Lewis Hamilton szezonbeli 8., míg pályafutása 80. pole pozícióját szerezte a Japán Nagydíj időmérőjén, míg a Ferrari taktikai, Sebastian Vettel pedig vezetői hibákat vétett. A német így a kilencedik helyre kvalifikálta magát, és végül csak Esteban Ocon büntetésének következményeként foglalhatta el a 8. rajtkockát.
OKTÓBER 5., PÉNTEK |
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:28.691 |
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:28.217 |
OKTÓBER 6.,SZOMBAT |
3. szabadedzés: 1. Hamilton 1:29.599 |
Időmérő edzés: 1. Hamilton 1:27.760 |
OKTÓBER 7.,VASÁRNAP |
verseny: 1. Hamilton, 2. Bottas, 3. Verstappen |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Október 21., 20.10:Amerikai Nagydíj |
Október 28., 20.10:Mexikói Nagydíj |
November 11., 19.10:Brazil Nagydíj |
A Mercedes ráadásul taktikai előnyben is volt riválisával szemben, hiszen míg az „ezüstnyilak" a lágyon, addig a maranellóiak a szuperlágyon várhatták a piros lámpák kialvását.
A verseny legnagyobb kérdése így az volt, Vettel vajon képes lesz-e életben tartani a reményt, vagy Hamilton végleg elhúz a vb-összetettben.
A címvédő jól rugaszkodott el, és meg is tartotta a vezetést, miközben Vettel hasonlóan jó rajtot vett, s azonnal elment a két Toro Rosso mellett. A német ezt követően folytatta a lendületes felzárkózást, és Kimi Räikkönen, illetve Max Verstappen harca újabb pozíciót ajándékozott neki.
Ugyanis a holland hibázott, majd veszélyesen tért vissza a nyomvonalra, miközben összeért a leszorított Ferrarival, amely megsérült. Räikkönen emiatt visszaesett az ötödik helyre, míg Vettel a negyedikre lépett előre. Verstappen 5 másodperces időbüntetésbenrészesült az eset nyomán.
A 4. körben aztán a biztonsági autó is pályára hajtott, miután Kevin Magnussen és Charles Leclerc is összeért, aminek folytán túl sok törmelék került a pályára. A dán túl keményen védekezett, a monacói pedig eltalálta a Haas hátulját – Magnussen defektet kapott, míg Leclerc első szárnya sérült, amit le is kellett cserélni.
Az újrarajtnál aztán annyira feltorlódott a mezőny, hogy Ericsson eltalálta hátulról Leclerc-t, míg Vettel a biztonsági autó kimenetelét követően Verstappent kezdte támadni. Ám a német talán elhamarkodta az előzési kísérletet, hiszen a Spoon-kanyarban beszúrt a Red Bull mellé, pedig már nem maradt számára hely. A két gép összeért, a Ferrari pedigmegforgott és a mezőny végére esett vissza – az esetet versenybalesetnek minősítették.
Az élmezőny kerékcseréinek sorát eközben Räikkönen nyitotta meg a 18. körben, akit Verstappen egy, míg Bottas és a 15. helyről induló Daniel Ricciardo két körrel később követett. Közülük egyedüliként a holland tért vissza a lágy keveréken a pályára, a többiek a közepes abroncs mellett tették le a voksukat.
Az elöl haladó Hamilton a 25. körben cserélt és állt vissza a mezőny élére, miközben Vettelfolyamatos támadásban volt. A német a maga kiállását követően a 16. pozícióba tért vissza, majd a 34. körben már a 6. helyen haladt Räikkönen mögött.
Időközben Fernando Alonsót pályaelhagyásoselőnyszerzésért, míg Lance Strollt ütközésért sújtották 5 másodpercessel büntetéssel.
Míg a középmezőnyben kemény csaták zajlottak, elölBottas második helye került veszélybe, miután Verstappen próbált nyomást helyezni rá – előzés azonban nem történt.
Hamilton végül rajt-cél győzelmet aratott, míg a Mercedes újabb kettős sikerét Bottas tette teljessé. HarmadikkéntVerstappent intette le a kockás zászló, míg a 15. helyről induló márkatársa, Ricciardo a 4. lett. A Ferrarinak pedig meg kellett elégednie az 5 és 6. pozícióval, Vettel hátránya így 67 pontra nőtt az egyéni vb-összetettben, ami azt jelenti, hogyHamilton a soron következő nagydíjon világbajnok lehet, ha nyer, míg a németnek nem sikerül a harmadik helynél előrébb végeznie.
A három élcsapat mögött Sergio Pérez, Romain Grosjean, Ocon és Carlos Sainz Jr. zárta a pontszerzők sorát, a Force India mexikói versenyzője ezzel a 7. helyre lépett előre a versenyzők bajnokságában.
Folytatás két hét múlva az Amerikai Nagydíjjal.
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:27:17.062 | |
2. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 12.919 mp h. | |
3. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 14.295 mp h. | |
4. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 19.495 mp h. | |
5. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 50.998 mp h. | |
6. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:09.873 p h. | |
7. | Sergio Pérez | mexikói | RPFI-Mercedes | 1:19.379 p h. | |
8. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:27.198 p h. | |
9. | Esteban Ocon | francia | RPFI-Mercedes | 1:28.055 p h. | |
10. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Renault | 1 kör h. | |
11. | Pierre Gasly | francia | Toro Rosso-Honda | 1 kör h. | |
12. | Marcus Ericsson | svéd | Alfa Romeo Sauber | 1 kör h. | |
13. | Brendon Hartley | új-zélandi | Toro Rosso-Honda | 1 kör h. | |
14. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Renault | 1 kör h. | |
15. | Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Renault | 1 kör h. | |
16. | Szergej Szirotkin | orosz | Williams-Mercedes | 1 kör h. | |
17. | Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 1 kör h. | |
FELADTÁK | megtett körök | kiesés oka | |||
Charles Leclerc | monacói | Alfa Romeo Sauber | 38 | feladta | |
Nico Hülkenberg | német | Renault | 37 | feladta | |
Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 8 | feladta |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Lewis Hamilton | 9 | 14 | 16 | 331 |
2. | Sebastian Vettel | 5 | 10 | 16 | 264 |
3. | Valtteri Bottas | - | 8 | 15 | 207 |
4. | Kimi Räikkönen | - | 9 | 14 | 196 |
5. | Max Verstappen | 1 | 7 | 13 | 173 |
6. | Daniel Ricciardo | 2 | 2 | 11 | 146 |
7. | Sergio Pérez | - | 1 | 9 | 53 |
8. | Kevin Magnussen | - | - | 9 | 53 |
9. | Nico Hülkenberg | - | - | 9 | 53 |
10. | Fernando Alonso | - | - | 9 | 50 |
11. | Esteban Ocon | - | - | 10 | 49 |
12. | Carlos Sainz Jr. | - | - | 11 | 39 |
13. | Romain Grosjean | 5 | 31 | ||
14. | Pierre Gasly | - | - | 4 | 28 |
15. | Charles Leclerc | - | - | 7 | 21 |
16. | Stoffel Vandoorne | - | - | 3 | 8 |
17. | Lance Stroll | - | - | 2 | 6 |
18. | Marcus Ericsson | - | - | 5 | 6 |
19. | Brendon Hartley | - | - | 2 | 2 |
20. | Szergej Szirotkin | - | - | 1 | 1 |
1. | Mercedes | 538 |
2. | Ferrari | 460 |
3. | Red Bull-TAG Heuer | 319 |
4. | Renault | 92 |
5. | Haas-Ferrari | 84 |
6. | McLaren-Renault | 58 |
7. | RPFI-Mercedes | 43 |
8. | Toro Rosso-Honda | 30 |
9. | Alfa Romeo Sauber | 27 |
10. | Williams Mercedes | 7 |