A Ferrari eddig szenved Szocsiban. Van visszaút? (Fotó: AFP) |
Bár Sebastian Vettel elsőségével indult az Orosz Nagydíj, a német már az első szabadedzés után sem lehetett maradéktalanul boldog, amit alátámasztott, hogy a Ferrari délutánra a Mercedes és a Red Bull mögé szorult. Az így ötödik helyen végző pilóta hátránya a fél szekundumot is meghaladta.
„Eléggé tetemes a lemaradásunk, ami nem túl ideális. Talán egy körön jobban szenvedünk, de a hosszú etapokon is van mit javítanunk. Szerintem keményebben használjuk a gumikat, és ezáltal jobban is koptatjuk azokat, mint a többiek. Ezen a területen mindenképpen fejlődnünk kell, ráadásul az autót sem volt jó érzés vezetni” – ecsetelte a pénteki problémáikat a ferraris.
„A gumik okozták a problémát forgalomban és akkor is, amikor szabad volt előttünk az út” – jelentette ki, ez pedig semmiképpen sem jó hír a maranellóiaknak, hiszen Oroszországban eddig mindig az egykiállásos stratégia volt a nyerő, és ha Vettelék a második cserére is rászorulnak, sok pozíciót veszíthetnek.
Kimi Räikkönen lemaradása eközben a második edzésen már egy másodperc volt az élen végző Lewis Hamiltonhoz képest. Azt, hogy ez mennyire lepte meg a maranellóiakat, a finn nem árulta el, de a körülmények nem jelentettek nagy kihívást a számukra.
„Pénteken mindig trükkösek a gumik, aztán javul a helyzet, a pálya tisztul, és nagyobb lesz a tapadás – mondta a finn versenyző. – A körülmények ma nagyjából olyanok voltak, mint amire számítottunk. Általában nem nézzük át túlságosan a pénteki köridőket, csak kipróbálunk sok dolgot, és tanulunk belőle. Természetesen van még dolgunk, és van miben javulnunk, de ez normális. Meglátjuk, mit hoz az időmérő szombaton, amikor már mindenki a maximumon teljesít.”
SZEPTEMBER 28., PÉNTEK |
1. szabadedzés: 1. Vettel 1:34.488 |
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:33.385 |
SZEPTEMBER 29.,SZOMBAT |
11.00–12.00: 3. szabadedzés |
14.00–15.00: időmérő edzés |
SZEPTEMBER 30.,VASÁRNAP |
13.10: a verseny (53 kör, 309.745 km) rajtja |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Október 7., 07.10:Japán Nagydíj |
Október 21., 20.10:Amerikai Nagydíj |
Október 28., 20.10:Mexikói Nagydíj |
Lewis Hamilton számára eközben a első tréningen elért harmadik helye is magabiztosságra adhatott okot, hiszen a brit csak a lágy abroncsot használta, majd a második gyakorláson az is biztossá vált, a Mercedes könnyen folytathatja a 2014 óta íródó sikersorozatát Oroszországban.
„Az orosz pálya a gyengébbjeim közé tartozik, és főleg tavaly szenvedtem rajta. Ezért nagyon keményen dolgoztam azon, hogy megtaláljam a helyes egyensúlyt, és azt, milyen területen kell fejlődnöm. A mai nap pozitív megerősítés volt ilyen szempontból. Versenyről versenyre egyre többet tanulunk, és ez az előző nagydíjakra különösen igaz volt, ennek köszönhetően pedig egyre jobban tudjuk, miként kezdjünk neki egy hétvégének" – magyarázta a címvédő.
„Több fejlesztést is hoztunk magunkkal, és a gyárban is nagyon kemény munka folyik. Eléggé lelkesítő, amikor a szezon ilyen kései szakaszában is kapsz újításokat, miközben már a következő évi autó is készül. Még inkább arra motivál, hogy a lehető legjobbamat nyújtsam. A mai jó nap volt számunkra, remélem, holnap innen folytatjuk" – zárta gondolatait a vb-éllovas.
Ahogy Valtteri Bottas elárulta, a Mercedes több fejlesztéssel érkezett Oroszországba, ennek pedig, úgy tűnik, meglett a várt hatása, a pénteki nap után ugyanis a címvédő istálló tetszik a legerősebbnek. A megfelelő beállítás megtalálása azonban jelenthet még némi kihívást a számukra, és Bottas abban sem biztos, hogy a Ferrari a péntekihez hasonló teljesítményre lesz csupán képes a hétvége hátralévő részében.
„Papíron úgy fest, hogy versenyképesek vagyunk, de ma még csak péntek van – hívta fel a figyelmet. – Az első benyomásom az autóról pozitív, még ha sok munka is vár ránk. Nehéz megtalálni ezen a pályán a tökéletes beállítást, ami megfelelő az összes kanyarra nézve, mert az egyensúly igencsak változik egy körön belül. Hoztunk néhány aerodinamikai fejlesztést, amelyek jól működtek, és jobb lett tőlük a tapadás, de majd meglátjuk, hogy ez elég lesz-e a hétvégén. Úgy tűnt, hogy a Ferrari nem fedett fel még mindent, szóval holnap valószínűleg erősebb lesz. Azt hiszem, hogy nagyon szoros lesz, szóval továbbra is keményen kell nyomnunk.”
A két Red Bull-os pilóta az első gyakorláson a második és az ötödik, míg a másodikon a harmadik és a negyedik helyet foglalta el, ami azt jelzi, a „vörös bikák" a szenvedő Ferrarira mindenképpen veszélyesek lehetnek. Ám Max Verstappen és Daniel Ricciardo hiába kvalifikálná magát szombaton az olaszok elé, a motorcseréért járó rajtbüntetés miatt biztosan csak a mezőny végéről vághat majd neki a vasárnapi futamnak.
„A harmadik hely igencsak meglepő, sokkal jobb, mint amire számítottunk – árulta el a Red Bull hollandja, majd megosztotta a tapasztalatait is. – Bár jó volt az autó egyensúlya, a hosszú etapokon mégis eléggé nagy kihívás volt a hiperlágyon és az ultralágyon menni, annak ellenére is, hogy igazából a versenytempóra összpontosítottunk. Azonban nincs miért panaszkodnunk, hiszen közel vagyunk az elejéhez, és a gép is nagyon jól viselkedett."
„Szombaton nagy valószínűséggel csak az időmérő első szakaszában fogok részt venni, hiszen a büntetések miatt nem igazán lesz izgalmas a napunk" – utalt arra Verstappen, hogy a hátrasorolás miatt csak a versenyre koncentrálnak, és hozzá hasonlóan Ricciardo is a futamra készül.
„Bár nagy valószínűséggel keveset fogunk menni a kvalifikáción, ha nem lenne a büntetés, akkor eléggé kellemesen csalódtunk volna– elmélkedett az ausztrál arra utalva, hogy a Red Bull még magát is meg tudta volna lepni Szocsiban. – Élvezetes volt vezetni az autót, és a pálya is szórakoztató, főleg amikor hiperlágyon vagy kint, és betapadsz. Emellett a hosszú szakaszokon belekeveredtünk egy kisebb forgalomba is, szóval legalább kicsit azt is megtapasztaltuk, milyen érzés is lesz majd vasárnap a végéről feljönni."
1. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:34.488 | átlag: 222.809 km/ó | 19 kör |
2. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 1:34.538 | 0.050 mp h. | 22 |
3. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:34.818 | 0.330 | 23 |
4. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:34.999 | 0.511 | 28 |
5. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 1:35.524 | 1.036 | 11 |
6. | Esteban Ocon | francia | RPFI-Mercedes | 1:35.663 | 1.175 | 24 |
7. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:35.696 | 1.208 | 19 |
8. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:36.196 | 1.708 | 21 |
9. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1:36.274 | 1.786 | 18 |
10. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo Sauber | 1:36.712 | 2.224 | 22 |
11. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:36.816 | 2.328 | 23 |
12. | Pierre Gasly | francia | Toro Rosso-Honda | 1:36.944 | 2.456 | 25 |
13. | Lando Norris | brit | McLaren-Renault | 1:37.022 | 2.534 | 25 |
14. | Charles Leclerc | monacói | Alfa Romeo Sauber | 1:37.054 | 2.566 | 24 |
15. | Artem Markelov | orosz | Renault | 1:37.183 | 2.695 | 22 |
16. | Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Renault | 1:37.187 | 2.699 | 27 |
17. | Nicholas Latifi | kanadai | RPFI-Mercedes | 1:37.206 | 2.718 | 24 |
18. | Szergej Szirotkin | orosz | Williams-Mercedes | 1:37.225 | 2.737 | 25 |
19. | Brendon Hartley | új-zélandi | Toro Rosso-Honda | 1:37.944 | 3.456 | 28 |
20. | Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 1:39.137 | 4.649 | 13 |
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:33.385 | átlag: 225.440 km/ó | 35 kör |
2. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:33.584 | 0.199 mp h. | 33 |
3. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 1:33.827 | 0.442 | 32 |
4. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 1:33.844 | 0.459 | 37 |
5. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:33.928 | 0.543 | 33 |
6. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:34.388 | 1.003 | 31 |
7. | Sergio Pérez | mexikói | RPFI-Mercedes | 1:35.122 | 1.737 | 30 |
8. | Pierre Gasly | francia | Toro Rosso-Honda | 1:35.137 | 1.752 | 28 |
9. | Esteban Ocon | francia | RPFI-Mercedes | 1:35.147 | 1.762 | 33 |
10. | Marcus Ericsson | svéd | Alfa Romeo Sauber | 1:35.295 | 1.910 | 35 |
11. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:35.331 | 1.946 | 33 |
12. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Renault | 1:35.341 | 1.956 | 37 |
13. | Charles Leclerc | monacói | Alfa Romeo Sauber | 1:35.432 | 2.047 | 32 |
14. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1:35.568 | 2.183 | 35 |
15. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:35.911 | 2.526 | 35 |
16. | Brendon Hartley | új-zélandi | Toro Rosso-Honda | 1:36.024 | 2.639 | 29 |
17. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Renault | 1:36.074 | 2.689 | 34 |
18. | Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Renault | 1:36.617 | 3.232 | 31 |
19. | Szergej Szirotkin | orosz | Williams-Mercedes | 1:36.861 | 3.476 | 39 |
20. | Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 1:37.001 | 3.616 | 35 |