Az elmúlt hetekben alaposan rájár a rúd a Formula–1 2018-as konstruktőri világbajnoki összesítésében az utolsó, 10. helyen záró Williamsre, ráadásul nem úgy tűnik, hogy a helyzet az idei év során is sokat változna: a február végén, március elején rendezett kétszer négy napos tesztre nem készült el az új autó.
Ezen túlmenően a rajtig még át is kell tervezni, mert több ponton is szabálytalannak bizonyult: visszapillantó tükre használhatatlan, és elsősorban aerodinamikai célokat szolgál, s az első felfüggesztésnek is vannak olyan elemei, amelyek kizárólag az autó aerodinamika tulajdonságait javítsák, márpedig ez szabálytalan.
Az idei konstrukció, az FW42-es tervezésért felelős Paddy Lowe a múlt hét végén még úgy nyilatkozott, nem hinné, hogy a fenti problémáknak hatása lenne az állására, különben sem lenne túl bölcs döntés a vezetőség részéről, ha fejetlen kapkodásba kezdve kirugdosnának embereket.
Nos, a jelek szerint a vezetőség viszont úgy gondolja, változtatni kell. A brit autosport.com úgy értesült, a hat különböző világbajnoki konstrukció megtervezésében közreműködő mérnököt meghatározatlan időre fizetés nélküli szabadságra küldték – amit a csapat névtelenségbe burkolózó informátora meg is erősített. Azt ugyanakkor nem árulta el, hogy mi lesz a szakember sorsa.