HAZAI NAGYDÍJRA HANGOLVA
A vb-éllovas Sebastian Vettel csupán egyszer – még 2013-ban – győzedelmeskedett Németországban, de a hockenheimi aszfaltcsíkon nemhogy nem nyert, még a harmadik pozíciónál sem tudott előrébb végezni. A pályától körülbelül 50 km-re születő német most változtatna ezen, és vasárnap végre felállna a dobogó felső fokára.
PÉNTEK |
11.00–12.30: 1. szabadedzés |
15.00–16.30: 2. szabadedzés |
SZOMBAT |
12.00–13.00: 3. szabadedzés |
15.00–16.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
15.10: a verseny (67 kör, 306.458 km) rajtja |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Július 29.,15.10: Magyar Nagydíj |
Augusztus 26., 15.10: Belga Nagydíj |
Szeptember 2., 15.10: Olasz Nagydíj |
„Talán idén végre sikerül – mondta bizakodóan, és azt is elárulta, miért lenne igazán egyedi a győzelem íze. – Itt lesznek velem a barátaim és a családom is, ami nagyon különlegessé tenné.”
Azonban nemcsak Vettel készül a hazai nagydíjára, hanem a Mercedes is, amely az elmúlt hetek vereségeit feledtetné Hockenheimben.
„A Német GP a szezon felét jelöli, és eddig egészen rendben van a teljesítményünk. Bár rengeteg pontot buktunk, miközben túl sok kármentős versenyt kellett futnunk, mégsem lehetünk elégedetlenek, hiszen mindkét pilótánk remek hétvégéket produkált, és az autónk is meglehetősen gyors” – magyarázta a csapatfőnök, Toto Wolff.
„Éhesek vagyunk a sikerre, és vissza akarunk vágni” – osztotta meg csapata ambícióit, és a felzárkózás megkezdésére az „ezüstnyilaknak” már most vasárnap nagy esélye lehet, az utóbbi Német Grand Prix-kon elért eredményeik ugyanis mindenképpen bizakodásra adhatnak okot.
Nico Rosberg 2014-ben, míg a szerződéshosszabbítását ma bejelentő Lewis Hamilton 2016-ban szelte át elsőként a célvonalat Hockenheimben. A brit ráadásul egy újabb sikerrel a hétszeres világbajnokot, Michael Schumachert érhetné utol Németországban.
A RED BULL ISMÉTELNE
Míg a Ferrari elhúzott, a Mercedes pedig pontokat dobott el, addig a Red Bull – az osztrák győzelem ellenére is – lemaradt némileg a Formula–1 első „tripla hétvégéje” alatt. A „vörös bikák” viszont Németországban visszatérnének, így nem bánnák, ha megismételnék a 2016-os itteni versenyüket, pláne hogy rengeteg holland szurkolót várnak a mostani hétvégére is.
„Biztos vagyok benne, hogy ezúttal is sok holland dönt amellett, hogy kijön a pályára nekem szurkolni – kezdte Max Verstappen, és a helyszínre is kitért. – A legutóbbi Német Nagydíjon kettős dobogót szereztünk, így jó emlékeink vannak a futamról. Nem mellesleg a hockenheimi történelmi pálya sok érdekes kanyarral, nem beszélve az utolsó szektorról, ahol különböző íveket is kipróbálhatsz” – mesélte lelkesen.
UGRÁS AZ ISMERETLENBE
A Pirelli a közepes, a lágy és az ultralágy keveréket tette elérhetővé a hétvégére, ez a kínálat pedig legutóbb Kínában járult hozzá izgalmas taktikai harchoz. Az olasz gumigyártó sportigazgatója, Mario Isola valami hasonlóban reménykedik most is.
„Németország ugrás lesz az ismeretlenbe, hiszen 2016 óta nem járt itt a mezőny. A köztes időben pedig rengeteg változás történt az autók és az abroncsok terén is, miközben maga a Hockenheimring változatlan maradt.”
„Most úgy határoztunk, kihagyunk egy lépcsőfokot, kiegyenlítve a keverékek közötti teljesítménykülönbségeket. Ilyennel legutóbb Kínában próbálkoztunk, ahol nagyszerű verseny kerekedett az izgalmas stratégiáknak köszönhetően, így ehhez hasonló fogatókönyvben reménykedünk.”
„A pénteken gyűjtött adatok meglehetősen fontosak lesznek, hiszen a csapatoknak rá kell jönniük, hogyan tudják a legmegfelelőbben munkára bírni a különböző abroncsokat.”
A versenyzők gumiválasztásai:
JÖNNEK A FIATALOK
A pénteki adatgyűjtésben pedig a fiatal pilóták is kivehetik a részüket: a Sauber Antonio Giovinazzinak, a Force India pedig Nicholas Latifinek ad lehetőséget az első szabadedzésen. Előbbi Marcus Ericsson, utóbbi Esteban Ocon ülését foglalhatja el ideiglenesen.
„Montreal is fantasztikus élmény volt, olyan nap, amelyet sosem feledek, szóval már alig várom, hogy ezt újra átélhessem. Ráadásul a kanadai pályával ellentétben a németen vezettem már korábban, és mivel az autót is jobban ismerem, ezért sokkal magabiztosabb lehetek.”
„A célom, hogy jó munkát végezzek, és összegyűjtsem a csapatnak a szükséges adatmennyiséget. Egyszerűen teljesíteni akarom a kijelölt programon, és még több tapasztalatot szeretnék szerezni egy F1-es gép volánja mögött” – mondta Latifi, aki Magyarországon a szezonközi teszten is lehetőséget kap majd a Force Indiától.
AZ ESŐ MINDENT BORÍTHAT
Az időjárás az év ezen szakaszában általában a kiszámíthatatlanságáról híres Németországban, és pontosan ez a tény adhat némi fűszert a mostani nagydíjhétvégének is. Az eső leginkább szombaton kavarhatja meg a lapokat, ami a futamra is nagy hatással lehet, mert pont az időmérő végére érkezhet meg egy kisebb zivatar.
Vasárnapra eközben jóval barátságosabb idő fogadja a mezőnyt, a várható legmagasabb nappali hőmérséklet 28 °C.
A szombatra jósolt időjárás: