F1: Rosberg aggódik Hamiltonért; kiderült, nem a versenyző hibázott

Vágólapra másolva!
2018.07.21. 18:19
null
Hamilton elmúlt nagydíjai nem alakultak túl szerencsésen (Fotó: AFP)
Lewis Hamilton szombatja nem alakult jól Németországban, ugyanis a harmadik szabadedzés előtt olyan hírek érkeztek, a címvédő annyira rosszul érzi magát, hogy teljes egészében kihagyja az egyórás tréninget, míg az időmérő már az első szakaszban drámai fordulatot vett számára. A brit versenyző nagy eséllyel csak a mezőny végéről vághat neki a holnap 15 óra 10 perckor kezdődő F1-es Német Nagydíjnak, hacsak nem a bokszutcából kell indulnia. A kvalifikációja végét jelentő problémáról Toto Wolff is szót ejtett, miközben Hamilton testbeszéde volt márkatársában, Nico Rosbergben aggodalmat keltett.

 

Lewis Hamilton csak az utolsó percekben hagyta el a Mercedes bokszát a Német Nagydíj harmadik szabadedzésén, amelyet szinte teljesen elmosott az eső. Egyes hírek szerint azonban a brit akkor se nagyon hajtott volna a pályára, ha száraz körülmények között zajlik a tréning, ugyanis nem érezte jól magát.

63. NÉMET NAGYDÍJ
PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Ricciardo 1:13.525
2. szabadedzés: 1. Verstappen 1:13.085
SZOMBAT
3. szabadedzés: 1. Leclerc 1:34.577
időmérő edzés: 1. Vettel 1:11.212
VASÁRNAP
15.10: a verseny (67 kör, 306.458 km) rajtja
KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Július 29.,15.10:Magyar Nagydíj
Augusztus 26., 15.10:Belga Nagydíj
Szeptember 2., 15.10:Olasz Nagydíj

Csapata viszont cáfolta a fenti feltételezést, közleménye alapján a brit elég jól volt ahhoz, hogy autóba üljön.

A címvédő aztán az időmérőn többször is megjárta a pálya szélét, egyszer pedig rendkívül szerencsétlenül tért vissza a hockenheimi nyomvonalra, gépe négy komolyabb ütést is kapott. Az igazi dráma azonban ezután következett, amikor rádión jelezte a versenymérnöke, hidraulikus problémát észleltek, így azonnal állítsa le a Mercedesét, hogy ne szenvedjen kárt az erőforrása.

Közben a váltója is megadta magát, miután négyesben ragadt. A brit először elkezdett lassan visszaevickélni a depóba, de az autó a második szektorban leállt, a pilóta pedig kiszállt belőle és megpróbálta saját maga visszatolni, hátha megoldják a második szakasz kezdetéig a problémát, erre azonban esélye sem volt.

A Mercedes később megerősítette, a leállítás azért volt szükségszerű, hogy elkerüljék, Hamilton hasonló meghibásodást szenvedjen, mint ami Valtteri Bottas osztrák futamának a végét jelentette.

Hamilton drámája:

Formula 1 on Twitter

Qualifying heartbreak for Hamilton The defending champion tried everything to get his car back to the pits, but he will start the #GermanGP from 14th on the grid https://t.co/9aebWvbn7q

A vb-összetett második helyezettje végül a 14. pozícióban zárta a kvalifikációt, azonban a W09-ben nagy valószínűséggel ki kell cserélni a váltót, ami 5 helyes rajtbüntetést jelentene, és még az sem biztos, hogy az erőforrás megúszta az esetet.

„Elég nehéz most bármit is mondani. Viszont ezek a dolgok megtörténnek, és ilyenkor nem tehetsz mást, mint hogy megpróbálod összeszedni a gondolataidat, és kiűzöl onnan minden negatív energiát, hogy másnap újra a legjobbadat tudjad nyújtani" – mondta csalódottan Hamilton.

„A holnap egy új nap, egy újabb lehetőség a szárnyalásra. Mindent bele fogok adni, hogy annyira felzárkózzak, amennyire csak lehetséges, azonban a mostani visszakapaszkodás nem olyan lesz, mint a silverstone-i volt. Szerintem pár pontot szerezhetek holnap, de igazán nem tudom, mi lehet a cél."

A címvédő arra a felvetésre is felelt, hogy a hibája okozta-e a problémát.

„Nem, már előtte sem volt rendben" – válaszolta a brit, a csapatfőnök, Toto Wolff viszont másképp látja egyelőre.

„Úgy tűnt, mintha megrongálódott volna az autó az ugratás következtében, és ez okozta aztán a hidraulikus szivárgást. Azonban még nem kaptuk vissza a gépet, így nem tudhatjuk, pontosan mi történt" – mondta az osztrák, ám miután a gárda átvizsgálta az autót, kiderült, nem a versenyző volt a hibás.

A Mercedes a hivatalos Twitter-oldalán osztotta meg, hogy Hamilton 1-es kanyarban bemutatott ugratása sokkal inkább volt a hidraulikus meghibásodás következménye, mintsem az oka.

Mercedes-AMG F1 on Twitter

UPDATE: The car's 'jumping' moments seen on TV were a consequence of the hydraulic failure, rather than the cause of it. 2/2 #GermanGP

Nico Rosberg, aki a Sky Sports F1-nél tevékenykedik, eközben elmondta, némileg aggódik volt márkatársa testbeszéde miatt.

„Egy kicsit aggódom miatta. Még sosem láttam tőle ezt a fajta testbeszédet. Először Silverstone-ban mutatkozott meg, és most itt is. Hitehagyottság látszott rajta vagy valami ehhez hasonló" – magyarázta 2016 világbajnoka.

„Persze elég nehéz napja van, azonban ez a testbeszéd egyáltalán nem megszokott, ez teljesen új Lewistól."

„A mai eset meglehetősen rosszul jött neki, hiszen Vettel a pole-ban van, az autója szárnyal, és ő a holnapi futam legnagyobb esélyese is, miközben Lewisnak megint a mezőny végéről kell visszakapaszkodnia. Nem lesz könnyű versenye."

Hamilton egyszer már fel tudott zárkózni Németországban, 2014-ben a 20. helyről rajtolva állhatott fel a dobogó alsó fokára.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik