SZEPTEMBER 14., PÉNTEK |
1. szabadedzés: 1. Ricciardo 1:39.711 |
2. szabadedzés: 1. Räikkönen 1:38.699 |
SZEPTEMBER 15., SZOMBAT |
12.00–13.00: 3. szabadedzés |
15.00–16.00: időmérő edzés |
SZEPTEMBER 16., VASÁRNAP |
14.10: a verseny (61 kör, 308.706 km) rajtja |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Szeptember 30., 13.10: Orosz Nagydíj |
Október 7., 07.10: Japán Nagydíj |
Október 21., 20.10: Amerikai Nagydíj |
Mióta Kimi Räikkönen tudja, hogy az idény végén távoznia kell a Ferraritól, talán még jobb formát mutat. Míg Monzában pole pozíciót szerzett, addig Szingapúrban remek kört rakott össze a második szabadedzésen.
„Az első gyakorláson azt néztük meg, hogyan viselkednek a változtatások, és azt mondhatom, meglehetősen jól. Aztán a második edzésen gyorsabb is lehettem volna, mivel a legjobb körömön túlzottan rámentem a kerékvetőre, amivel némi időt vesztettem, de összességében eléggé jól ment” – értékelte a péntekjét a finn.
„Nagyon szoros lesz holnap, szóval az irányításunk alatt kell tartanunk a dolgokat, és javulnunk a szükséges területeken. Szerencsére a gumik a várakozásoknak megfelelően működtek, és teljesen rendben is voltak” – tért ki az abroncsokra, és azt is elmondta, a hiperlágy nem bírja sokáig.
Lewis Hamilton az első tréninget 1.5 másodperces lemaradással zárta az első helytől, igaz, akkori legjobb körét még a lágy abroncson érte el. A villanyfényben azonban már a W09-re is felkerült a rózsaszín jelzésű Pirelli, amelyen a brit márkatársához képest is sokat javult. Ugyanis a címvédő 11 ezredre megközelítette a Ferrari finnjét, míg Valtteri Bottasnak majd' 7 tizedet adott.
„Noha az időlistán ez nem látszott, eléggé jó első edzést futottunk. Végigmentünk a programunkon, kipróbáltunk pár lehetőséget, és jó eredményeket értünk el. Jelenleg elég közel járunk a Ferrarihoz, azonban csak holnap fog kiderülni, mennyire is vagyunk gyorsak. A srácok nagyon keményen dolgoztak a pályán és a gyárban is, hogy fejlesszük az autót, s határozottan jobb is lett az elmúlt évekhez képest” – utalt arra, hogy az „ezüstnyilaknak” nem igazán feküdt az utóbbi esztendőkben a szingapúri aszfaltcsík.
„A pálya hihetetlen, sokkal gyorsabb, mint tavaly, ami még nehezebbé teszi a vezetést, főleg hogy már akkor is megugrottak a G-erők, amiért gyorsabban kell reagálnod, miközben őrülten meleg van a pilótafülkében. Már akkor izzadsz, amikor még be sem szálltál az autóba. A második gyakorláson körülbelül két kilót vesztettem, és legalább ennyit fogok vasárnap a versenyen is.”
A Red Bull bár jól kezdett Szingapúrban, tempófölénye nagy hátrányba fordult át a második tréningre. A harmadik Max Verstappen lemaradása 522 ezred, míg a negyedik Daniel Ricciardóé 610 ezred volt.
„Még tudunk fejlődni. Nem volt tökéletes a péntekünk, és jelenleg a tempónk sincs meg a pole pozícióhoz, ám még van időnk megtalálni a tökéletes beállításokat. Az első edzés jó volt, viszont a másodikkal nem vagyok teljesen elégedett” – árulta el Verstappen, majd azt is megosztotta, egy körön még tud javulni, hiszen alulkormányzottsággal küzdött.
„Összességében nem zártunk rossz napot, és még rengeteg terünk van a fejlődésre. Ami pedig a hiperlágyat illeti, a hosszú etapokon nem ideális, hiszen elég gyorsan elkopik, miközben a keményebb gumik nem is voltak olyan rosszak, ami érdekes taktikákat eredményezhet a versenyen” – mutatott rá a holland.
