A Renault Belgiumban jelentette partnereinek, ugyan elérhető a „C"-specifikációjú erőforrása, az a teljesítményjavulás ellenére megbízhatatlanabb, mint elődje. Mivel a gyári csapat, illetve a McLaren továbbra is komoly csatát vív a minél jobb konstruktőri helyekért, a Red Bull harmadik pozíciója pedig garantáltnak mondható, ezért míg előbbi kettő gárda nem vállalta a plusz rizikót, addig utóbbi kész volt feláldozni a megbízhatóságot a nyert tizedekért.
SZEPTEMBER 14., PÉNTEK |
1. szabadedzés: 1. Ricciardo 1:39.711 |
2. szabadedzés: 1. Räikkönen 1:38.699 |
SZEPTEMBER 15.,SZOMBAT |
3. szabadedzés: 1. Vettel 1:38.054 |
időmérő edzés: 1. Hamilton 1:36.015 |
SZEPTEMBER 16.,VASÁRNAP |
a verseny: 1. Hamilton, 2. Verstappen, 3. Vettel |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Szeptember 30., 13.10:Orosz Nagydíj |
Október 7., 07.10:Japán Nagydíj |
Október 21., 20.10:Amerikai Nagydíj |
A „vörös bikák” Szingapúrban meg is tapasztalhatták, milyen amikor megmutatkoznak a továbbfejlesztett erőforrás tulajdonságai. Ugyanis a plusz teljesítmény bár a szombati időmérőn és a vasárnapi versenyen is második pozíciót ért, a megbízhatósági problémák mégis egy esetleges pole pozíciót hiúsítottak meg, miközben nem sokon múlt, hogy Verstappen 18 pont helyett 0-val távozzon az éjszakai GP-ről.
„Elfogadtuk a módosított erőforrással járó kockázatot. Bár valóban hozott teljesítménybeli javulást, megbízhatósági szempontból a határokat feszegeti. Ugyanakkor ez a motor segített az elsősoros rajtpozíció és a második hely elérésében is” – magyarázta a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner, aki azt is elárulta, szükséges-e motorcsere Verstappen autójában a hétvégén tapasztalt gondok után.
„Még meg kell vizsgálnunk, de nagy valószínűséggel ki kell cseréni, így Szocsiban rajtbüntetést fogunk kapni” – jelentette ki, majd az Orosz Nagydíj vasárnapján a 21. életévét betöltő holland teljesítményéről is beszélt.
„Montreal óta remekül vezet, miközben legutóbb is nagyon éretten versenyzett. Keményen harcolt, hogy tartsa a tempót Vettellel, majd a bokszkiállást követően is ugyanilyen kemény volt. Az egyetlen izgalmas pillanatot az szolgáltatta, amikor a lekörözéseknél Hamiltonnal utolérték az egymással csatázó Grosjeant és Szirotkint, hiszen akkor esélye nyílt az első hely megszerzésére is, ám végül nem lett eléggé szoros” – értékelte a szingapúri futamot.