Bár az időmérő előtt a Ferrari és főként Sebastian Vettel tűnt favoritnak a pole pozíciót illetően, a rajtelsőség Lewis Hamiltoné lett Szingapúrban. A Mercedes versenyzője nem akármilyen kört rakott össze a Q3-ban, erre pedig sem vb-riválisának, sem másnak nem volt válasza. Még maga Hamilton is ledöbbent a teljesítményén, és az időmérőt követően nem mindennapi jelzővel illette az 1:36.015-ös körét.
„Hűha, ez egy kemény időmérő volt. Ez a kör varázslatnak tűnt. Nem igazán tudom, honnan jött, de sikerült összerakni. A szingapúri egy csodás pálya, és őszintén szólva ledöbbentem. A szívem a versenyzésé, mindjárt pánikrohamom lesz – mondta a leintés után a brit pilóta. – Nem hiszem, hogy volt olyan pillanat, amikor bármi problémám lett volna, tökéletesen a határon tudtam autózni. Ez egyike volt a legjobb köröknek, amikre emlékszem.”
A Red Bull erősen kezdett Szingapúrban, ám később kissé visszaesett a teljesítménye, az időmérőre azonban sikerült némi tempót találni. Ezt leginkább Max Verstappen második rajthelye bizonyítja, amivel a holland pilóta több mint elégedett. Persze a Renault-motorról egyáltalán nem így vélekedik.
„Őszintén szólva ezt győzelemnek érzem a sok probléma miatt, amivel szembenéztem ma, még az időmérőn is a motort illetően – mondta Verstappen. – Egyszerűen nem volt sima menet. Másodikként végezni viszont hihetetlen, és megmutatja, hogy mennyire nagyszerű autónk van. Biztosra kell mennünk, és tiszta rajtot kell teljesítenünk, onnantól viszont bármi lehetséges. Rendbe kell hoznunk a motort holnapra, de az autóval legalább nagyon elégedett vagyok.”
SZEPTEMBER 14., PÉNTEK |
1. szabadedzés: 1. Ricciardo 1:39.711 |
2. szabadedzés: 1. Räikkönen 1:38.699 |
SZEPTEMBER 15.,SZOMBAT |
3. szabadedzés: 1. Vettel 1:38.054 |
időmérő edzés: 1. Hamilton 1:36.015 |
SZEPTEMBER 16.,VASÁRNAP |
14.10: a verseny (61 kör, 308.706 km) rajtja |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Szeptember 30., 13.10:Orosz Nagydíj |
Október 7., 07.10:Japán Nagydíj |
Október 21., 20.10:Amerikai Nagydíj |
Hiába veszített sok időt a pénteki második szabadedzésen elkövetett hibája miatt Sebastian Vettel, a Ferrari versenyzője volt az egyik nagy esélyese a szombati időmérőnek. A német azonban nem tudott reagálni Hamilton káprázatos körére a Q3 végén, ráadásul még Max Verstappen is jobb kört ment nála, így Vettel csak a harmadik helyről vághat neki a versenynek. Habár ezt nem katasztrófaként éli meg, sajnálja, hogy elszalasztották a lehetőséget a pole megszerzésére, pedig minden szükséges tényező megvolt hozzá.
„Nyilván meglepődünk, ha megnézzük a különbséget, de nem hiszem, hogy ez a valós teljesítményt tükrözi. Számunkra nem ment az időmérő annyira simán, amennyire kellett volna. Jobbnak kellett volna lennünk, és megvoltak az összetevőink ahhoz, hogy megfelelően összerakjuk a dolgotat. A harmadik hely nem katasztrófa, szóval nem vagyok teljesen nyugtalan, de persze szerettük volna megszerezni a pole-t – vallotta be, majd kitért a nagy forgalomra is, amely sokszor jelent problémát az utcai pályákon. – Sose ideális, ha már a kivezető körödön versenyezned kell, és mindig sok autó volt körülöttem. Volt két körünk, de egyik sem volt elég jó, sem én, sem a csapata nem ezt szerette volna ma. Nem várhatunk csodára holnap, de legalább jó, hogy megvan a tempónk, és majd meglátjuk, mit tehetünk.”
Szingapúr évek óta a Mercedes legfőbb „mumusa”, ám idén erősebbnek tűnik a címvédő istálló az utcai pályán. Valtteri Bottas számára ennek ellenére nem alakult olyan jól az időmérő, mint csapattársának, aminek okát egyelőre nem tudja, de elismeri, hogy igencsak nagy a lemaradása.
„A negyedik pozíció nyilván nem ideális, így nem lehetek boldog a mai eredményt illetően – ismerte el a Mercedes versenyzője. – Minden jól ment a harmadik edzéstől kezdve egészen a Q2-ig, utána viszont a többiek sok időt találtak, míg én nem. Egyszerűen nem éreztem, hogy javulna a pálya. Lewis nagyszerű kört futott, és a hét tized elég nagy lemaradás, szóval meg kell néznem, hogy pontosan mi jelentette a problémát nálam. A hosszú etapokon nagyjából azonos tempót mentünk a Ferrarival és a Red Bull-lal, szóval rossz, hogy nem tudtam az időmérőn előrébb végezni és nem az első sorból támadhatok. Idén viszont sokkal versenyképesebbek vagyunk itt, mint tavaly voltunk, az autó is jobb lett, ráadásul jól választottunk a beállításokat illetően is. Emiatt optimista vagyok a holnapi nappal kapcsolatban, és legalább az egyik Ferrari mögülem rajtol.”
Nem Sebastian Vettel az egyetlen versenyző a Ferrarinál, aki jobb időmérőre számított. Kimi Räikkönen csak az ötödik pozícióból rajtolhat vasárnap, noha elmondása szerint semmin sem változtattak a harmadik szabadedzés után, melyen sikerült az első két helyen végezniük. Pedig tudja, hogy egy olyan pályán, mint a szingapúri, jobb időmérőre lett volna szükségük.
„Ez kissé szokatlan, de néha így mennek a dolgok – mondta Räikkönen. – Az eredmény nem túl jó egy olyan helyszínen, ahol mindennek jól kell sikerülnie. Simán mentek a dolgok ezen a hétvégén egészen az időmérőig, az utolsó edzés után nem is változtattunk semmin, szóval kissé meglepődtem az eredményen. Ez nem az első alkalom, amikor az időmérőn rá kell jönnünk, hogy a dolgok nem úgy mennek, ahogy elterveztük, de ezen a ponton nem tehetünk túl sok mindent. Egy ilyen helyszínen meghatározó, hogy úgy sikerüljenek a dolgok, ahogy szeretnéd, mert sok kanyar van és hosszú a pálya. Ha csak fél tizedmásodpercet veszítesz egy helyen, de ez több kanyarban is előfordul, máris három-négy tizedes lesz a hátrányod. Ez az, ami trükkös itt.”
Úgy tűnt, hogy a Red Bull megtáltosodott az időmérőre, aminek első szakasza Daniel Ricciardo elsőségével ért véget. Ennek ellenére az ausztrál csak a hatodik pozícióból várhatja a piros lámpák kialvását vasárnap, aminek okát egyszerűen nem tudja megfejteni. Ricciardo nagyon csalódott és csak egy esetben lát esélyt arra, hogy előrébb kerüljön a versenyen.
„Volt egy kis problémánk, de nem ez az oka annak, hogy lelassultam – árulta el a Red Bull-pilóta. – A harmadik edzés után változtattunk a kocsin, és a Q1 után úgy éreztük, hogy elöl vagyok, de végül csalódnom kellett.”
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:36.015 | átlag: 189.832 km/ó |
2. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 1:36.334 | 0.319 mp h. |
3. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:36.628 | 0.613 |
4. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:36.702 | 0.687 |
5. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:36.794 | 0.779 |
6. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 1:36.996 | 0.981 |
7. | Sergio Pérez | mexikói | RPFI-Mercedes | 1:37.985 | 1.970 |
8. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:38.320 | 2.305 |
9. | Esteban Ocon | francia | RPFI-Mercedes | 1:38.365 | 2.350 |
10. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1:38.588 | 2.573 |
11. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Renault | 1:38.641 | 1.447 |
12. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Renault | 1:38.716 | 1.522 |
13. | Charles Leclerc | monacói | Alfa Romeo Sauber | 1:38.747 | 1.553 |
14. | Marcus Ericsson | svéd | Alfa Romeo Sauber | 1:39.453 | 2.259 |
15. | Pierre Gasly | francia | Toro Rosso-Honda | 1:39.691 | 2.497 |
16. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:39.644 | 1.491 |
17. | Brendon Hartley | új-zélandi | Toro Rosso-Honda | 1:39.809 | 1.656 |
18. | Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Renault | 1:39.864 | 1.711 |
19. | Szergej Szirotkin | orosz | Williams-Mercedes | 1:41.263 | 3.110 |
20. | Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 1:41.334 | 3.181 |
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Ricciardo | 1:38.153 | 1. | Räikkönen | 1:37.194 |
2. | Vettel | 1:38.218 | 2. | Verstappen | 1:37.214 |
3. | Räikkönen | 1:38.534 | 3. | Bottas | 1:37.254 |
4. | Grosjean | 1:38.685 | 4. | Hamilton | 1:37.344 |
5. | Verstappen | 1:38.751 | 5. | Ricciardo | 1:37.406 |
6. | Pérez | 1:38.814 | 6. | Vettel | 1:37.876 |
7. | Ocon | 1:38.912 | 7. | Pérez | 1:38.342 |
8. | Hülkenberg | 1:38.932 | 8. | Grosjean | 1:38.367 |
9. | Alonso | 1:39.022 | 9. | Hülkenberg | 1:38.450 |
10. | Sainz | 1:39.103 | 10. | Ocon | 1:38.534 |
11. | Leclerc | 1:39.206 | 11. | Alonso | 1:38.641 |
12. | Bottas | 1:39.291 | 12. | Sainz | 1:38.716 |
13. | Ericsson | 1:39.366 | 13. | Leclerc | 1:38.747 |
14. | Hamilton | 1:39.403 | 14. | Ericsson | 1:39.453 |
15. | Gasly | 1:39.614 | 15. | Gasly | 1:39.691 |
16. | Magnussen | 1:39.644 | |||
17. | Hartley | 1:39.809 | |||
18. | Vandoorne | 1:39.864 | |||
19. | Szirotkin | 1:41.263 | |||
20. | Stroll | 1:41.334 |