Hiába a Ferrari tűnik univerzálisabb autónak, a taktikai és a vezetői hibák következtében az egyéni és a konstruktőri összetett élén is a hullámzóbb teljesítményt nyújtó Mercedes áll. Ráadásul Vettel az idén többször is döntő helyzetben ingott meg, Németországban például vezető pozícióban dobta el az autóját, de a legutóbbi nagydíjon, Szingapúrban is értékes pályaidőt vesztett a pénteki falérintése miatt.
„Sebastian hihetetlenül keményen dolgozik, miközben alig találni nála önkritikusabb versenyzőt – mondta Adrian Newey a német Bild am Sonntagnak – A gyengesége az, hogy buta hibákat követ el nyomás alatt. Hiszen ha az élen áll, akkor szinte legyőzhetetlen” – jellemezte a Ferrari németjét.
„Az emberek másképp kezelik a nyomást. Az autóban nemcsak saját magadért, hanem a csapatért is felelősséget vállalsz. Néhány versenyzőt – mint például a finneket – ez különösebben nem zavar. Azonban vannak olyanok is, akik nagyon érzik a nyomást a vállukon ahogyan a világbajnokság a végéhez közeledik. Minél keményebben dolgozik egy pilóta, annál inkább érzi a nyomást, és ez kiváltképp igaz Sebre” – magyarázta, majd azt is elárulta, szerinte mi kell a ferraris sikeréhez.
„Ha sikerül ezt megfelelően kezelnie, akkor is szüksége van arra, hogy Lewis legalább egyszer kiessen. Máskülönben piszkosul nehéz lesz” – jelentette ki.