OKTÓBER 5., PÉNTEK |
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:28.691 |
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:28.217 |
OKTÓBER 6., SZOMBAT |
05.00–06.00: 3. szabadedzés |
08.00–09.00: időmérő edzés |
OKTÓBER 7., VASÁRNAP |
07.10: a verseny (53 kör, 307.471 km) rajtja |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Október 21., 20.10: Amerikai Nagydíj |
Október 28., 20.10: Mexikói Nagydíj |
November 11., 19.10: Brazil Nagydíj |
A Mercedes remek formában kezdett Japánban, hiszen az első edzésen a keményebb gumikon zárt Lewis Hamilton, Valtteri Bottas sorrendben az élen, és a másodikon, azonos abroncsokon is 8 tized volt az előnye. A címvédő a gyors körei után a lelkesedésének is hangot adott a rádión, hiszen elmondta, csodálatos a pálya, és épp az egyik legjobb napját futja.
„Minden egyes évben egyre gyorsabb és gyorsabb lesz az autó Szuzukában, ami egészen hihetetlen. Mostanában már nem építenek olyan pályákat, ahol kevés lehetőséged van a hibázásra, hiszen amint megcsíped a füvet, azonnal a falban kötsz ki. Szuzuka az egyik kedvenc, ha nem az abszolút kedvenc pályám. Főleg az első és a második szektor őrült, és az első szakasz a legkirályabb hullámvasút az F1-ben” – mesélte örömmel, majd az autóról is beszélt.
„Nagyon jó volt az egyensúly, szóval eléggé élvezetes volt a vezetés. Minden szezonban, amikor ide visszatérek, tudom, melyek azok a bizonyos kanyarok, ahol fejlődnöm kell. És azt kell mondanom, hogy ma minden eddiginél jobban ment azokon a szakaszokon. Most az a feladatom, hogy tartsam a lendületet, és még tovább dolgozzak" – magyarázta az első szabadedzésen Pierre Gasly miatt meleg pillanatokat is átélő brit.
Ugyanis bára Toro Rosso franciája lassított, mégsem húzódott le az ideális ívről a nagy sebességgel érkező Hamilton előtt. Az esetet a sportfelügyelők is vizsgálták, és megrovásban részesítették Gaslyt, aki így már kettőnél tart. Ez pedig azt jelenti, egy újabb megrovás 10 helyes rajtbüntetést fog maga után vonni.
„Még sosem élveztem annyira a vezetést, mint most: beszállok az autóba, és hihetetlenül gyors, egyszerűen hálás vagyok azért, hogy azt tehetem, amit szeretek” – árulta el. Míg a brit elégedett volt a gépével, Bottas úgy véli, a második edzésre eszközölt változtatások nem váltak be.
„Az autó eléggé jónak érződött, bár az első gyakorláson jobb volt, mint a másodikon. Most hosszú éjszaka áll előttünk, hogy kiderítsük, mi nem vált be, és megtaláljuk a megfelelő beállításokat. Jelen pillanatban nem egyszerű megmondani, pontosan hol is állunk a többiekhez képest. A kvalifikáció mindig más szint, szóval nagyon keményen fogunk dolgozni, hogy fejlődjünk azokon a területeken, amelyeken csak lehet.”
A német gárda teljesítménye a csapatfőnököt, Toto Wolffot is meggyőzte, ám figyelmeztetett, ma nem a valós képet mutatták a köridők.
„Kicsit letekertért a motort – jelentette ki az osztrák, amikor a Ferrariról kérdezték. – Ami minket illet, a gyors kanyarokban vesztünk némi időt. Bár a köridők hízelgők, csak a szombati időmérőn fog kiderülni, mit is érnek. Az első tréningen minden kanyaron gyorsabban mentek át, igaz, akkor lágyabb gumit is használtak. Amikor a Ferrari és mi is a lágyon voltunk, akkor is az egyenesekben tettünk szert előnyre, ez pedig kételyt ébreszt bennem az iránt, hogy vajon a valós tempójukat mutatták-e” – mondta gyanakvóan.
„Nagyon szoros eddig, hiába árulkodnak sokkal nagyobb különbségről a köridők” – osztotta meg, és Hamilton 50 pontos előnyéről is szót ejtett.
„Lewisnak 2007-ben mai pontrendszerrel számítva körülbelül 45 pont előnye volt, amikor már csak két verseny volt hátra, és 1 ponttal elbukta a címet. Szóval messze vagyunk még attól, hogy azt állítsuk, már miénk a trófea.”
Bár Sebastian Vettel csökkentette az első tréningen tapasztalat hátrányát, lemaradása így is meghaladta a 8 tizedet Hamilton mögött. A német ennek ellenére összességében elégedett a napjával, miközben az sem aggasztja, autója jobban fogyasztotta a gumikat, mint riválisaié.
„Mindig lehet min változtatni, a kérdés az, hogy vajon működik-e – mondta a Sky Sportsnak, majd a Mercedes előnyére is kitért. – Nyilván nem akarsz öngyilkosságot elkövetni, szóval megpróbálunk az ésszerűség határain belül maradni, ha támadásra kerül sor. Hosszú verseny lesz, és bár ma mi többet csúszkáltunk, és így jobban is használtuk a gumijainkat, összességében rendben volt a nap” – magyarázta a hosszú etapján hólyagosodással küzdő német.
„Tiszta pénteket teljesítettünk, hiszen nem volt semmilyen megszakítás, illetve semmilyen probléma sem az autóval. Csakis a magunk feladatára szabad koncentrálnunk, hogy szombaton mindent ki tudjunk hozni az autóból.”
Nemcsak a Ferrari, a Red Bull hátránya is tetemes volt a Mercedeshez képest: a negyedik Max Verstappen 1.040 másodpercet, míg Daniel Ricciardo nála is többet, pontosan 1.281 szekundumot kapott a jobbik „ezüstnyíltól”.
„Ez volt az eddig legrosszabb edzésem, egyszerűen nem volt tapadás, miközben egy ilyen pályán fontos, hogy magabiztos legyél, hiszen csak úgy tudod jól támadni a kanyarokat. Ma konkrétan nem volt olyan köröm, amikor jól éreztem volna magamat a kocsiban. Egyáltalán nem élveztem ezt a napot” – panaszkodott a holland, aki márkatársával szemben kisebb leszorítóerővel ment, miközben túlkormányzottsággal küzdött.
„Én nem vagyok annyira elégedetlen, mint ő – válaszolta már Ricciardo. – Más leszorítóerővel mentünk, ő kisebbel, én nagyobbal. Bár egy körön ez nem jelentett számottevő különbséget, a hosszabb etapon úgy tűnt, én jobban boldogulok, és sokkal kiegyensúlyozottabb köröket is teljesítettem” – mutatott rá a hatodik helyen végző ausztrál.
„Egy körön még tudok javulni, ám a hosszú etapon szerintem ez volt a maximum tőlünk. Holnap remélhetőleg esik az eső, hiszen az sokkal jobb esélyt nyújt számunkra, miközben arra is lehetőségünk lenne, hogy fejlődjünk ilyen körülmények között" – zárta a gondolatait.
Összefoglaló a második szabadedzésről:
A Japán Nagydíj programja szombat reggel 5 órakor folytatódik a harmadik szabadedzéssel.
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:28.691 | átlag: 235.708 km/ó | 25 kör |
2. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:29.137 | 0.446 mp h. | 26 |
3. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 1:29.373 | 0.682 | 32 |
4. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:29.627 | 0.936 | 20 |
5. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:29.685 | 0.994 | 20 |
6. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 1:29.841 | 1.150 | 30 |
7. | Esteban Ocon | francia | RPFI-Mercedes | 1:30.591 | 1.900 | 28 |
8. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:30.814 | 2.123 | 22 |
9. | Charles Leclerc | monacói | Alfa Romeo Sauber | 1:30.929 | 2.238 | 27 |
10. | Marcus Ericsson | svéd | Alfa Romeo Sauber | 1:31.073 | 2.382 | 29 |
11. | Pierre Gasly | francia | Toro Rosso-Honda | 1:31.073 | 2.382 | 20 |
12. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Renault | 1:31.100 | 2.409 | 23 |
13. | Sergio Pérez | mexikói | RPFI-Mercedes | 1:31.272 | 2.581 | 29 |
14. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:31.274 | 2.583 | 28 |
15. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1:31.418 | 2.727 | 18 |
16. | Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 1:31.508 | 2.817 | 27 |
17. | Brendon Hartley | új-zélandi | Toro Rosso-Honda | 1:31.908 | 3.217 | 23 |
18. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Renault | 1:32.034 | 3.343 | 21 |
19. | Szergej Szirotkin | orosz | Williams-Mercedes | 1:32.513 | 3.822 | 26 |
20. | Lando Norris | brit | McLaren-Renault | 1:32.683 | 3.992 | 30 |
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:28.217 | átlag: 236.974 km/ó | 31 kör |
2. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:28.678 | 0.461 mp h. | 30 |
3. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:29.050 | 0.833 | 36 |
4. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 1:29.257 | 1.040 | 32 |
5. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:29.498 | 1.281 | 33 |
6. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 1:29.513 | 1.296 | 27 |
7. | Esteban Ocon | francia | RPFI-Mercedes | 1:30.035 | 1.818 | 32 |
8. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:30.440 | 2.223 | 32 |
9. | Marcus Ericsson | svéd | Alfa Romeo Sauber | 1:30.478 | 2.261 | 33 |
10. | Brendon Hartley | új-zélandi | Toro Rosso-Honda | 1:30.502 | 2.285 | 27 |
11. | Sergio Pérez | mexikói | RPFI-Mercedes | 1:30.510 | 2.293 | 28 |
12. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1:30.644 | 2.427 | 36 |
13. | Pierre Gasly | francia | Toro Rosso-Honda | 1:30.795 | 2.578 | 10 |
14. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Renault | 1:30.904 | 2.687 | 31 |
15. | Charles Leclerc | monacói | Alfa Romeo Sauber | 1:30.906 | 2.689 | 26 |
16. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:30.956 | 2.739 | 25 |
17. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Renault | 1:30.988 | 2.771 | 34 |
18. | Szergej Szirotkin | orosz | Williams-Mercedes | 1:31.087 | 2.870 | 39 |
19. | Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 1:31.215 | 2.998 | 32 |
20. | Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Renault | 1:31.981 | 3.764 | 32 |