Hamilton és a Mercedes visszaállt az élre (Fotó: AFP) |
Lewis Hamilton a 14. helyen várhatta a piros lámpák kialvását Hockenheimben, azonban először nem előre indult meg, hanem egy pozícióval hátrébb esett vissza. Ám nem maradt sokáig a tizenötödik, ugyanis rohamos tempóban kezdte meg a felzárkózást. A brit a 14. körben már az első ötösben autózott, esélyét pedig a megérkező eső hozta meg igazán, ami egyidejűleg a német vesztét is okozta.
PÉNTEK |
1. szabadedzés: 1. Ricciardo 1:13.525 |
2. szabadedzés: 1. Verstappen 1:13.085 |
SZOMBAT |
3. szabadedzés: 1. Leclerc 1:34.577 |
időmérő edzés: 1. Vettel 1:11.212 |
VASÁRNAP |
a verseny: 1. Hamilton, 2. Bottas, 3. Räikkönen |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Július 29.,15.10:Magyar Nagydíj |
Augusztus 26., 15.10:Belga Nagydíj |
Szeptember 2., 15.10:Olasz Nagydíj |
Vettel ugyanis a nedves pályán hibázott, az SF71-H-t pedig a fal állította meg végül. Az eset miatt biztonsági autós fázis lépett életbe, és Hamilton az élmezőny többi tagjával szemben nem nem ki újabb kerékcserére, így az élre állt. Vezető helyét pedig meg is tartotta, és 66. győzelmének, illetve riválisa kiesésének köszönhetően 17 pontos előnyre tett szert a vb-összetettben.
„Nyilvánvalóan nagyon nehéz ebből a pozícióból felzárkózni, sőt, nincs is sok esély rá, de hinned kell magadban. Hosszasan imádkoztam a verseny előtt. Összeszedett és nyugodt akartam maradni, de a csapat is nagyszerű munkát végzett ma" – dicsérte a Mercedest.
„Amikor elkezdett esni az eső, tudtam, hogy jó helyzetben vagyok, de azt sose tudni, mi történik egy biztonsági autós fázis után. Azok, akik eddig nem tudták, milyen vagyok, most megismertek! Nagyszerű itt lenni a Mercedes hazai pályáján és kettős győzelmet aratni. Félelmetes ez a nap, soha nem volt még ilyen futamom, mint a mai. Még sokévnyi versenyzés után sem tudhatod, hol lesz éppen az egyik legjobb versenyed" – mondta lelkesen, és örömét az sem vehette el, hogy a futam leintését követően beidézték a sportfelügyelők, hiszen bár megrovást kapott, pályafutása 66. győzelmét megtarthatta.
Valtteri Bottas révén kettős sikert ünnepelhetett a Mercedes, igaz, a finnek egyszer a győzelemre is esélye nyílt. Az újraindítás után ugyanis pár pillanat erejéig megelőzte a csapattársát, azonban Hamilton nem hagyta magát. Később pedig a Mercedes rádión szólt rá, hogy a lehető legkisebb kockázatot vállalja, így megpecsételődött a második helye.
„Csatáztunk kicsit Lewisszal a biztonsági autó utáni első körben. Nem sikerült megelőznöm, és utána szóltak, hogy minimalizáljam a kockázatot, én pedig megértettem ezt. Úgy vélem, Lewisnak jobb időben jött a biztonsági autó, hiszen ő kint tudott maradni, míg nekem kereket kellett cserélnem" – magyarázta, mi dönthetett kettejük között.
Versenyzőként természetesen a győzelemért mész, és amikor Seb kiesett, azt gondoltam, itt a lehetőség. A csapat szempontjából viszont tökéletes eredmény született a hazai versenyén, Németországban – és ez jó."
Kimi Räikkönen sorozatban a negyedik futamát zárta ma a pódiumon, így meglehetősen jó szériát tudhat maga mögött. Viszont öröme nem lehetett teljes, hiszen a Ferrari a futam közben megkérte, adja fel az első helyét, és engedje el márkatársát.
