Felhős időben vette kezdetét a Japán Nagydíj első szabadedzése, és mivel a mai napon nagy az eső megérkezésének az esélye, ezért többen is azonnal pályára hajtottak a száraz pályás gumikon. Ennek ellenére 20 percet követően kevesebb, mint tíz versenyző rendelkezett csak mért körrel, köztük az újabb lehetőséget kapó Lando Norris is, aki ezúttal Soffel Vandoorne helyét foglalta el.
OKTÓBER 5., PÉNTEK |
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:28.691 |
07.00–08.30: 2. szabadedzés |
OKTÓBER 6., SZOMBAT |
05.00–06.00: 3. szabadedzés |
08.00–09.00: időmérő edzés |
OKTÓBER 7., VASÁRNAP |
07.10: a verseny (53 kör, 307.471 km) rajtja |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Október 21., 20.10: Amerikai Nagydíj |
Október 28., 20.10: Mexikói Nagydíj |
November 11., 19.10: Brazil Nagydíj |
Az edzés egyharmadához közeledve aztán lassan mindenki feliratkozott az időlistára, és miközben Sebastian Vettel és Valtteri Bottas a szuperlágyon, addig Lewis Hamilton a közepes keveréken kezdte meg a munkát. Ennek megfelelően igaz, a finn, német páros állt az élre, a harmadik brit lemaradása csupán 173 ezred volt az első körök után.
Ám a címvédő etapja nem tartott túl sokáig, miután majdnem ütközött Pierre Gaslyval, aki bár lassított, mégsem húzódott le az ideális ívről a nagy sebességgel érkező mercedeses előtt. Hamilton végül épphogy elkerülve a Toro Rosso hátulját kényszerült a menekülőútra – az esetet a sportfelügyelők is vizsgálják a két tréning között.
Azonban nemcsak a brit hagyta el a nyomvonalat, míg Fernando Alonso egy megforgás közben kötött ki a kavicságyban, addig Sergio Pérez és Gasly is hibázott.
A gumitaktikázás aztán a második etapon is folytatódott: a legtöbb szuperlágyat kérő Ferrari maradt a piros jelzésű abroncsoknál, Hamilton a lágyakra, Bottas pedig a közepesre váltott.
Bár a finn faragott a korábbi szuperlágyas idején, rövidesen Hamilton vette át a vezetést, miközben a viszonylag jó körön lévő Vettel forgalomba keveredett az utolsó szektorban. A német így először visszaszorult a harmadik pozícióba, majd miután nem tudott később sem javítani, végül Daniel Ricciardo, illetve márkatársa, Kimi Räikkönen is megelőzte.
A három élcsapat versenyzői mögött pedig Esteban Ocon következett, míg Romain Grosjean, Charles Leclerc és Marcus Ericsson zárta az első tízes sorát.
A tréning utolsó szakaszában már nem változott a sorrend, mivel többnyire csak megtankolt autókkal köröztek a versenyzők, ennek oka pedig az volt, hogy a második gyakorlás idejére esőt jósolnak Japánban.
Folytatás 7 órakor a második szabadedzéssel.
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:28.691 | átlag: 235.708 km/ó | 25 kör |
2. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:29.137 | 0.446 mp h. | 26 |
3. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 1:29.373 | 0.682 | 32 |
4. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:29.627 | 0.936 | 20 |
5. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:29.685 | 0.994 | 20 |
6. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 1:29.841 | 1.150 | 30 |
7. | Esteban Ocon | francia | RPFI-Mercedes | 1:30.591 | 1.900 | 28 |
8. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:30.814 | 2.123 | 22 |
9. | Charles Leclerc | monacói | Alfa Romeo Sauber | 1:30.929 | 2.238 | 27 |
10. | Marcus Ericsson | svéd | Alfa Romeo Sauber | 1:31.073 | 2.382 | 29 |
11. | Pierre Gasly | francia | Toro Rosso-Honda | 1:31.073 | 2.382 | 20 |
12. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Renault | 1:31.100 | 2.409 | 23 |
13. | Sergio Pérez | mexikói | RPFI-Mercedes | 1:31.272 | 2.581 | 29 |
14. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:31.274 | 2.583 | 28 |
15. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1:31.418 | 2.727 | 18 |
16. | Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 1:31.508 | 2.817 | 27 |
17. | Brendon Hartley | új-zélandi | Toro Rosso-Honda | 1:31.908 | 3.217 | 23 |
18. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Renault | 1:32.034 | 3.343 | 21 |
19. | Szergej Szirotkin | orosz | Williams-Mercedes | 1:32.513 | 3.822 | 26 |
20. | Lando Norris | brit | McLaren-Renault | 1:32.683 | 3.992 | 30 |