00–13.00: 3. szabadedzés |
15.00–16.00: időmérő edzés |
JÚLIUS 29.,VASÁRNAP |
15.10: a verseny (70 kör, 306.630 km) rajtja |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Augusztus 26., 15.10:Belga Nagydíj |
Szeptember 2., 15.10:Olasz Nagydíj |
Szeptember 16., 14.10:Szingapúri Nagydíj |
Daniel Ricciardo bizonyult a leggyorsabbnak az első edzésen, a másodikon aztán a harmadik lett, ám tisztában van vele, hogy a Magyar Nagydíjon az igazán fontos kérdések a szombati időmérőn dőlnek el.
„A Mercedes nagyon sok időt fog találni még holnap egy körön, a Ferrari meg már most is gyors, míg mi nem hajtottuk végre tökéletesen a sajátunkat, szóval remélem, holnapig mi is lelünk még néhány tizedet. Számunkra a cél, hogy az első sorból várhassuk a rajtot, de még a másodikkal is kiegyeznék, a harmadik sort szeretném elkerülni az időmérőn, onnan már nincs esély a győzelemre” – jelentette ki az ausztrál pilóta, aki 2014-ben már átélte, milyen érzés győzni a Hungaroringen, s akkor a 4. helyről vághatott neki a versenynek.
A délelőtti tréningen a harmadik, míg a délutánin a második helyen végzett Max Verstappen, és sokan a hétvége egyik fő esélyeseként vélekednek a Red Bullról. A fiatal holland ennek ellenére továbbra is a motorerő miatti hátrányukra panaszkodik, és hiába nem ment ma túl jól a Mercedes, Lewis Hamiltonéktól is tart.
„Jó volt az autó, de sajnos még mindig sokat veszítünk az egyenesben – vélekedik Verstappen. – Azt hiszem, jobbá tehetjük az autót egy kicsit, de abban, hogy ez elég lesz-e a pole-hoz, nem vagyok biztos. A Mercedes ma nem tudott egy jó kört sem összerakni az ultralágy gumikon, így arra számítok, hogy ők is ott lesznek az elején holnap. A Ferrari gyorsnak tűnik, ám a hosszú etapokon a Mercedes is elég versenyképes volt. Szoros csata lesz, és minden az időmérőn múlik."
Nem sima napon van túl a Mercedes, de Verstappennek igaza volt abban, hogy az ultralágy gumikon egyelőre nem mutatta meg a valós erejét a német alakulat. Valtteri Bottas ugyanis elismerte, hogy nem sikerült igazán működésre bírni ezt a keveréket a W09-eseken, ám nem ez jelentette az egyetlen problémát a címvédő istálló számára.
„A mai nap nem volt könnyű, nehéz volt vezetni az autót, és szenvedtem azzal, hogy jó köröket hozzak össze, különösen az első edzésen – emlékezett vissza a finn. – Sikerült javítanunk a beállítások terén a második tréningre, de van még min dolgoznunk. Ez a pálya nehéz, az autó egyensúlyának megfelelőnek kell lennie ahhoz, hogy minden kanyar jól sikerüljön, nekünk pedig stabilabbá kell tenni az autónkat. Szenvedtünk azzal, hogy működésre bírjuk az ultralágy gumikat, és a túlmelegedéssel is akadtak problémáink. Nem egyszerű itt előzni, szóval a rajtpozíció nagyon fontos. Kevesebb kiállással megcsinálni a versenyt szintén jónak ígérkezik. A Red Bull és a Ferrari annyira gyors, amennyire számítottunk rá, azt hiszem, nagyon szoros csata várható."
Kimi Räikkönent nem hozta túlságosan lázba, hogy mindkét edzésen a negyedik helyen zárt a Ferrarival, és korszakalkotó felismerést tett az évek múlása kapcsán, amikor a pénteki nap végén az FIA munkatársa érdeklődött nála.
„Nagyon átlagos pénteki napunk volt, az biztos, hogy sokat kell dolgoznunk, a köridők ilyenkor még nem számítanak. Végezzük a feladatainkat, csináljuk a dolgunkat, aztán majd meglátjuk, hogy ez holnap mire lesz elég. Az autó jól reagál a változtatásainkra, reméljük, holnap is így lesz” – mondta a finn, aki a maga sajátos stílusában felelt arra a kérdésre, megismételheti-e a Ferrari a tavalyi időmérős teljesítményét, amikor kibérelte az első rajtsort.
