ÁPRILIS 26., PÉNTEK | |||
1. szabadedzés:1. Leclerc 1:47.497 | |||
2. szabadedzés:1. Leclerc: 1:42.872 | |||
ÁPRILIS 27., SZOMBAT | |||
3. szabadedzés: 1. Leclerc 1:41.604 | |||
Időmérő: 1. Bottas 1:40.495 | |||
ÁPRILIS 28., VASÁRNAP | |||
Futam rajtja:14.10 | |||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||
Május 12. 15.10 | Spanyol Nagydíj, Barcelona | ||
Május 26., 15.10 | Monacói Nagydíj, Monte-Carlo |
Valtteri Bottas a legvégén húzott elő egy 1:40.495-ös köridőt, amivel megszerezte pályafutása nyolcadik, míg első azeri pole pozícióját. A városi pályán megrendezett négy eddigi időmérőn így mindig más pilóta sajátította ki az első rajtkockát, igaz, az élről indulva eddig még nem született győzelem mióta Azeri GP-ként szerepel a helyszín a versenynaptárban.
„Remek érzés az utolsó körrel megszerezni a pole-t. A Ferrari nagyon erős volt végig, igaz, Charles (Leclerc) hibája miatt kiesett a harcból, csapatként nagyon jó munkát végeztünk, főleg egy ilyen nehéz szabadedzés után" – utalt arra, hogy az utolsó gyakorláson az „ezüstnyilak" lemaradása 1.5 másodperc körül mozgott.
„Apró különbségek döntöttek és az utolsó körömön sikerült jól elkapnom a szélárnyékot is" – magyarázta, mi is játszhatott közre a végül 59 ezredes különbségbe, amivel a csapattársa előtt végzett.
„A Ferrari előnye nagy volt az egész hétvégén, Valtteri pedig kivételes munkát végzett – mondta már a második helyen végző Lewis Hamilton. – Ez egy remek eredmény a csapat számára, főleg, hogy fejlesztések nélkül érkeztünk meg Azerbajdzsánba, és a Ferrari, illetve Max Verstappen is gyorsnak tűnt. Szóval nagyon hálás vagyok azért, hogy ilyen körülmények között sikerült megkaparintani az első rajtsort" – foglalta össze a címvédő.
„A versenytempónk pedig közelebb van egymáshoz, mint az az időmérőn tűnt, míg Valtteri mindig gyors itt, szóval keményen kell dolgoznom ezen a hétvégén" – tette még hozzá.
Sebastian Vettel az egész hétvégén kisebb hátrányban volt márkatársához képest, ám miután Leclerc már a kvalifikáció második szakaszában összetörte az autóját, csak a német szállhatott harcba a pole-ért.
„Jó kört futottam, azonban nem volt szélárnyékom, ami időveszteséget jelentett. Örülök, hogy kihoztuk a maximumot, azonban a csapat szempontjából nem vagyok elégedett, hiszen én és Charles is jobb időmérőre számítottunk. Úgy hittük, közelebb lehetünk az elejéhez" – összegezte a 302 ezredes hátrányban a harmadik helyen végző Vettel, akit arról is kérdeztek, mit gondol, mennyi időt lehetett volna nyerni a szélárnyékkal.
„Ez több mindentől függ, legfeljebb fél másodpercet. Azonban ez némi kompromisszummal is jár, hiszen ha a középső szektorban túl közel vagy valakihez, időt is veszthetsz. Én azt mondom, hogy hozzávetőlegesen három tizedet nyerhettem volna és akkor már sokkal szorosabb lett volna a vége" – mondta, majd azt is elárulta megvolt a lehetősége, hogy azt válassza, a forgalomba megy ki, hátha kap szélárnyékot, ám ő inkább másképp határozott.
„A pálya egyrecsak hűlt, az autót pedig egyre nehezebb volt vezetni, ezért úgy döntöttem, inkább megnyomom a kivezető körömet, hogy a gumik megfelelő működési tartományba kerüljenek, mire megkezdem a körömet.Utólag egy kicsit sajnálom, hogy nem próbálkoztam meg a szélárnyékkal, azonban talán ez volt a helyes döntés" – árulta el.
Leclerc bár jó eséllyel pályázhatott volna a pole-ra, a második szakaszban hibázott és a falban végezte – ugyanott, mint a Q1-ben Robert Kubica. A monacói ideje azonban így is elég volt a továbbjutásra és végül Antonio Giovinazzi tíz rajthelyes büntetésének értelmében a kilencedik pozíciót szerezte meg, miközben a közepes keveréken vághat majd neki a futamnak, vagyis alternatív stratégiát futhat vasárnap. Bár jó helyzetbe is hozhatja ez Leclerc-t, a monacói keményen kritizálta a teljesítményét, míg Twitter-oldalán úgy fogalmazott, hogy nincs mentsége, hasztalan volt.