Vettel értékes időt vesztett a második gyakorláson, miután a hiperlágyas köre végén hibázott és lekoccolta a falat. Ennek következtében azonnal a bokszba hajtott, ahonnan már nem tért vissza a pályára.
„Az a kör, amikor nekimentem a falnak, egészen rendben volt, azonban az autóval nem voltam teljesen elégedett. Az első gyakorláson akadtak bizonyos szakaszok, amikor nagyon jól működött, aztán az estére eszközölt módosítások már nem váltak be, úgyhogy szerintem visszatérünk a korábbi beállításokhoz” – mondta a német, majd a fallal történő találkozásról is mesélt.
„Az eset után elővigyázatosságból úgy döntöttünk, nem hajtok már pályára. Nyilván így időt vesztettünk, ami nem túl ideális. Kicsit túlerőltettem, de ez néha megtörténik. A lényeg, hogy jó érzéseim vannak a kocsival kapcsolatban. Az elsődleges cél az lesz, hogy megtaláljuk a megfelelő egyensúlyt.”
1. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 1:39.711 | átlag: 182.796 km/ó | 27 kör |
2. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 1:39.912 | 0.201 mp h. | 27 |
3. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:39.997 | 0.286 | 23 |
4. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:40.486 | 0.775 | 21 |
5. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1:41.105 | 1.394 | 26 |
6. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:41.232 | 1.521 | 28 |
7. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Renault | 1:41.329 | 1.618 | 23 |
8. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:41.429 | 1.718 | 28 |
9. | Charles Leclerc | monacói | Alfa Romeo Sauber | 1:42.035 | 2.324 | 24 |
10. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:42.108 | 2.397 | 21 |
11. | Marcus Ericsson | svéd | Alfa Romeo Sauber | 1:42.408 | 2.697 | 23 |
12. | Sergio Pérez | mexikói | RPFI-Mercedes | 1:42.412 | 2.701 | 25 |
13. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:42.452 | 2.741 | 20 |
14. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Renault | 1:42.630 | 2.919 | 23 |
15. | Esteban Ocon | francia | RPFI-Mercedes | 1:43.177 | 3.466 | 25 |
16. | Pierre Gasly | francia | Toro Rosso-Honda | 1:43.240 | 3.529 | 25 |
17. | Brendon Hartley | új-zélandi | Toro Rosso-Honda | 1:43.485 | 3.774 | 30 |
18. | Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 1:43.849 | 4.138 | 30 |
19. | Szergej Szirotkin | orosz | Williams-Mercedes | 1:44.036 | 4.325 | 29 |
20. | Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Renault | 1:45.160 | 5.449 | 11 |
1. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:38.699 | átlag: 184.670 km/ó | 35 kör |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:38.710 | 0.011 mp h. | 20 |
3. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Tag Heuer | 1:39.221 | 0.522 | 28 |
4. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Tag Heuer | 1:39.309 | 0.610 | 33 |
5. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:39.368 | 0.669 | 33 |
6. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Renault | 1:40.274 | 1.575 | 36 |
7. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:40.384 | 1.685 | 33 |
8. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Renault | 1:40.459 | 1.760 | 31 |
9. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:40.633 | 1.934 | 12 |
10. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1:40.668 | 1.969 | 35 |
11. | Sergio Pérez | mexikói | RPFI-Mercedes | 1:40.774 | 2.075 | 30 |
12. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1:40.812 | 2.113 | 37 |
13. | Esteban Ocon | francia | RPFI-Mercedes | 1:40.870 | 2.171 | 33 |
14. | Charles Leclerc | monacói | Sauber-Ferrari | 1:41.062 | 2.363 | 37 |
15. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:41.154 | 2.455 | 32 |
16. | Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Renault | 1:41.164 | 2.465 | 32 |
17. | Brendon Hartley | új-zélandi | Toro Rosso-Honda | 1:41.542 | 2.843 | 38 |
18. | Pierre Gasly | francia | Toro Rosso-Honda | 1:41.615 | 2.916 | 36 |
19. | Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 1:42.141 | 3.442 | 17 |
20. | Szergej Szirotkin | orosz | Williams-Mercedes | 1:42.181 | 3.482 | 36 |