A Ferrari ennél szebb időmérőt nem is tudott volna elképzelni hazai pályán, hiszen 2000 után először sajátították ki az első rajtsort, vagyis a Michael Schumacher és Rubens Barrichello, illetve a Kimi Räikkönen és Sebastian Vettel alkotta duó sikere között 18 év telt el.
Sőt ezen időszak alatt csupán 2003-ban, 2004-ben és 2010-ben szerzett pole-t a maranellói gárda, míg a finn legutóbb 2006-ban rajtolhatott az élről Monzában, ám akkor még a McLaren színeiben, pont az olasz istálló hétszeres világbajnoka elől elhappolva az elsőséget 2 ezredes különbséggel...
„Monzában az első rajtsor egy álom beteljesülése, ám a verseny csak holnap lesz – mondta lelkesen, majd figyelmeztetett a maranellóiak csapatfőnöke, Maurizio Arrivabene. – Nézzék csak meg ezeket a fantasztikus szurkolókat! Mi nem azért vagyunk itt, hogy letöröljük bárkinek is a mosolyát. Mi azért vagyunk itt, hogy mosolyt varázsoljunk a tifosók arcára" – magyarázta.
„Nagyszerű a pole, de csak a munka fele van elvégezve – mutatott rá a rekordgyorsaságú kört jegyző Räikkönen. – Ennél nem is lehetne jobb, főleg a hazai nagydíjunkon, a tifosi előtt. Remélhetőleg holnap minden simán megy, és ugyanebben a pozícióban végzünk a versenyen is."
„Versenyezhetünk egymással, ám vigyáznunk is kell a másikra" – tért már ki a vasárnapi rajtra.
A pole pozíciót érő kör:
Ám nem mindenki volt boldog a Ferrarinál, Vettel ugyanis már a rádión is jelezte elégedetlenségét, miután a fülére mondták az eredményt.
„Majd később beszélünk róla – hangzott a reakció, és a német később sem leplezte csalódottságát. – Ez jó eredmény a csapat szempontjából, de nem vagyok teljesen elégedett az utolsó körömmel, Kimi túl gyors volt a végén."
„Őszintén nem volt tiszta a köröm, sőt a többi sokkal jobban sikerült. Valamiért mindenhol vesztettem némi időt. Ez egyszerűen nem volt jó kör, és nem is volt elég a pole-hoz. Örülök, hogy legalább a második hely meglett, de nem vagyok elégedett. Határozottan nem, viszont nem fogom elmondani, miért" – mondta titkolózva, majd arra is kitért, a Ferrarinál milyen szabály lesz érvényes a futamon.
„Ha az élről indul, akkor, úgy tudom, megnyerheti a futamot – folytatta a német. – Eléggé hosszú lesz a verseny, győzni akar ő is, én is. Remélhetőleg egyikünknek össze is jön."
Lewis Hamilton kisebb meglepetésre az élen állt a harmadik szakaszban az első köröket követően, ám végül nem sikerült a varázslat, meg kellett elégednie a harmadik hellyel.
„Fantasztikus időmérő volt. Tudtuk, hogy nincs meg a tempónk ezen a hétvégén, szóval valami különlegesre volt szükség ahhoz, hogy utolérjük őket. Hihetetlen, hogy mennyire a végletekig kiélezett csata folyt, holnap is ilyennek kellene lennie. Gratulálok a Ferrarinak, jó munkát végzett" – méltatta az ellenfelet.
A kiélezett végjáték:
„Mindent kihoztunk az autóból, amelyen az éjszaka tudtunk is javítani. Elégedett vagyok az eredménnyel, a csapatban mindenki nagyon keményen dolgozik, hiszen rendkívül szoros csatát vívunk a Ferrarival. Viszont ezen a hétvégén egyértelműen ők vannak előnyben. Tudtam, hogy a végén még faragnak az idejükből, mégis úgy vélem, a második hely elérhető lett volna. Az utolsó kanyarban fél tizedet vesztettem, és végül ez döntött a második és a harmadik pozíció között" – mutatott rá a címvédő.
AUGUSZTUS 31., PÉNTEK |
1. szabadedzés: 1. Pérez 1:34.000 |
2. szabadedzés: 1. Vettel 1:21.105 |
SZEPTEMBER 1.,SZOMBAT |
3. szabadedzés: 1. Vettel 1:20.509 |
időmérő edzés: 1. Räikkönen 1:19.119 |
SZEPTEMBER 2.,VASÁRNAP |
15.10: a verseny (53 kör, 306.072 km) rajtja |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Szeptember 16., 14.10:Szingapúri Nagydíj |
Szeptember 30., 13.10:Orosz Nagydíj |
Október 7., 07.10:Japán Nagydíj |
„A hosszú etapokon a Ferrari gyorsabbnak tűnt, ezért abban bízom, a rajtnál lesz majd lehetőségünk. Szerencsére Valtteri (Bottas) közvetlen mögöttem van, így együttesen nyomást helyezhetünk a vörös kocsikra. Tegnap rengeteget elemeztem, miként tudnék a startnál legalább az egyik Ferrari elé kerülni" – árulta el Hamilton.
„Remek, hogy ilyen sokan kijöttek ma, nyilván mindannyian Ferrari-rajongók, de nincs is ezzel semmi gond" – utalt az őt kipfujoló szurkolókra.
A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff pedig elmondta, hiába voltak ma gyorsabbak a Ferrarik, holnap minden esélyük megvan a győzelemre.
Az egyetlen versenyben maradó Red Bull-lal Max Verstappen eközben az ötödik helyen végzett, és úgy véli, a futamon is ez lesz számukra a maximum.
„Mindent megtettünk, de az ötödik pozíció volt a maximum. Eléggé messze vagyunk az elejétől, és a Ferrari, illetve a Mercedes is túl gyors lesz számunkra holnap, szóval majd a magunk versenyét fogjuk futni, és meglátjuk, mi történik előttünk. Ráadásul mögöttünk is eléggé nagy űr tátong, szóval a senki földjén fogok menni" – osztotta meg, mire számít vasárnap.
Nemcsak a Ferrari, a Williams is meglehetősen elégedett lehet, hiszen míg Szergej Szirotkin a 12., Lance Stroll a 10. rajtkockát foglalhatja el.
„Nem számítottunk arra, hogy ma ez összejön, hiszen sokkal nehezebb időmérőt vártunk. Ám az első szakaszban egyszerűen minden összeállt. Az autó jónak érződött, szélárnyékot is tudtunk fogni, ami segített minket továbbjutni a Q2-be, majd a Q3-ba is. Ez egy volt az olyan napok közül, amikor minden összejön – mondta boldogan a kanadai, és visszatekintett a küzdelmes hónapokra is. – Eléggé nehéz időszak van mögöttünk, ha ránézünk az eredményekre, azok nem túl tetszetősek, de ma nagyon boldog vagyok, és mindenki az is lehet a csapatban. Már megérdemeltük ezt az eredményt."
Míg egyesek kicsattantak az örömtől, másoknál az indulatok forrtak. Kevin Magnussen és Fernando Alonso még a második szakasz végén találkozott össze egymással, az időmérő után pedig el is kezdődött a másikra mutogatás.
„Biztos jó szélárnyékot fogott, és úgy vélte, simán el fog menni mellettem, de én nem akartam, hogy megakassza a körömet" – magyarázta a Haas versenyzője, aki feleslegesnek és meggondolatlannak nevezte a spanyol megmozdulását.
„Nem fogom elengedni őt, és feláldozni miatta a saját körömet. Azt hiszi, ő egy isten. Az időmérő után odajött hozzám, és egyszerűen a képembe röhögött. Hihetetlenül tiszteletlen. Már alig várom, hogy visszavonuljon" – mondta kicsit sem visszafogva magát.