„A tavalyi év az tavaly volt, de ma idén van már, szóval ki tudja, mi lesz holnap és ki dolgozik a legjobban holnap. Mindenkinek van esélye, aki holnap a legjobb munkát végzi, az végez az első helyen” – zárta szavait a finn, aki ezzel remélhetőleg kimerítette a magával hozott közhelyszótárat.
A pénteki nap eseményei tulajdonképpen a mindkét edzésen ötödikként záró világbajnoki címvédő, Lewis Hamilton előzetes várakozásai szerint alakultak, így a brit tisztában van vele, hogy vár még rájuk munka bőven.
„Ahogy arra számítottunk, a Ferrari és a Red Bull is elég gyors és jobb a tempójuk is a miénknél, így bőven lesz dolgunk még ma este. A pálya trükkös, a gumik elég hamar túlmelegednek, főleg a hátsókkal van bajom. A hőmérséklet és a folyton, szinte kanyarról kanyarra változó körülmények nem könnyítették meg a fő gumikezelési problémánkat, azaz hogy nincs idő lehűteni az abroncsokat” – mondta a brit kiválóság.
1. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 1:17.613 | átlag: 203.208 km/ó | 30 kör |
2. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:17.692 | 0.079 mp h. | 24 |
3. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 1:17.701 | 0.088 | 29 |
4. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:17.948 | 0.335 | 23 |
5. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:18.036 | 0.423 | 28 |
6. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:18.470 | 0.857 | 20 |
7. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:18.975 | 1.362 | 17 |
8. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1:19.025 | 1.412 | 14 |
9. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Renault | 1:19.128 | 1.515 | 32 |
10. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:19.187 | 1.574 | 29 |
11. | Pierre Gasly | francia | Toro Rosso-Honda | 1:19.352 | 1.739 | 30 |
12. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Renault | 1:19.690 | 2.077 | 24 |
13. | Brendon Hartley | új-zélandi | Toro Rosso-Honda | 1:19.841 | 2.228 | 32 |
14. | Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 1:20.012 | 2.399 | 33 |
15. | Esteban Ocon | francia | Force India-Mercedes | 1:20.065 | 2.452 | 30 |
16. | Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Renault | 1:20.151 | 2.538 | 28 |
17. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:20.159 | 2.546 | 27 |
18. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo Sauber | 1:20.293 | 2.680 | 31 |
19. | Szergej Szirotkin | orosz | Williams-Mercedes | 1:20.307 | 2.694 | 28 |
20. | Marcus Ericsson | svéd | Alfa Romeo Sauber | 1:20.697 | 3.084 | 12 |
1. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:16.834 | átlag: 205.268 km/ó | 45 kör |
2. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Tag Heuer | 1:16.908 | 0.074 mp h. | 35 |
3. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Tag Heuer | 1:17.061 | 0.227 | 36 |
4. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:17.153 | 0.319 | 40 |
5. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:17.587 | 0.753 | 43 |
6. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:17.868 | 1.034 | 46 |
7. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:18.065 | 1.231 | 39 |
8. | Carlos Sainz | spanyol | Renault | 1:18.495 | 1.661 | 38 |
9. | Pierre Gasly | francia | Toro Rosso-Honda | 1:18.518 | 1.684 | 43 |
10. | Esteban Ocon | francia | Force India-Mercedes | 1:18.761 | 1.927 | 41 |
11. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:18.850 | 2.016 | 42 |
12. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Renault | 1:18.857 | 2.023 | 38 |
13. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:18.880 | 2.046 | 35 |
14. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1:18.913 | 2.079 | 23 |
15. | Brendon Hartley | új-zélandi | Toro Rosso-Honda | 1:18.916 | 2.082 | 41 |
16. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1:19.043 | 2.209 | 42 |
17. | Charles Leclerc | monacói | Sauber-Ferrari | 1:19.137 | 2.303 | 38 |
18. | Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 1:19.645 | 2.811 | 45 |
19. | Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Renault | 1:19.712 | 2.878 | 38 |
20. | Szergej Szirotkin | orosz | Williams-Mercedes | 1:19.770 | 2.936 | 45 |