Lewis Hamilton az első körben összeért Sebastian Vettellel, ami azt eredményezte, hogy a németnek a mezőny végéről kellett felzárkóznia. A futamot követően Vettel azt nyilatkozta, hogy Hamilton nem hagyott neki elég helyet, ez okozta a balesetet, ám a Mercedes versenyzője úgy véli, riválisának nincs igaza.
„Kicsit meglepődtem, amikor Sebastian a belső ívet választotta, és nem kívülről próbált elmenni Kimi mellett, de ez adott lehetőséget nekem. Azt hittem, elég hely van köztünk, és arra számítottam, hogy blokkolnak a kerekei, de aztán összeértünk. Úgy gondolom, hogy versenybaleset volt. Elég hasonló volt ahhoz, amit Kimi tett velem korábban – utalt Hamilton a Brit Nagydíj rajtja után történtekre. – Versenyzéshez illő manőver volt, és ez az, amit tennünk kell a pályán. Hagytam neki helyet, és a pályán maradtam. Biztos vagyok benne, hogy még a pillanat hevében mondta ezt, és sose jó, ha megforogsz, az autók pedig feléd jönnek. Utána fel kell állnod, és fel kell zárkóznod."
Az első futamgyőzelem is összejöhetett volna Kimi Räikkönennek a 2013-as Ausztrál Nagydíj óta, nyolc körrel a leintés előtt azonban Lewis Hamilton meg tudta előzni a Ferrari pilótáját. A britnek segítségére volt csapattársa, Valtteri Bottas, aki feltartotta Räikkönent néhány körig, Hamilton pedig elég közel tudott maradni ezután ahhoz, hogy megelőzze a gumijaival bajlódó ferraris finnt.
„Biztos vagyok benne, hogy megvolt a sebességünk a győzelemhez, de elfogytak a gumik, a bal hátsóból semmi sem maradt – mondta a leintést követően Räikkönen. – Nehéz elfogadni az eredményt. Vesztett csata volt ettől a ponttól, de azért próbálkoztam, viszont a végén már sajnos lehetetlen volt a küldetés. Messze van az eredmény az ideálistól, de ez jutott ma, mi pedig megtettük a lehető legtöbbet. Nem volt olyan pillanat, amikor könnyen vehettük a dolgokat, és lazíthattunk volna, nem az a verseny volt, amikor azt mondjuk, hogy csak menjünk körbe és körbe, a gumikat pedig kíméljük az utolsó pillanatig. Hajtanunk kellett, ami sajnos nem fizetődött ki."
Bár ezen a hétvégén megfigyelhető volt a különbség Lewis Hamilton és Valtteri Bottas között, a finn végül dobogóra tudott állni Monzában. Igaz, ehhez kellett Sebastian Vettel visszaesése és Max Verstappen büntetése is. A hollandot éppen Bottas miatt büntették meg, mert a finn egyik előzési kísérlete kisebb ütközéssel ért véget. Bottas szerint megérdemelt volt a büntetés, Verstappen ugyanis nem volt sportszerű.
„Megpróbáltam mindent megtenni, hogy dobogóra állhassak. Először az volt a küldetésem, hogy feltartsam Kimit, de végül sikerült dobogós helyen végeznem – mondta elégedetten a Mercedes pilótája. – Kemény verseny volt, de néha nem volt annyira sportszerű, amennyire számítottam. Max végül büntetést kapott, én pedig a dobogóra állhattam. Több pontot szereztünk, mint a Ferrari hazai pályán. Elégedettek vagyunk az eredménnyel, és reméljük, hogy a következő versenyen még jobbak leszünk."
AUGUSZTUS 31., PÉNTEK |
1. szabadedzés: 1. Pérez 1:34.000 |
2. szabadedzés: 1. Vettel 1:21.105 |
SZEPTEMBER 1.,SZOMBAT |
3. szabadedzés: 1. Vettel 1:20.509 |
időmérő edzés: 1. Räikkönen 1:19.119 |
SZEPTEMBER 2.,VASÁRNAP |
verseny: 1. Hamilton 2. Räikkönen 3. Bottas |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Szeptember 16., 14.10:Szingapúri Nagydíj |
Szeptember 30., 13.10:Orosz Nagydíj |
Október 7., 07.10:Japán Nagydíj |
Az élre is állhatott volna Sebastian Vettel az első körben, ehelyett összeért Lewis Hamiltonnal, megforgott, és visszaesett a mezőny végére. Végül sikerült előreverekednie magát az ötödik helyig, Verstappen büntetésének köszönhetően pedig negyedik lett. A szavaiból azt lehet kivenni, hogy inkább a vb-riválisát okolja, de kitért a helyi szurkolók támogatására is.
„Lewis nyilván látott egy kis hézagot a belső íven, utána viszont nem hagyott nekem elég helyet, és nem volt más választásom, belementem – emlékezett vissza Vettel. – Próbáltam elkerülni, de nem sikerült. Sajnos én voltam az, aki megforgott, ami kissé ironikus. Ezután viszont úgy gondolom, hogy jól vezettem, és megpróbáltam visszakapaszkodni. Így is sok pontot szereztünk, szóval sokkal rosszabbul is alakulhatott volna a mai nap. Persze ez nem segít, ha amúgy sok pontot veszítesz, viszont nem is jelenti a világ végét. Így is felkelünk holnap reggel. Most lehangolt vagyok, de főként a helyiek miatt. A támogatásuk hihetetlen, de sajnos nem tudtunk jó eredménnyel szolgálni a számukra."
