Az Orosz Nagydíj hétvégéje egyértelműen a Mercedesről szól eddig, ám kisebb meglepetésre végül nem Lewis Hamilton, hanem Valtteri Bottas kaparintotta meg a pole pozíciót. A brit ugyanis mindkét mért körén rontott a kvalifikáció utolsó szakaszában, míg a finn körrekordot futott.
SZEPTEMBER 28., PÉNTEK |
1. szabadedzés: 1. Vettel 1:34.488 |
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:33.385 |
SZEPTEMBER 29.,SZOMBAT |
3. szabadedzés: 1. Hamilton 1.33.067 |
időmérő edzés: 1. Bottas 1:31.387 |
SZEPTEMBER 30.,VASÁRNAP |
13.10: a verseny (53 kör, 309.745 km) rajtja |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Október 7., 07.10:Japán Nagydíj |
Október 21., 20.10:Amerikai Nagydíj |
Október 28., 20.10:Mexikói Nagydíj |
Érdekesség, hogy Bottas még sosem kapott ki aktuális márkatársától Szocsiban, sőt 2014-ben itt szerezte az első, versenyen futott leggyorsabb körét, míg tavaly az első győzelmét a Formula–1-ben.
„Ez eléggé jó kör volt, nagyon élveztem. A végén sikerült még egy kicsit javítanom. Nem tudom, hogy Lewisszal mi történt, de meglehetősen jó érzés a pole-ban lenni. Még mindig remegek egy kicsit, hiszen nagyon kell koncentrálni a kör közben" – beszélt a kvalifikációról, majd a futamra is kitért.
„Holnap meg akarom nyerni a versenyt, az élről rajtolva nem is lehet más a cél. Azonban egy csapatként vagyunk itt, és együtt harcolunk a bajnoki címekért. A vébéösszetettet pedig Lewis vezeti jelenleg, akinek Vettel előtt is van egy nagyobb előnye, míg az én lemaradásom elég tetemes. Ezt nem szabad elfelejteni. Ennek ellenére győzni akarok, majd meglátjuk, miként alakul a verseny" – osztotta meg gondolatait a finn.
A pole pozíciót érő kör:
„Először is gratulálok Valtterinek, nagyon jól vezetett az egész hétvégén, ma pedig jobb munkát végzett” – ismerte el márkatársa teljesítményét Hamilton, majd azt is felfedte, hol ment el számára az elsőség.
„Ami engem illet, az utolsó két köröm nem sikerült túl jól, azonban nem jöhet mindig össze. Kissé szenvedtem a Q3-ban, és főleg a középső szektorban hiányzott a tempó. Azonban a pálya ezen részén egész hétvégén hol jobban, hol kevésbé ment. Az első szakaszban például nagyon jó volt, a másodikban már kevésbé, a másik két szektorban viszont végig gyors voltam. Mindenesetre mindig jó, ha a csapat megszerzi az első két helyet" – magyarázta a címvédő.
A német gárda főnöke, Toto Wolff eközben elmondta, kellett már a finn pilóta lelkének a rajtelsőség, ám azt sem zárta ki, hogy a versenyen életbe léphetnek bizonyos szabályok.
„Valtterinek szüksége volt erre a pole-ra. Tisztában van vele, hogy mindent ki kell hoznia magából ahhoz, hogy le tudja győzni Lewist" – mutatott rá, majd arra a kérdésre is felelt, hogy figyelembe véve az egyéni címért vívott harcot, alkalmazni fognak-e csapatsorrendet.
„Egy ilyen pole pozíció után nagyon nehéz lesz azt mondani neki, hogy nem versenyezhet a győzelemért. Vasárnap reggel lesz egy megbeszélésünk, aztán meglátjuk, hogyan alakul a futam" – magyarázta az osztrák, hiszen amennyiben Hamilton holnap nyer, míg Vettel marad a harmadik helyen, akkor a brit előnye 50 pontra nő az egyéni összetettben.
Bár tavaly a Ferrari sajátította ki az első sort Szocsiban, idén nem volt beleszólása a pole pozíció sorsába, így Sebastian Vettelnek meg kellett elégednie a harmadik, míg Kimi Räikkönennek a negyedik hellyel.
„Ma egy kicsit szorosabb is lehetett volna a küzdelem, hiszen az utolsó körömön vétettem egy kisebb hibát, ám anélkül sem jelentettünk volna veszélyt rájuk. A Mercedes egyszerűen túl gyors volt, és a lemaradásunk mértéke is meglepő kissé, de holnap hosszú verseny vár ránk. Valtterit is emlékeztettem rá, mi is történt tavaly, amikor én az élről, míg ő a harmadik helyről startolt. Talán idén is hasonló fog történni, csak éppen fordított felállásban" – utalt arra a német, hogy 2017-ben a Mercedes finnje a harmadik rajthelyét váltotta győzelemre.
