Verstappen is meglepődött a jó tempójukon (Fotó: AFP) |
Bár mindkét pénteki gyakorlást egy Red Bull zárt az élen, a „vörös bikák" előnye meglehetősen kicsi volt, ugyanis Daniel Ricciardo délelőtt 4, míg Max Verstappen délután 26 ezreddel bizonyult gyorsabbnak a mindkétszer második Lewis Hamilton előtt.
Ráadásul az ausztrál pilóta vasárnap mindenképpen csak a mezőny végéről vághat neki a 63. Német Nagydíjnak, miután az MGU-K, az elektromos vezérlő és az energiatároló cseréje miatt 20 rajthelyes büntetést szedett össze. Holland márkatársa eközben a második tréningen furcsa zajokra panaszkodott, amiért ki is hívták a bokszba, majd a szerelők átvizsgálták az RB14-et.
„Még nem tudom – hangzott a holland válasza arra a kérdésre, hogy a Red Bull felveheti-e a harcot a Mercedesszel és a Ferrarival. – Nem igazán futottam tiszta etapokat a második edzésen, de az autóval elégedett vagyok. Hogy ez mire lesz elég, majd a kvalifikáción meglátjuk."
„Még mindig van hova fejlődnünk, sőt, a körömet még a forgalom is zavarta némileg. Remélem, holnap is szoros marad a csata, ami pedig az időjárást illeti, bármi megtörténhet" – tért ki a szombat egyik kulcskérdésére, ugyanis az előrejelzések szerint az időmérő végére megérkezhet egy zápor, ami jócskán megkavarhatja a lapokat.
PÉNTEK |
1. szabadedzés: 1. Ricciardo 1:13.525 |
2. szabadedzés: 1. Verstappen 1:13.085 |
SZOMBAT |
12.00–13.00: 3. szabadedzés |
15.00–16.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
15.10: a verseny (67 kör, 306.458 km) rajtja |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Július 29.,15.10: Magyar Nagydíj |
Augusztus 26., 15.10: Belga Nagydíj |
Szeptember 2., 15.10: Olasz Nagydíj |
„Összességében rendben volt ez a péntek, még jobb is, mint amire előzetesen számítottunk, most ezt kellene továbbvinni" – emelte ki, és végül azt is megosztotta, pontosan mi volt a gond a versenygépével.
„Egy apróbb olajszivárgás miatt vesztettünk egy kis időt, de gyorsan megoldottuk a problémát. Sőt még a végén pár kört is tudtam teljesíteni, hogy megbizonyosodhassunk, minden rendben van az autóval."
Ricciardo az első tréninggel ellentétben a másodikon már időmérős szimulációt sem teljesített, mindent a vasárnapi futamnak rendelt alá, hiszen a rajtrács végéről kell előreverekednie magát.
„Ma az volt az első számú cél, hogy megtaláljuk a megfelelő versenybeállítást, mivel jó sok srácot kell vasárnap legyűrnünk. Sokkal frusztrálóbb, amikor csak egy nappal előtte tudod meg, hogy hátrasorolnak, hiszen akkor nem tudod magadat lelkiekben úgy felkészíteni, mint ahogyan nekem most lehetőségem volt rá. Igazság szerint kimondottan izgatott vagyok, hogy a mezőny végéről startolhatok, mivel jó szórakozás lesz. Legalábbis ez a terv" – mondta optimistán az ausztrál.
„Megpróbálok olyannyira előrejönni, amennyire csak lehetséges, és ha esetleg a végén még a dobogóra is felállok, akkor az egyenlő lesz egy győzelemmel" – játszott el a gondolattal, ami nem is annyira lehetetlen, hiszen Rubens Barrichello 2000-ben a 18. helyről nyert, míg Hamilton 2014-ben a 20. pozícióból kezdte meg a felzárkózást, amely egészen a pódium alsó fokáig vezetett.
„Pozitívan állok a dologhoz, a versenyszimulációnk is eléggé tisztességesre sikerült, az autó is rendkívül erősnek tűnik, szóval ezzel a tudattal vezetek. Azt nem tudom, holnap mennyi időt leszek a pályán, de az biztos, hogy a futamra fogunk készülni."
A szerződését tegnap 2020 végéig meghosszabbító Hamilton lehet, hogy egy szabadedzést sem húzott be pénteken, ám a lemaradása nem volt nagy. Mégis sok munkára számít a csapattól.