Max Verstappen már a futam alatt kiakadt a csapatrádión, amikor közölték vele, hogy büntetést kapott, és a leintést követően sem változott a véleménye arról, hogy igazságtalanul sorolták hátra öt másodperccel a Valtteri Bottasszal való ütközése miatt. A Red Bull versenyzője mellesleg utólag az időbüntetés mellé két büntetőpontot is kapott, amivel már 5-nél jár a megengedett 12-ből.
„Olyan pozícióban voltunk, amire nem számítottunk. Egyautónyi széles helyet hagytam neki bal oldalt, de nekiment a kerekemnek, emiatt pedig le kellett vágnia a kanyart egyenesen – mesélte az esetről Verstappen. – Nem értek egyet a büntetéssel, de talán azért kaptam, mert a verseny elején, amikor először próbált támadni, szélesen fordultam. Még így is úgy érzem, hogy ez nem igazságos. Sajnálatos, de nézzük a jó oldalát a dolognak: legalább az autó jól működött."
Újabb technikai hiba miatti kiesésen van túl Daniel Ricciardo, ráadásul ismét a Renault-motor vetett véget idő előtt a futamának. A 3-as számú Red Bullba egyébként már a hétvége kezdetén bekerült az új specifikációjú erőforrás, de úgy tűnik, a francia gyártónak még mindig nem sikerült megoldania a megbízhatóságbéli problémáit.
Az is felvetődött, hogy a kiesés miatt Ricciardóra újabb büntetések várnak a soron következő Szingapúri Nagydíjra, amit az ausztrál úgy kommentált: ha ez beigazolódik, talán el sem utazik Szingapúrba. Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke azonban elárulta, hogy van még egy korábbi motor, amely bevethető lesz az utcai versenyen.
„Ezt jó tudni – mondta Ricciardo, mikor megtudta, mit mondott a főnöke. – Ha Szingapúrra is büntetést kapok, talán meg sem jelenek ott. Szóval remélem, hogy Christiannak igaza van, ez zene lenne a füleimnek. A versenyzés nem mindig élvezetes. Ha megnézzük a teljes évünket, elég frusztráló a helyzet. Még mindig nem tudom, mi történt, elmentem Stroll mellett az egyes kanyarban, majd a kanyarból kijövet belenéztem a tükörbe, hogy lássam, eléggé előtte vagyok-e. Viszont nem láttam túl jól, és ekkor jöttem rá, hogy füst jön ki az autóm hátuljából."
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:16:54.484 | |
2. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 8.705 mp h. | |
3. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 14.066 mp h. | |
4. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 16.151 mp h. | |
5. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 18.208 mp h. | |
6. | Romain Grosjean* | francia | Haas-Ferrari | 56.320 mp h. | |
7. | Esteban Ocon | francia | RPFI-Mercedes | 57.761 mp h. | |
8. | Sergio Pérez | mexikói | RPFI-Mercedes | 58.678 mp h. | |
9. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Renault | 1:28.140 p h. | |
10. | Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 1 kör h. | |
11. | Szergej Szirotkin | orosz | Williams-Mercedes | 1 kör h. | |
12. | Charles Leclerc | monacói | Alfa Romeo Sauber | 1 kör h. | |
13. | Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Renault | 1 kör h. | |
14. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1 kör h. | |
15. | Pierre Gasly | francia | Toro Rosso-Honda | 1 kör h. | |
16. | Marcus Ericsson | svéd | Alfa Romeo Sauber | 1 kör h. | |
17. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1 kör h. | |
FELADTÁK | megtett körök | kiesés oka | |||
Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 23 | áramellátás | |
Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Renault | 9 | feladta | |
Brendon Hartley | új-zélandi | Toro Rosso-Honda | 0 | karambol | |
* szabálytalan padlólemez miatt utólag kizárták |
PILÓTÁK | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | |
1. | Lewis Hamilton | 6 | 11 | 13 | 256 |
2. | Sebastian Vettel | 5 | 8 | 13 | 226 |
3. | Kimi Räikkönen | - | 9 | 11 | 164 |
4. | Valtteri Bottas | - | 6 | 12 | 159 |
5. | Max Verstappen | 1 | 5 | 10 | 130 |
6. | Daniel Ricciardo | 2 | 2 | 8 | 118 |
7. | Nico Hülkenberg | - | - | 8 | 52 |
8. | Kevin Magnussen | - | - | 8 | 42 |
9. | Sergio Pérez | - | 1 | 7 | 46 |
10. | Esteban Ocon | - | - | 8 | 45 |
11. | Fernando Alonso | - | - | 8 | 44 |
12. | Carlos Sainz Jr. | - | - | 9 | 34 |
13. | Pierre Gasly | - | - | 4 | 28 |
14. | Romain Grosjean | - | - | 4 | 27 |
15. | Charles Leclerc | - | - | 5 | 13 |
16. | Stoffel Vandoorne | - | - | 3 | 8 |
17. | Lance Stroll | - | - | 2 | 6 |
18. | Marcus Ericsson | - | - | 4 | 6 |
19. | Brendon Hartley | - | - | 2 | 2 |
20. | Szergej Szirotkin | - | - | 1 | 1 |
1. | Mercedes | 415 |
2. | Ferrari | 390 |
3. | Red Bull-TAG Heuer | 248 |
4. | Renault | 86 |
5. | Haas-Ferrari | 76 |
6. | McLaren-Renault | 52 |
7. | RPFI-Mercedes | 32 |
8. | Toro Rosso-Honda | 30 |
9. | Alfa Romeo Sauber | 19 |
10. | Williams-Mercedes | 7 |