„Vannak bizonyos szabályaink, de most nem voltak egyértelműek. Megvolt a sebességem, és a verseny egy olyan pillanatában voltunk, amikor úgy tűnt, szükségem lesz két kiállásra, aztán mégis ez történt. Nem hiszem, hogy ez végül bármin is változtatna. Trükkös volt a verseny az eső miatt, és sok helyen csúszós volt a pálya. Volt egy rossz pillanatom az egyik lekörözöttel, így Valtteri meg tudott előzni. Örülök, hogy végül célba értem, de kissé csalódott vagyok. Legközelebb ismét megpróbáljuk!" – mondta Kimi Räikkönen.
Sebastian Vettel szempontjából egészen az 52. körig igencsak jól alakult a Német Nagydíj, akkor azonban az eső miatt hirtelen nedvessé váló aszfalton megcsúszott, és végül a fallal történő találkozás vetett véget a versenyének. Vettel mégsem hiszi azt, hogy hatalmasat hibázott volna, és megnyugtatott mindenkit: nem lesz nehéz álomra hajtania a fejét ma este.
„Amikor a gumifalban végeztem, tudtam, hogy onnan már nem kecmergek ki – emlékezett vissza a Ferrari versenyzője. – Nem hiszem, hogy nagyot hibáztam volna, viszont a kiesésem nagy hatással volt a versenyre. Ennek ellenére nem lesz nehéz éjszaka elaludnom amiatt, mert valamit rosszul csináltam volna."
„Lehangoló a dolog, mert egészen addig minden jól ment. Egyszerűen nem volt szükségünk az esőre. Erős autónk van, és úgy vélem, hogy magabiztosabbak lehetünk emiatt, mint bárki más. Pozitív volt ez a hétvége, a mostani csak egy volt a hibáim közül, amiért bocsánatot is kérek a csapattól. Mindent jól csináltak, és a kezemben volt a győzelem. Ez egy kis hiba és egy nagy csalódás" – foglalta össze hazai futamát a pontversenyben a második helyre visszacsúszó Vettel.
Max Verstappen és a Red Bull többször is megpróbálta helyzetbe hozni magát, hiszen az élmezőnyből egyedüliként váltott a köztes esőgumikra, azonban végül nem járt sikerrel. A holland így a pályán bár pozíciót nem nyert, Daniel Ricciardo kiesésének köszönhetően mégis egy pontra zárkózott fel márkatársa mögé a vb-összetettben.
„Egy ilyen kaotikus verseny után azt hiszem, a negyedik hely jó eredménynek számít. Az autót az egész futam alatt erősnek éreztem. Nehéz volt ma a döntéshozatal az időjárás gyakori változása miatt. Kissé lesodródtam a pályáról a hatos kanyarban, amikor először elkezdett esni az eső, ezért úgy döntöttem, hogy felrakatom az átmenti esőgumikat" – árulta el a váltás okát.
„Viszont amint visszatértem a pályára, és elértem a hatos kanyarhoz, már fel is száradt a pálya, így tudtam, rossz döntést hoztam. Azonban a biztonsági autó bejövetele miatt szerencsére ez nem változtatott a végeredményen, így mindenképpen megérte megpróbálni. Néha bejön, néha nem. Csak azt bánom, hogy nem kezdődött egy kicsit később a verseny, hiszen a hevesebb eső egyszerűen túl későn jött. Jobb formában kell lennünk Magyarországon, és már várom is a következő hétvégét."
Daniel Ricciardo pozitívan állt hozzá a büntetéséhez, és már pénteken elmondta, csak jól akarja érezni magát, miközben átküzdi magát a mezőnyön. Az ausztrál ráadásul egy kissé meglepő stratégiával is próbálkozott, hiszen egyedüliként rajtolt a közepes keveréken. Ez a húzás azonban nem jött be, versenyének pedig egy újabb technikai hiba vetett véget.
