F1: Hamilton majdnem pánikrohamot kapott, Vettel nem számít csodára

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2018.09.15. 21:15
null
Hamilton sem érti teljesen, hogy sikerült ennyire erős kört futnia (Fotók: AFP)
Lewis Hamilton kissé meglepő győzelmével ért véget a Szingapúri Nagydíj időmérője, így a Mercedes versenyzője várhatja az első helyről a piros lámpák kialvását a vasárnapi futamon. Hamilton maga is meglepődött az általa varázslatnak nevezett teljesítményén, míg a Ferrarinál és a Red Bullnál nem értik, miért maradtak el a címvédő istállótól ennyire. Sebastian Vettel már a versenyt illetően sem túl bizakodó, míg a talán legcsalódottabb Daniel Ricciardo is csak egy dologban reménykedik.

 

Bár az időmérő előtt a Ferrari és főként Sebastian Vettel tűnt favoritnak a pole pozíciót illetően, a rajtelsőség Lewis Hamiltoné lett Szingapúrban. A Mercedes versenyzője nem akármilyen kört rakott össze a Q3-ban, erre pedig sem vb-riválisának, sem másnak nem volt válasza. Még maga Hamilton is ledöbbent a teljesítményén, és az időmérőt követően nem mindennapi jelzővel illette az 1:36.015-ös körét.

„Hűha, ez egy kemény időmérő volt. Ez a kör varázslatnak tűnt. Nem igazán tudom, honnan jött, de sikerült összerakni. A szingapúri egy csodás pálya, és őszintén szólva ledöbbentem. A szívem a versenyzésé, mindjárt pánikrohamom lesz – mondta a leintés után a brit pilóta. – Nem hiszem, hogy volt olyan pillanat, amikor bármi problémám lett volna, tökéletesen a határon tudtam autózni. Ez egyike volt a legjobb köröknek, amikre emlékszem.”

A Red Bull erősen kezdett Szingapúrban, ám később kissé visszaesett a teljesítménye, az időmérőre azonban sikerült némi tempót találni. Ezt leginkább Max Verstappen második rajthelye bizonyítja, amivel a holland pilóta több mint elégedett. Persze a Renault-motorról egyáltalán nem így vélekedik.

„Őszintén szólva ezt győzelemnek érzem a sok probléma miatt, amivel szembenéztem ma, még az időmérőn is a motort illetően – mondta Verstappen. – Egyszerűen nem volt sima menet. Másodikként végezni viszont hihetetlen, és megmutatja, hogy mennyire nagyszerű autónk van. Biztosra kell mennünk, és tiszta rajtot kell teljesítenünk, onnantól viszont bármi lehetséges. Rendbe kell hoznunk a motort holnapra, de az autóval legalább nagyon elégedett vagyok.”

11. SZINGAPÚRI NAGYDÍJ
SZEPTEMBER 14., PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Ricciardo 1:39.711
2. szabadedzés: 1. Räikkönen 1:38.699
SZEPTEMBER 15.,SZOMBAT
3. szabadedzés: 1. Vettel 1:38.054
időmérő edzés: 1. Hamilton 1:36.015
SZEPTEMBER 16.,VASÁRNAP
14.10: a verseny (61 kör, 308.706 km) rajtja
KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Szeptember 30., 13.10:Orosz Nagydíj
Október 7., 07.10:Japán Nagydíj
Október 21., 20.10:Amerikai Nagydíj

Hiába veszített sok időt a pénteki második szabadedzésen elkövetett hibája miatt Sebastian Vettel, a Ferrari versenyzője volt az egyik nagy esélyese a szombati időmérőnek. A német azonban nem tudott reagálni Hamilton káprázatos körére a Q3 végén, ráadásul még Max Verstappen is jobb kört ment nála, így Vettel csak a harmadik helyről vághat neki a versenynek. Habár ezt nem katasztrófaként éli meg, sajnálja, hogy elszalasztották a lehetőséget a pole megszerzésére, pedig minden szükséges tényező megvolt hozzá.