„Minden a rajton fog múlni, elrugaszkodsz, aztán felméred, milyen lehetőségeid vannak az 1-es kanyarban. Ha lesz egy kis rés, akkor biztosan megpróbálom kihasználni. Ezen kívül a gumik játszhatnak még fontos szerepet" – jelentette ki, hiszen bár Szocsiban az egykiállásos stratégia szokott működni, a pénteki versenyszimulációk során mégis a vártnál jobban koptak a gumik. A Mercedes és Ferrari pedig pontosan ezért döntött úgy, hogy az ultralágyon hajt pályára a Q2-ben, hiszen versenyzőik így elkerülhetik a trükkös hiperlágy használatát.
A Red Bull eközben hiába tudta volna felvenni a versenyt a maranellóiakkal, már az Orosz Nagydíj hétvégéje előtt biztossá vált, hogy Max Verstappen és Daniel Ricciardo motorcsere miatt csak a mezőny végéről indulhat.
„Az első ötösben is végezhetünk, de akár a pontszerző helyekről is kiszorulhatunk a versenyen. Tényleg nem tudom, minden a gumikopáson fog múlni. Tegnap elég gyorsan elhasználódtak az abroncsok, és vasárnap csak még melegebb várható. Egyáltalán nem lesz egyszerű egy kiállással teljesíteni a futamot. Azonban már a GP3-as futamon is látszott, hogy az erős gumikopás sokat hozzátesz az izgalomhoz" – emelte ki, és az ausztrállal Verstappen is egyetértett.
„Nagyon jó volt az időmérőn vezetni az autót, másrészt mindent meg kell tennünk azért, hogy viszonylag sima futamot teljesítsünk. Jó stratégát kell választanunk, miközben valahogyan életben kell tartanunk a gumikat is. Ha ez összejön, akkor az ötödik és hatodik hely teljes mértékben elérhető" – jelentette ki a hétvégén háromszorosan büntetett holland.
Ugyanis Verstappen autójában a motor mellett a váltót is cserélni kellett, míg az időmérő második szakaszában érvényben lévő sárga zászlós szakasz alatt nem vette el megfelelő mértékben a gázt, amiért két büntetőpontot is kapott.
1. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:31.387 | átlag: 230.369 km/ó |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:31.532 | 0.145 |
3. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:31.943 | 0.556 |
4. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:32.237 | 0.850 |
5. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:33.181 | 1.794 |
6. | Esteban Ocon | francia | RPFI-Mercedes | 1:33.413 | 2.026 |
7. | Charles Leclerc | monacói | Sauber-Ferrari | 1:33.419 | 2.032 |
8. | Sergio Pérez | mexikói | RPFI-Mercedes | 1:33.563 | 2.176 |
9. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:33.704 | 2.317 |
10. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1:35.196 | 3.809 |
11. | Max Verstappen* | holland | Red Bull-Tag Heuer | idő nélkül | - |
12. | Daniel Ricciardo* | ausztrál | Red Bull-Tag Heuer | idő nélkül | - |
13. | Pierre Gasly* | francia | Toro Rosso-Honda | idő nélkül | - |
14. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Renault | idő nélkül | - |
15. | Nico Hülkenberg | német | Renault | idő nélkül | - |
16. | Brendon Hartley* | új-zélandi | Toro Rosso-Honda | 1:35.037 | 2.627 |
17. | Fernando Alonso* | spanyol | McLaren-Renault | 1:35.504 | 3.094 |
18. | Szergej Szirotkin | orosz | Williams-Mercedes | 1:35.612 | 3.202 |
19. | Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Renault | 1:35.977 | 3.567 |
20. | Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 1:36.437 | 4.027 |
* rajtbüntetés erőforráselemek cseréje miatt |
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Hamilton | 1:32.410 | 1. | Hamilton | 1:32.595 |
2. | Bottas | 1:32.964 | 2. | Bottas | 1:32.744 |
3. | Verstappen | 1:33.048 | 3. | Vettel | 1:33.045 |
4. | Ricciardo | 1:33.247 | 4. | Räikkönen | 1:33.065 |
5. | Räikkönen | 1:33.341 | 5. | Leclerc | 1:33.488 |
6. | Vettel | 1:33.476 | 6. | Grosjean | 1:33.517 |
7. | Leclerc | 1:33.924 | 7. | Ocon | 1:33.596 |
8. | Grosjean | 1:34.022 | 8. | Magnussen | 1:33.747 |
9. | Magnussen | 1:34.078 | 9. | Pérez | 1:33.923 |
10. | Pérez | 1:34.084 | 10. | Ericsson | 1:33.995 |
11. | Ericsson | 1:34.170 | 11. | Verstappen | idő nélkül |
12. | Ocon | 1:34.290 | 12. | Ricciardo | idő nélkül |
13. | Gasly | 1:34.383 | 13. | Gasly | idő nélkül |
14. | Sainz | 1:34.626 | 14. | Sainz | idő nélkül |
15. | Hülkenberg | 1:34.655 | 15. | Hülkenberg | idő nélkül |
16. | Hartley | 1:35.037 | |||
17. | Alonso | 1:35.504 | |||
18. | Szirotkin | 1:35.612 | |||
19. | Vandoorne | 1:35.977 | |||
20. | Stroll | 1:36.437 |