„Ma maradéktalanul teljesítettük a programunkat, és összegyűjtöttünk minden szükséges adatot, miközben az autó végig jónak érződött. Eddig rendkívül szoros, szóval még sok munka áll előttünk az éjszaka folyamán" – ismerte el, és azt is elmondta, mire fektették ma a hangsúlyt.
„Dolgoztunk a rajtjainkon, illetve a gumik viselkedését is igyekeztünk megérteni, hogy a maximális teljesítményt tudjuk majd kihozni belőlük. A Ferrari és a Red Bull is nagyon gyorsnak látszott, és ez szerintem a hétvége további részében sem fog változni. Nem lesz egyszerű menet, és a pálya is eléggé trükkös, így mindent bele kell adnunk."
A brit egyébként korábban azt is elárulta, egy alakulat megkörnyékezte, amikor még nem rendelkezett a következő évre érvényes szerződéssel, de arra már nem felelt, hogy a Ferrari volt-e az érdeklődő gárda.
Valtteri Bottas egyelőre nem vette fel úgy a ritmust, mint Hamilton, új kontraktusának a bejelentése viszont láthatóan pozitívan hatott rá. Mint ahogyan később is elmondta, Silverstone-ban ült le először tárgyalni a teammel, és minden zökkenőmentesen haladt.
„Ma bejelentettük a szerződéshosszabbításomat, miközben a Hockenheimringen vezethettem egy F1-es gépet, tehát ez csak egy nagyszerű nap lehet. A csapat szempontjából is nagyon jó, hogy tisztázta a jövő évi felállást, hiszen így minden erőnkkel a bajnoki küzdelemre összpontosíthatunk" – kezdte lelkesen, és a két gyakorlásra is kitért.
„Az autónk végig versenyképesnek tűnt, viszont ahogyan számítani is lehetett rá, eléggé szoros volt a csata. Egy kicsit szenvedtem is a gép elejével, és főleg a közepesen gyors kanyarokban kell még fejlődnünk. Még nem vagyok teljesen elégedett, de a péntekek már csak erre valók. Dolgozni fogunk a kocsin, hogy biztosak lehessünk a holnapi előrelépésben" – magyarázta, majd a gumik is szóba kerültek.
„Kissé túlmelegedtek ma az abroncsaink, ám szerintem ezzel nem voltunk egyedül. Vasárnapra pedig hűvösebb időt jósolnak" – mutatott rá az időjárás fontosságára.
Sebastian Vettel az első edzésen még takarékoskodott az ultralággyal, és lett a sárga jelzésű Pirellin a negyedik, a másodikon azonban már az ő Ferrarijára is felkerült a hétvége leglágyabb keveréke. Pozícióján viszont ez sem változtatott, sőt a hátránya 0.046 szekundummal nőtt is.
A Ferrari egyébként a Silverstone-ba hozott új padlólemez után most a motorborításon eszközölt változtatásokat, valamint egy rendkívül átszabott kipufogót is tesztelt.
„Az egykörös tempót illetően meglehetősen erősek – emelte ki Vettel a Red Bull erősségét. – A hosszú etapjaikat viszont nem láttam, ott nem tudom, hogyan is állnak. A csata mindenesetre szoros, így meghatározó lesz, hol is végzel holnap" – magyarázta, majd a gumikra is kitért.
„Most meg kell néznünk, pontosan hogyan is állunk a többiekhez viszonyítva. Úgy vélem, még mindig van bennünk tempó az egykörös teljesítményt illetően. Az ultralágyas körömmel sem voltam teljesen elégedett, de rossz sem volt. A hátsó gumijaink azonban egy kicsit hólyagosodtak, ám a pálya általában javul a hétvége előrehaladtával, majd meglátjuk miként alakul, de nyugodt vagyok, hogy nem csak nálunk jött elő ez a probléma."
Kimi Räikkönen ezúttal végig lemaradásban volt márkatársához képest, miközben a paddockban az a hír terjed, hogy a finn a Sauberben köthet ki jövőre.
„A péntek az egyetlen olyan nap, amit tesztelésre használhatunk fel. Eléggé sok dolgot kipróbáltunk, este pedig kielemezzük az adatokat, hogy felkészítsük a gépet az időmérőre. Holnap nagy eséllyel mások lesznek az időjárási körülmények, ami kissé trükkösé teheti. Vasárnap eközben, hasonlóan a maihoz, újra melegebb lesz, és ez a gumik szempontjából is érdekes lehet. Mint ahogyan Ausztriában, most is az lesz a döntő, ki menedzseli a legjobban az abroncsokat" – fedte fel a meghatározó tényezőket.