„Nyilván meglepődünk, ha megnézzük a különbséget, de nem hiszem, hogy ez a valós teljesítményt tükrözi. Számunkra nem ment az időmérő annyira simán, amennyire kellett volna. Jobbnak kellett volna lennünk, és megvoltak az összetevőink ahhoz, hogy megfelelően összerakjuk a dolgotat. A harmadik hely nem katasztrófa, szóval nem vagyok teljesen nyugtalan, de persze szerettük volna megszerezni a pole-t – vallotta be, majd kitért a nagy forgalomra is, amely sokszor jelent problémát az utcai pályákon. – Sose ideális, ha már a kivezető körödön versenyezned kell, és mindig sok autó volt körülöttem. Volt két körünk, de egyik sem volt elég jó, sem én, sem a csapata nem ezt szerette volna ma. Nem várhatunk csodára holnap, de legalább jó, hogy megvan a tempónk, és majd meglátjuk, mit tehetünk.”

Szingapúr évek óta a Mercedes legfőbb „mumusa”, ám idén erősebbnek tűnik a címvédő istálló az utcai pályán. Valtteri Bottas számára ennek ellenére nem alakult olyan jól az időmérő, mint csapattársának, aminek okát egyelőre nem tudja, de elismeri, hogy igencsak nagy a lemaradása.

„A negyedik pozíció nyilván nem ideális, így nem lehetek boldog a mai eredményt illetően – ismerte el a Mercedes versenyzője. – Minden jól ment a harmadik edzéstől kezdve egészen a Q2-ig, utána viszont a többiek sok időt találtak, míg én nem. Egyszerűen nem éreztem, hogy javulna a pálya. Lewis nagyszerű kört futott, és a hét tized elég nagy lemaradás, szóval meg kell néznem, hogy pontosan mi jelentette a problémát nálam. A hosszú etapokon nagyjából azonos tempót mentünk a Ferrarival és a Red Bull-lal, szóval rossz, hogy nem tudtam az időmérőn előrébb végezni és nem az első sorból támadhatok. Idén viszont sokkal versenyképesebbek vagyunk itt, mint tavaly voltunk, az autó is jobb lett, ráadásul jól választottunk a beállításokat illetően is. Emiatt optimista vagyok a holnapi nappal kapcsolatban, és legalább az egyik Ferrari mögülem rajtol.”

Räikkönen szerint ez nem az első alkalom, hogy nem várt nehézséggel szembesül a Ferrari az időmérőn
Räikkönen szerint ez nem az első alkalom, hogy nem várt nehézséggel szembesül a Ferrari az időmérőn

 

Nem Sebastian Vettel az egyetlen versenyző a Ferrarinál, aki jobb időmérőre számított. Kimi Räikkönen csak az ötödik pozícióból rajtolhat vasárnap, noha elmondása szerint semmin sem változtattak a harmadik szabadedzés után, melyen sikerült az első két helyen végezniük. Pedig tudja, hogy egy olyan pályán, mint a szingapúri, jobb időmérőre lett volna szükségük.

„Ez kissé szokatlan, de néha így mennek a dolgok – mondta Räikkönen. – Az eredmény nem túl jó egy olyan helyszínen, ahol mindennek jól kell sikerülnie. Simán mentek a dolgok ezen a hétvégén egészen az időmérőig, az utolsó edzés után nem is változtattunk semmin, szóval kissé meglepődtem az eredményen. Ez nem az első alkalom, amikor az időmérőn rá kell jönnünk, hogy a dolgok nem úgy mennek, ahogy elterveztük, de ezen a ponton nem tehetünk túl sok mindent. Egy ilyen helyszínen meghatározó, hogy úgy sikerüljenek a dolgok, ahogy szeretnéd, mert sok kanyar van és hosszú a pálya. Ha csak fél tizedmásodpercet veszítesz egy helyen, de ez több kanyarban is előfordul, máris három-négy tizedes lesz a hátrányod. Ez az, ami trükkös itt.”