„Megérdemeltem, hogy ez történt. Nagyon csalódott vagyok, de megérdemeltem. Hülye voltam, mint azt a rádión is mondtam. Már lehiggadtam, de még mindig úgy gondolom, hülye vagyok. Ez nem változott. Keményen fogok dolgozni, hogy tanuljak az esetből és erősebben térjek vissza. Remélhetőleg egy nagyon jó versenyem lesz" – tekintett már előre, majd arról is beszélt, mit érhetett volna el a hibája nélkül.
„Nem akarok hülyeségeket beszélni, de az első három szabadedzés és Q1 után úgy tűnt, az első rajtkockát is elcsíphetem, én pedig elvettem magamtól ezt a lehetőséget" – mondta csalódottan.
Erősen kezdett az azeri időmérőn a Red Bull is: Pierre Gasly az első, míg Verstappen a második szakaszban bizonyult a leggyorsabbnak, a holland pedig úgy véli, előrébb is végezhetett volna, mint a negyedik hely.
„A köröm jó volt, azonban elég csalódott vagyok, hogy nem tudtam elkapni egy szélárnyékot sem. Két és fél tizedet vesztettem az utolsó szektorban, Valtteri példája pedig jól mutatja, mit jelent a szélárnyék, hiszen még az első körén nem volt, a másodikon már elkapott egyet. Előrébb is végezhettünk volna, ha a vonattal együtt megyünk ki, azonban ezen már nem lehet változtatni. Én mindent megtettem, meglátjuk, mit tudunk kezdeni a futamon a negyedik helyről."
Pierre Gaslyt eközben utólag kizárták az időmérőről, miután a Red Bulljában a megengedett 100 kg/ó-nál magasabb volt az üzemanyag-átfolyás értéke.
Az Azeri Nagydíj programja vasárnap 14 óra 10 perckor folytatódik a versennyel.
1. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:40.495 | átlag: 215.043 km/ó |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:40.554 | 0.059 mp h. |
3. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:40.797 | 0.302 |
4. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:41.069 | 0.574 |
5. | Sergio Pérez | mexikói | Racing Point-Mercedes | 1:41.593 | 1.098 |
6. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Honda | 1:41.681 | 1.186 |
7. | Lando Norris | brit | McLaren-Renault | 1:41.886 | 1.391 |
8. | Antonio Giovinazzi* | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:42.424 | 1.929 |
9. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:43.068 | 2.573 |
10. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | nem futott mért kört | |
11. | Carlos Sainz | spanyol | McLaren-Renault | 1:42.398 | 1.010 |
12. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Renault | 1:42.477 | 1.089 |
13. | Alexander Albon | thaiföldi | Toro Rosso-Honda | 1:42.494 | 1.106 |
14. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:42.699 | 1.311 |
15. | Pierre Gasly** | francia | Red Bull-Honda | nem futott mért időt | |
16. | Lance Stroll | kanadai | Racing Point-Mercedes | 1:42.630 | 1.295 |
17. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:43.407 | 2.072 |
18. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1:43.427 | 2.092 |
19. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:45.062 | 3.727 |
20. | Robert Kubica | lengyel | Williams-Mercedes | 1:45.455 | 4.120 |
*10 rajthelyes büntetés motorelemcsere miatt *bokszutcai rajt a mérlegelés kihagyása miatt |
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Gasly | 1:41.335 | 1. | Verstappen | 1:41.388 |
2. | Leclerc | 1:41.426 | 2. | Bottas | 1:41.500 |
3. | Hamilton | 1:41.614 | 3. | Hamilton | 1:41.580 |
4. | Verstappen | 1:41.727 | 4. | Pérez | 1:41.870 |
5. | Sainz | 1:41.936 | 5. | Vettel | 1:41.889 |
6. | Bottas | 1:42.026 | 6. | Leclerc | 1:41.995 |
7. | Vettel | 1:42.042 | 7. | Räikkönen | 1:42.082 |
8. | Räikkönen | 1:42.059 | 8. | Norris | 1:42.084 |
9. | Giovinazzi | 1:42.140 | 9. | Kvjat | 1:42.221 |
10. | Albon | 1:42.154 | 10. | Giovinazzi | 1:42.381 |
11. | Pérez | 1:42.249 | 11. | Sainz | 1:42.398 |
12. | Kvjat | 1:42.324 | 12. | Ricciardo | 1:42.477 |
13. | Norris | 1:42.371 | 13. | Albon | 1:42.494 |
14. | Magnussen | 1:42.382 | 14. | Magnussen | 1:42.699 |
15. | Ricciardo | 1:42.486 | 15. | Gasly | nem futott mért időt |
16. | Stroll | 1:42.630 | |||
17. | Grosjean | 1:43.407 | |||
18. | Hülkenberg | 1:43.427 | |||
19. | Russell | 1:45.062 | |||
20. | Kubica | 1:45.455 |