„Az első 10–15 kör nagyon kemény volt a közepes gumikon, mivel eléggé nehéz volt kezelni őket. Úgy gondolom, akár jól is alakulhatott volna a futam. Az első körökben még türelmesnek kellett maradnom, és egyesével kellett levadásznom az előttem haladókat. Viszont amikor szabad volt előttem az út, akkor képes voltam 1:18 eleji köröket autózni, ami eléggé versenyképesnek számított, de végül nem adatott meg a lehetőség, hogy megnézzük, mire lettünk volna képesek. Sokáig kint tudtunk volna maradni a közepes gumikon, és úgy érzem, a stratégia is működött volna."
„A 29. körben aztán valami furcsát hallottam a 6-os kanyarban visszaváltáskor, és amikor kigyorsítottam, egyszerűen elment az erő, és a motornak sem volt egészséges hangja. Egyelőre nem tudom a részleteket, de valamilyen motorprobléma lépett fel, ami nyilván elég frusztráló a mai büntetéseim után. Ilyen a versenyzés, de úgy érzem, túl sokszor kellett már ezzel szembesülnöm ebben a szezonban. Remélhetőleg győzni megyek a következő versenyre, mielőtt mindannyian elmennék a nyári szünetre" – tűzte ki a célt az ausztrál.
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:32.290 |
2. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | +4.535 |
3. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | +6.732 |
4. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | +7.654 |
5. | Nico Hülkenberg | német | Renault | +26.609 |
6. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | +28.871 |
7. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | +30.556 |
8. | Esteban Ocon | francia | Force India-Mercedes | +31.750 |
9. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | +32.362 |
10. | Brendon Hartley | új-zélandi | Toro Rosso-Honda | +34.197 |
11. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | +34.919 |
12. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Renault | +43.069 |
13. | Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Renault | +46.617 |
14. | Pierre Gasly | francia | Toro Rosso-Honda | +1 kör |
15. | Charles Leclerc | monacói | Sauber-Ferrari | +1 kör |
16. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Renault | |
FELADTÁK | MEGTETT KÖRÖK | |||
Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 53 | |
Sebastian Vettel | német | Ferrari | 51 | |
Szergej Szirotkin | orosz | Williams-Mercedes | 51 | |
Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 27 |
PILÓTÁK | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | ||
1. | Lewis Hamilton | 4 | 8 | 10 | 188 |
2. | Sebastian Vettel | 4 | 6 | 10 | 171 |
3. | Kimi Räikkönen | - | 7 | 9 | 131 |
4. | Valtteri Bottas | - | 5 | 9 | 122 |
5. | Daniel Ricciardo | 2 | 2 | 7 | 106 |
6. | Max Verstappen | 1 | 4 | 8 | 105 |
7. | Nico Hülkenberg | - | - | 8 | 52 |
8. | Fernando Alonso | - | - | 7 | 40 |
9. | Kevin Magnussen | - | - | 6 | 39 |
10. | Sergio Pérez | - | 1 | 4 | 30 |
11. | Esteban Ocon | - | - | 6 | 29 |
12. | Carlos Sainz | - | - | 7 | 28 |
13. | Romain Grosjean | - | - | 2 | 20 |
14. | Pierre Gasly | - | - | 3 | 18 |
15. | Charles Leclerc | - | - | 5 | 13 |
16. | Stoffel Vandoorne | - | - | 3 | 8 |
17. | Marcus Ericsson | - | - | 3 | 5 |
18. | Lance Stroll | - | - | 1 | 4 |
19. | Brendon Hartley | - | - | 2 | 2 |
20. | Szergej Szirotkin | - | - | - | 0 |
1. | Mercedes | 310 |
2. | Ferrari | 302 |
3. | Red Bull-TAG Heuer | 211 |
4. | Renault | 80 |
5. | Force India-Mercedes | 59 |
6. | Haas-Ferrari | 59 |
7. | McLaren-Renault | 48 |
8. | Toro Rosso-Honda | 20 |
9. | Sauber-Ferrari | 18 |
10. | Williams-Mercedes | 4 |