ÁPRILIS 12., PÉNTEK | |||
1. szabadedzés: 1. Vettel 1:33.911 | |||
2. szabadedzés: 1. Bottas 1:33.330 | |||
ÁPRILIS 13., SZOMBAT | |||
3. szabadedzés: 5.00–6.00 | |||
Időmérő: 8.00–9.00 | |||
ÁPRILIS 14., VASÁRNAP | |||
Futam: 8.10–10.10 | |||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||
Április 28., 14.10 | Azeri Nagydíj, Baki | ||
Május 12. 15.10 | Spanyol Nagydíj, Barcelona | ||
Május 26., 15.10 | Monacói Nagydíj, Monte-Carlo |
Az idei évre az egyik legjelentősebb szabályváltozás az autók első szárnyát érinti, amelyeket a szabályok értelmében a korábbinál szélesebbre tervezhettek a csapatok, ám a szárnyvégi oldalelemnek a teljes egészében takarni kell a vízszintes elemeket – nos, a Mercedes új szárnya ennek a feltételnek nem felel meg.
Az FIA felügyelő bizottsága jelezte, a Mercedes nem kap büntetést az új fejlesztésű elem miatt, ám a hétvége további részében vissza kell térni a korábbi, még szabályosnak minősített szárnyhoz.
A Mercedes egyébként ezzel a fejlesztéssel a levegőt szerette volna elterelni a gumikról, ám az FIA nem találta szabályosnak az elgondolást.
Nem a Mercedes az első, amelyik ingoványos területre téved az első szárnya fejlesztése során: az FIA illetékesei korábban már a Red Bull és a Williams csapatának is jelezték, hogy nem felel meg a légterelőjük az új szabályoknak, s ők ki is cserélték az első szárnyat.
Az idei évben egyébként a csapatok futamról futamra változtatnak az első szárnyak kialakításán, így szinte biztosak lehetünk benne, hogy lesz még szabálytalan kialakítású első légterelőről szóló hírünk a szezon során.