A 2018-as idényhez hasonlóan ezúttal is Lewis Hamilton elsőségével ért véget a két pénteki szabadedzés Melbourne-ben. Igaz, pont fordított forgatókönyvvel, hiszen akkor az első tréningen tapasztalt bő 7 tizedes előnye csökkent szűk 13 századra, míg most a 38 ezredes előnye nőtt 0.8 másodpercre csapata legközelebbi riválisához képest.
MÁRCIUS 15., PÉNTEK | |
1. szabadedzés: Hamilton 1:23.599 | |
2. szabadedzés: Hamilton 1:22.600 | |
MÁRCIUS 16., SZOMBAT | |
3. szabadedzés: 4.00–5.00 | |
Időmérő: 7.00–8.00 | |
MÁRCIUS 17., VASÁRNAP | |
Futam: 6.10–8.10 | |
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |
Március 31., 17.10 | Bahreini Nagydíj, Szahír |
Április 14., 8.10 | Kínai Nagydíj, Sanghaj |
Április 28., 14.10 | Azeri Nagydíj, Baki |
„Jó érzéseim vannak az autóval kapcsolatban. Nagyjából ott tartunk, ahol Barcelonában is, ami nagyon pozitív, hiszen egy teljesen másfajta pályán vagyunk. Sikerült teljesítenünk a programunkat is, és problémánk sem volt. Még mindig rengeteg terület van, ahol javulhatunk, és a péntek este szokásosan az adatok kielemzésével fog telni” – magyarázta a címvédő, akinek csapattársa, Valtteri Bottas is jó hangulatban beszélt.
„Az autót jobb érzés volt vezetni, mint Barcelonában. Igaz, nem hoztunk túl sok fejlesztést, de optimizálni tudtuk a csomagunkat. Egyelőre még senki sem mutatta meg a valós tempóját, és bár tudjuk, hogy bennünk mennyi maradt, fogalmunk sincs, mások milyen teljesítményt tudnak még előhúzni” – emelte ki a finn, a Mercedes tempója pedig a Red Bull csapatfőnökét, Christian Hornert is lenyűgözte.
„Nagyon gyorsnak tűntek a második szabadedzésen, mindkét versenyzőjük remek időt ért el. A Ferrari eközben nem hozta azt, amit a tesztek után vártunk tőlük, míg a mi pilótáink jó etapokat teljesítettek. Max (Verstappen) ráadásul forgalomba is keveredett a gyors körén, szóval van még bőven potenciál a gépben, és még a beállítások terén is sok változtatást eszközölünk. Nem tudhatjuk, hogy ki mennyi üzemanyaggal futott, azonban egyelőre elég érdekes a kép” – nyilatkozott az angol szakember a Sky Sportsnak.
„A hosszú etapjaink rendben voltak, és bár a Mercedes egykörös tempója lenyűgöző, az autójuk mégis feszesnek és nehezen vezethetőnek tűnt, szóval nem tudom, hogy ez mire lesz elég tőlük az egész hétvége alapján” – mutatott rá.
Míg a Red Bull elégedett volt a második tréningen elért 3–4. helyével, addig Sebastian Vettel már nem beszélt olyan pozitívan csapata péntekjéről.
„Nem ott tartunk, ahol lenni szeretnénk. Nem is a köridővel volt gond, hanem az érzéssel, amilyen az autót vezetni, és ahogyan az viselkedik. Nem kaptuk el a ritmust, pedig itt ez elég fontos lenne. Ha viszont elkapjuk, akkor visszanyerhetjük a magabiztosságunkat is, hiszen még rengeteg idő maradt bennünk” – kezdte a tavalyi Ausztrál Nagydíj győztese, majd kitért a nagy riválisra is.
„A Mercedes nagyon gyorsnak tűnt, és nem tudom, hogy csak mi szenvedtünk vagy más is, de ők mindenképpen egy külön ligát képviseltek. Mi volt az a sok marhaság arról, hogy nincsenek formában és hasonlók? Hogy őszinte legyek, komolyan nem értettem.”
„Talán mindenki szenvedett és fordul a kocka, azonban elég erősnek tűntek, sokkal erősebbnek, mint azt a hétvége előtt állították. Mindennek ellenére optimista vagyok, hiszen tudom, ennél sokkal jobbak is lehetünk” – tette még hozzá a német.
Közvetlenül az élcsapatok pilótái mögött végzett Kimi Räikkönen az Alfa Romeóval, amely gárda így némileg meglepően jó formában kezdte a hétvégét.
„Egy tisztességes napot tudhatunk magunk mögött, és nem volt semmi komoly problémánk sem. A beállításokkal lesz még dolgunk, azonban összességében jó érzéseim vannak. Már várom az időmérőt, hiszen az élcsapatok mögött bármi megtörténhet."
Nem volt meglepetés azonban a Williams teljesítménye, George Russell lemaradása 3.8 szekundum volt az első Hamiltontól, míg a legközelebbi rivális, Lando Norris 1.7 másodperces előnyben zárt a grove-iak újonca előtt.
„Nem volt túl jó napunk a köridők szempontjából. Eléggé nagy a lemaradásunk a mezőnytől, azonban tisztában vagyunk vele, hogy ez a hétvége miről fog szólni, és innen kell építkeznünk. A lényeg, hogy az idény közepe és vége felé jobb helyzetben legyünk. Eléggé meg lennék döbbenve, ha nem a rajtrács utolsó sorát szereznénk meg” – fogalmazott őszintén a brit a Sky Sportsnak.
A nagy visszatérő Robert Kubica eközben mindkét tréninget az utolsó helyen zárta, és márkatársához hasonlóan ő sem számít túl sok jóra a hétvégén.
„Eléggé jó érzés visszatérni, azonban folyamatosan kompromisszumot kell kötnünk, ami eléggé nehézzé teszi a helyzetünket. Főleg a második gyakorláson szenvedtünk, hiszen sérült az autó, és bár próbáltuk helyrehozni, nem nagyon áll a rendelkezésünkre sok alkatrész. A sérült autót pedig még nehezebb vezetni.”
„Hasonló problémával már szembesültünk Barcelonában is. Távol kell magunkat tartani a rázókövektől, ami nem túl egyszerű, amikor alig tudod pályán tartani az autót” – foglalta össze csapata nehéz helyzetét a lengyel.
Az idénynyitó Ausztrál Nagydíj programja szombaton hajnali 4 órakor folytatódik a harmadik és egyben utolsó szabadedzéssel.
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:23.599 | átlag: 228.361 km/ó | 26 kör |
2. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:23.637 | 0.038 mp h. | 18 |
3. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:23.673 | 0.074 | 18 |
4. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:23.792 | 0.193 | 22 |
5. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:23.866 | 0.267 | 30 |
6. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:24.816 | 1.217 | 18 |
7. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Honda | 1:24.832 | 1.233 | 30 |
8. | Pierre Gasly | francia | Red Bull-Honda | 1:24.932 | 1.333 | 23 |
9. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:24.934 | 1.335 | 24 |
10. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1:25.015 | 1.416 | 11 |
11. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:25.166 | 1.567 | 23 |
12. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:25.224 | 1.625 | 18 |
13. | Alexander Albon | thaiföldi | Toro Rosso-Honda | 1:25.230 | 1.631 | 21 |
14. | Carlos Sainz | spanyol | McLaren-Renault | 1:25.285 | 1.686 | 19 |
15. | Lance Stroll | kanadai | Racing Point-Mercedes | 1:25.288 | 1.689 | 26 |
16. | Sergio Pérez | mexikói | Racing Point-Mercedes | 1:25.498 | 1.899 | 21 |
17. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Renault | 1:25.634 | 2.035 | 16 |
18. | Lando Norris | brit | McLaren-Renault | 1:25.966 | 2.367 | 31 |
19. | Robert Kubica | lengyel | Williams-Mercedes | 1:27.914 | 4.315 | 25 |
20. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:28.740 | 5.141 | 25 |
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:22.600 | átlag: 231.123 km/ó | 33 kör |
2. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:22.648 | 0.048 mp h. | 33 |
3. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:23.400 | 0.800 | 33 |
4. | Pierre Gasly | francia | Red Bull-Honda | 1:23.442 | 0.842 | 31 |
5. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:23.473 | 0.873 | 35 |
6. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:23.572 | 0.972 | 40 |
7. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1:23.574 | 0.974 | 37 |
8. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Renault | 1:23.644 | 1.044 | 31 |
9. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:23.754 | 1.154 | 35 |
10. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:23.814 | 1.214 | 37 |
11. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Honda | 1:23.933 | 1.333 | 36 |
12. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:23.988 | 1.388 | 27 |
13. | Lance Stroll | kanadai | Racing Point-Mercedes | 1:24.011 | 1.411 | 38 |
14. | Carlos Sainz | spanyol | McLaren-Renault | 1:24.133 | 1.533 | 26 |
15. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:24.293 | 1.693 | 37 |
16. | Sergio Pérez | mexikói | Racing Point-Mercedes | 1:24.401 | 1.801 | 34 |
17. | Alexander Albon | thaiföldi | Toro Rosso-Honda | 1:24.675 | 2.075 | 40 |
18. | Lando Norris | brit | McLaren-Renault | 1:24.733 | 2.133 | 26 |
19. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:26.453 | 3.853 | 32 |
20. | Robert Kubica | lengyel | Williams-Mercedes | 1:26.655 | 4.055 | 33 |