Alonso, bár a fentieket már nem kommentálta, korábban ő is elmondta a véleményét az incidenssel kapcsolatban.
„Mindannyian három-négy másodpercnyi távolságban futottunk egymás mögött, ám ő a Parabolica-kanyarnál úgy döntött, bevág elém. Az 1-es kanyarba így már együtt érkeztünk meg, és nem volt túl okos tőle, amit tett. Az én szempontomból ez semmin sem változtatott, hiszen nagy valószínűséggel nem tudtam volna bejutni a Q3-ba."
Az eset, amit a sportfelügyelők is vizsgáltak, de nem lett következménye:
1. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:19.119 | átlag: 263.587 km/ó |
2. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:19.280 | 0.161 mp h. |
3. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:19.294 | 0.175 |
4. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:19.656 | 0.537 |
5. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Tag Heuer | 1:20.615 | 1.496 |
6. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:20.936 | 1.817 |
7. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Renault | 1:21.041 | 1.922 |
8. | Esteban Ocon | francia | RPFI-Mercedes | 1:21.099 | 1.980 |
9. | Pierre Gasly | francia | Toro Rosso-Honda | 1:21.350 | 2.231 |
10. | Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 1:21.627 | 2.508 |
11. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:21.669 | 2.040 |
12. | Szergej Szirotkin | orosz | Williams-Mercedes | 1:21.732 | 2.103 |
13. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Renault | 1:22.568 | 2.939 |
14. | Nico Hülkenberg* | német | Renault | idő nélkül | - |
15. | Daniel Ricciardo** | ausztrál | Red Bull-Tag Heuer | idő nélkül | - |
16. | Sergio Pérez | mexikói | RPFI-Mercedes | 1:21.888 | 1.346 |
17. | Charles Leclerc | monacói | Sauber-Ferrari | 1:21.889 | 1.347 |
18. | Brendon Hartley | új-zélandi | Toro Rosso-Honda | 1:21.934 | 1.392 |
19. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1:22.048 | 1.506 |
20. | Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Renault | 1:22.085 | 1.543 |
* rajtbüntetés baleset okozásáért és erőforráselemek cseréjéért | |||||
** rajtbüntetés erőforráselemek cseréjéért |
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Vettel | 1:20.542 | 1. | Vettel | 1:19.629 |
2. | Räikkönen | 1:20.722 | 2. | Hamilton | 1:19.798 |
3. | Hamilton | 1:20.810 | 3. | Räikkönen | 1:19.846 |
4. | Ricciardo | 1:21.280 | 4. | Verstappen | 1:20.333 |
5. | Bottas | 1:21.381 | 5. | Bottas | 1:20.427 |
6. | Verstappen | 1:21.381 | 6. | Grosjean | 1:21.239 |
7. | Ocon | 1:21.570 | 7. | Ocon | 1:21.315 |
8. | Sainz | 1:21.732 | 8. | Stroll | 1:21.494 |
9. | Magnussen | 1:21.783 | 9. | Sainz | 1:21.552 |
10. | Hülkenberg | 1:21.801 | 10. | Gasly | 1:21.667 |
11. | Szirotkin | 1:21.813 | 11. | Magnussen | 1:21.669 |
12. | Gasly | 1:21.834 | 12. | Szirotkin | 1:21.732 |
13. | Stroll | 1:21.838 | 13. | Alonso | 1:22.568 |
14. | Alonso | 1:21.850 | 14. | Hülkenberg | idő nélkül |
15. | Grosjean | 1:21.887 | 15. | Ricciardo | idő nélkül |
16. | Pérez | 1:21.888 | |||
17. | Leclerc | 1:21.889 | |||
18. | Hartley | 1:21.934 | |||
19. | Ericsson | 1:22.048 | |||
20. | Vandoorne | 1:22.085 |