Idén a Ferrari minden téren javult, a legnagyobb előrelépést az erőforrással érte el. Az első nagy teljesítménybeli ugrást még a Kanadában bevetett motor jelentette – értesülések szerint a maranellóiak 38 lóerőt nyertek –, míg az újabb hajtóegységek Belgiumban debütálhatnak az SF71-H-ban.
A partnercsapatok ugyanis azokat már előtesztelték a mogyoródi hétvégén, és amennyiben úgy látja a csapat, minden rendben van a módosításokkal, akkor Vettel és Räikkönen is friss komponensekkel vághat neki a motorok közötti különbségeket kidomborító Spa-Francorchamps-ban.
A riválisok már többször kiemelték az olaszok fejlődését, legutóbb a Renault technikai igazgatója, Nick Chester beszélt arról, lenyűgözte a Ferrari-motor javulása.
„Határozottan nagy lépést tettek meg előre Kanadában, ami kissé meglepett minket. Úgy tűnik, leginkább a motorerőben javultak, hiszen hihetetlenül jó az egyenesekben mutatott sebességük, miközben az autó hátulja is meglehetősen stabil” – dicsérte a riválist.
A Ferrari-erőforrás előrelépése gyanút is szült: az FIA még Monacóban kezdett el vizsgálódni, ám Charlie Whiting Hockenheimben úgy nyilatkozott, teljesen meg vannak elégedve a maranellóiak motorjával.
A Hungaroringen megrendezett szezonközi teszt első napján Ferrarit vezető Antonio Giovinazzi eközben drámai fejlődésről számolt be.
„Legutóbb májusban vezettem az autót, míg most július végét írunk, a két időpont között óriási lépést tettek meg előre. Ezt nagyon jó látni, és megmutatja, milyen jó munkát végzett a csapat és a pilóták is.”
„Az autó drámai javulást ért el a barcelonai teszt óta – hangsúlyozta, majd azt is megválaszolta, pontosan milyen területen érzi a változást. – Mindenhol. Nagyon elégedett vagyok az autóval” – mondta a tegnapi tesztnapot nem hivatalos körrekorddal élen záró fiatal pilóta.
Giovinazzi egyébként ma is tesztel, igaz, nem a Ferrari, hanem a Sauber volánja mögött.