Úgy tűnt, hogy a Red Bull megtáltosodott az időmérőre, aminek első szakasza Daniel Ricciardo elsőségével ért véget. Ennek ellenére az ausztrál csak a hatodik pozícióból várhatja a piros lámpák kialvását vasárnap, aminek okát egyszerűen nem tudja megfejteni. Ricciardo nagyon csalódott és csak egy esetben lát esélyt arra, hogy előrébb kerüljön a versenyen.

„Volt egy kis problémánk, de nem ez az oka annak, hogy lelassultam – árulta el a Red Bull-pilóta. – A harmadik edzés után változtattunk a kocsin, és a Q1 után úgy éreztük, hogy elöl vagyok, de végül csalódnom kellett.”

SZINGAPÚRI NAGYDÍJ, AZ IDŐMÉRŐ VÉGEREDMÉNYE
1.Lewis HamiltonbritMercedes1:36.015átlag: 189.832 km/ó
2.Max VerstappenhollandRed Bull-TAG Heuer1:36.3340.319 mp h.
3.Sebastian VettelnémetFerrari1:36.6280.613
4.Valtteri BottasfinnMercedes1:36.7020.687
5.Kimi RäikkönenfinnFerrari1:36.7940.779
6.Daniel RicciardoausztrálRed Bull-TAG Heuer1:36.9960.981
7.Sergio PérezmexikóiRPFI-Mercedes1:37.9851.970
8.Romain GrosjeanfranciaHaas-Ferrari1:38.3202.305
9.Esteban OconfranciaRPFI-Mercedes1:38.3652.350
10.Nico HülkenbergnémetRenault1:38.5882.573
11.Fernando AlonsospanyolMcLaren-Renault1:38.6411.447
12.Carlos Sainz Jr.spanyolRenault1:38.7161.522
13.Charles LeclercmonacóiAlfa Romeo Sauber1:38.7471.553
14.Marcus EricssonsvédAlfa Romeo Sauber1:39.4532.259
15.Pierre GaslyfranciaToro Rosso-Honda1:39.6912.497
16.Kevin MagnussendánHaas-Ferrari1:39.6441.491
17.Brendon Hartleyúj-zélandiToro Rosso-Honda1:39.8091.656
18.Stoffel VandoornebelgaMcLaren-Renault1:39.8641.711
19.Szergej SzirotkinoroszWilliams-Mercedes1:41.2633.110
20.Lance StrollkanadaiWilliams-Mercedes1:41.3343.181
AZ ELSŐ KÉT SZAKASZ VÉGEREDMÉNYE
1. SZAKASZ2. SZAKASZ
1.Ricciardo1:38.1531.Räikkönen1:37.194
2.Vettel1:38.2182.Verstappen1:37.214
3.Räikkönen1:38.5343.Bottas1:37.254
4.Grosjean1:38.6854.Hamilton1:37.344
5.Verstappen1:38.7515.Ricciardo1:37.406
6.Pérez1:38.8146.Vettel1:37.876
7.Ocon1:38.9127.Pérez1:38.342
8.Hülkenberg1:38.9328.Grosjean1:38.367
9.Alonso1:39.0229.Hülkenberg1:38.450
10.Sainz1:39.10310.Ocon1:38.534
11.Leclerc1:39.20611.Alonso1:38.641
12.Bottas1:39.29112.Sainz1:38.716
13.Ericsson1:39.36613.Leclerc1:38.747
14.Hamilton1:39.40314.Ericsson1:39.453
15.Gasly1:39.61415.Gasly1:39.691
16.Magnussen1:39.644
17.Hartley1:39.809
18.Vandoorne1:39.864
19.Szirotkin1:41.263
20.Stroll1:41.334
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik