Charles Leclerc egészen a 46. körig magabiztosan vezette a bahreini versenyt, akkor azonban jelezte a csapatrádión a mérnökének, hogy az erőforrás nem működik megfelelően. Azt a választ kapta, hogy az energia-visszanyeréssel van baj, hiszen a Ferrarinál azt hitték, hogy az MGU-H hibásodott meg a 16-os száma autóban.
Nem kis gondról volt szó, mert alig két körrel később Lewis Hamilton el tudott menni Leclerc mellett – amivel átvette a vezetést –, nem sokkal ezután pedig Valtteri Bottas is megelőzte a monacóit, aki így élete első győzelme helyett „csak” az első dobogós helyezésének örülhetett.
A Ferrari vizsgálataiból azóta kiderült, hogy nem a hőenergia visszanyeréséért felelős elem okozta a visszaesést, hanem a belső égésű motor nem működött megfelelően, ugyanis a hat hengerből csak öt üzemelt benne. Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke elárulta, hogy rossz volt a gyújtás a hengerfejnél, és a verseny után visszaküldték a motort Maranellóba, hogy további vizsgálatoknak vessék alá. Binotto szerint azonban nincsnagy baj, ezért vélhetően a kínai hétvége pénteki napján is ez a motor lesz Leclerc autójában.