„Eddig a legtöbb pályán igencsak erősek voltunk, meglátjuk, itt mi lesz a helyzet, az biztos, hogy szoros csata vár ránk."
A sauberes hírek kapcsán eközben a svájci gárda vezetője is nyilatkozott, elmondása szerint a finn illene a csapatukba.
„Sokkal jobb egy világbajnok, mint egy olyan versenyző, aki még semmit sem nyert. Én a teljesítményre fókuszálok, a lehető legjobb párost akarom az irányításom alatt tudni" – mondta Frédéric Vasseur, azonban azt is kiemelte, a választásnál nem lesz döntő, hogy a múltban milyen kapcsolatban álltak az adott pilótával.
„A versenyzők kiválasztásánál egyáltalán nem lenne jó megközelítés, ha az alapján döntenénk, hogy az a srác 15 évvel ezelőtt az F3-as csapatban nekünk dolgozott-e, esetleg tíz évvel ezelőtt a Sauber foglalkoztatta-e vagy sem" – utalt arra, hogy sokan azért is tartják elképzelhetőnek a finn szerződését, mert 2001-ben a svájci istállónál mutatkozott be a királykategóriában.
1 | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 1:13.525 | átlag: 223.956 km/ó | 22 kör |
2 | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:13.529 | 0.004 mp h. | 29 |
3 | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 1:13.714 | 0.189 | 34 |
4 | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:13.796 | 0.271 | 23 |
5 | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:13.903 | 0.378 | 30 |
6 | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:14.267 | 0.742 | 24 |
7 | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:14.691 | 1.166 | 29 |
8 | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:14.853 | 1.328 | 28 |
9 | Charles Leclerc | monacói | Sauber-Ferrari | 1:15.097 | 1.572 | 25 |
10 | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1:15.282 | 1.757 | 32 |
11 | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:15.415 | 1.890 | 29 |
12 | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Renault | 1:15.544 | 2.019 | 13 |
13 | Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 1:15.629 | 2.104 | 32 |
14 | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Renault | 1:15.769 | 2.244 | 10 |
15 | Brendon Hartley | új-zélandi | Toro Rosso-Honda | 1:15.864 | 2.339 | 36 |
16 | Szergej Szirotkin | orosz | Williams-Mercedes | 1:15.876 | 2.351 | 34 |
17 | Nicolas Latifi | kanadai | Force India-Mercedes | 1:16.023 | 2.498 | 27 |
18 | Pierre Gasly | francia | Toro Rosso-Honda | 1:16.071 | 2.546 | 32 |
19 | Antonio Giovinazzi | olasz | Sauber-Ferrari | 1:16.136 | 2.611 | 23 |
20 | Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Renault | 1:16.149 | 2.624 | 14 |
1 | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 1:13.085 | átlag: 225.304 km/ó | 18 kör |
2 | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:13.111 | 0.026 mp h. | 39 |
3 | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:13.190 | 0.105 | 39 |
4 | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:13.310 | 0.225 | 46 |
5 | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:13.427 | 0.342 | 41 |
6 | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:13.973 | 0.888 | 34 |
7 | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:14.189 | 1.104 | 36 |
8 | Charles Leclerc | monacói | Sauber-Ferrari | 1:14.374 | 1.289 | 41 |
9 | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1:14.496 | 1.411 | 31 |
10 | Esteban Ocon | francia | Force India-Mercedes | 1:14.508 | 1.423 | 39 |
11 | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:14.552 | 1.467 | 38 |
12 | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Renault | 1:14.592 | 1.507 | 43 |
13 | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 1:14.682 | 1.597 | 36 |
14 | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1:14.783 | 1.698 | 38 |
15 | Pierre Gasly | francia | Toro Rosso-Honda | 1:14.793 | 1.708 | 44 |
16 | Brendon Hartley | új-zélandi | Toro Rosso-Honda | 1:14.830 | 1.745 | 45 |
17 | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Renault | 1:14.836 | 1.751 | 38 |
18 | Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 1:15.269 | 2.184 | 36 |
19 | Szergej Szirotkin | orosz | Williams-Mercedes | 1:15.408 | 2.323 | 41 |
20 | Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Renault | 1:15.454 | 2.369 | 34 |