A Mercedes többek között új első szárnnyal készült a Spanyol Nagydíjra, és az első két szabadedzést be is húzta Valtteri Bottas vezérletével. A finn előnye délelőtt még 115 ezred volt a második Sebasitan Vettel előtt, míg délutánra a Mercedes kettőse 3-4 tizedre húzott el a maranellóiaktól.
MÁJUS 10., PÉNTEK | |||
1. szabadedzés: 1. Bottas 1:17.951 | |||
2. szabadedzés: 1. Bottas 1:17.284 | |||
MÁJUS 11., SZOMBAT | |||
3. szabadedzés: 12.00–13.00 | |||
Időmérő: 15.00–16.00 | |||
MÁJUS 12., VASÁRNAP | |||
Futam: 15.10 | |||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||
Május 26., 15.10 | Monacói Nagydíj, Monte-Carlo | ||
Június 9., 20.10 | Kanadai Nagydíj, Montreal | ||
Június 23., 15.10 | Francia Nagydíj, Paul Ricard |
„Mindig érdekes látni, miként működnek az újítások az előzetes várakozásokhoz képest. Az autó nagyon jónak érződött ma, teljesen máshogy viselkedett, mint a téli teszteken, miközben úgy tűnik, a kanyarokban is javultunk" – kezdte az egyéni vb-összetettet vezető finn.
„Az egyensúly is sokkal jobb volt, szóval jó irányba haladtunk a tesztidény óta. Ez összességében jó nap volt, de még csak péntek van és a Ferrari szorosan következik mögöttünk. Kíváncsian várom, mit hoz a holnap" – zárta a gondolatait, miközben Andrew Shovlin az első tréningen tapasztalt olajszivárgásról is beszélt.
„Valtteri autóján olajszivárgást észleltünk, ezért már nem tudtuk megkezdeni az első gyakorlás végén a hosszú etapunkat. Szerencsére nem okozott ez egyéb kárt és a második edzésen gond nélkül pályára tudtunk hajtani. Emellett eléggé sok új elem is felkerült a kocsira, így este még átnézzük az összes adatot, hogy kijelenthessük, minden úgy működik, ahogy azt vártuk."
„Nem titok, hogy nem voltunk túl erősek itt a tesztidény alatt, szóval jó érzés, hogy ma jó tempót mutattunk a rövid és hosszú etapokon is. Valtteri egyelőre elégedettebb az autóval, mint Lewis (Hamilton), azonban még mindig van egy-két része a pályának, ahol nem túl kezes a kocsi" – tette hozzá a szakember.
Ahogy Shovlin is említette, Hamilton hiába dolgozta le délutánra a hátrányát, egész nap úgy tűnt, hogy nem találja a ritmust a Circuit de Catalunyán.
„Ez egy elég érdekes nap volt. Elég szeles is volt és a tapadás sem az igazi. Azonban sikeresen végigmentünk a programunkon és különösebb problémába sem ütköztünk. Az autó pedig elég sokat változott a téli tesztek óta, ám akkor a hűvösebb időben jobb érzés volt vezetni. Nem tudom, gyorsultunk-e azóta, az azonban biztos, hogy most nehezebb minden" – beszélt a W10-es viselkedéséről.
„Összevissza csúszkáltunk ezeken a gumikon, és ha ezt összehasonlítjuk a tesztidény utolsó napjával, amikor meg nagyon jónak érződött... Kisebb üzemanyagszinttel viszont biztosan jobb lesz a helyzet, főleg az időmérőn" – tette hozzá.
A Ferrari érkezett az egyik legnagyobb fejlesztési csomaggal Barcelonába, hiszen az aerodinamikai újítások mellett előrehozta a továbbfejlesztett erőforrás és a Shell-lel kifejlesztett kenőanyag bevetését is.
„A motor egyértelmű előrelépést jelent, azonban még mindig csak péntek van, így nem tudhatjuk, pontosan hol is állunk a többiekhez képest. Az autóra érkező többi újítás viszont kicsit más volt érzésileg, és elég egyértelmű, hogy nem mi voltunk a leggyorsabbak" – magyarázta a német, aki hiába volt sokszor gyorsabb a pálya első két szektorában, az utolsó szakaszon sok időt vesztett a Mercedeshez képest.
„Ez nem az első alkalom, hogy időt vesztünk az ilyesféle kanyarokban. Ha egyszerű lenne, akkor megoldottuk volna már ezt a problémát, azonban folyamatosan keményen dolgozunk, hogy egyáltalán megértsük, miért vesztünk néha több, néha pedig kevesebb időt az ilyen kanyarokban" – emelte ki, és a problémáról csapattársa, Charles Leclerc is szót ejtett.
„Egyértelműen ott vesztjük a legtöbb időt, így arra kell a leginkább fókuszálnunk, miként javulhatunk az utolsó szektorban. Igyekszünk javítani az autó egyensúlyán és remélhetőleg fejlődünk még az időmérőre."
A Mercedeshez hasonlóan a Red Bull is vesztett némi időt, miután Max Verstappennél is olajszivárgás lépett fel. Az osztrák gárdának ráadásul a két edzés között a motort is ki kellett cserélni a kocsiban, ám a Honda elmondta, eredetileg is cseréltek volna, igaz, csak szombatra.
„A motorcsere miatt némileg hátrányba kerültünk, és ez a második edzésen is érződött, hiszen egyáltalán nem tartottunk ott a beállítások terén, ahol szerettünk volna. Viszont elég adatot gyűjtöttünk ahhoz, hogy holnapra előrelépjünk" – osztotta meg a holland.
„A két tréningen többnyire a fejlesztéseket próbáltuk megérteni, és ez szerintem sikerült is. Jó érzéseim vannak az újításokkal kapcsolatban, jól működnek, mint ahogyan a gumik is. A hosszú etapokon rendben volt a tempónk, viszont némi időt még találnunk kell. Erre pedig egy egész éjszakánk lesz."
A Spanyol Nagydíj programja szombaton 12 órakor folytatódik a harmadik szabadedzéssel.
1. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:17.951 | átlag: 214.981 km/ó | 19 kör |
2. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:18.066 | 0.115 mp h. | 20 |
3. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:18.172 | 0.221 | 20 |
4. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:18.575 | 0.624 | 22 |
5. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:18.943 | 0.992 | 25 |
6. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | McLaren-Renault | 1:19.155 | 1.204 | 31 |
7. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:19.180 | 1.229 | 27 |
8. | Pierre Gasly | francia | Red Bull-Honda | 1:19.285 | 1.334 | 30 |
9. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Honda | 1:19.364 | 1.413 | 34 |
10. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1:19.450 | 1.499 | 25 |
11. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Renault | 1:19.511 | 1.560 | 24 |
12. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:19.844 | 1.893 | 14 |
13. | Lance Stroll | kanadai | Racing Point-Mercedes | 1:19.855 | 1.904 | 28 |
14. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:20.021 | 2.070 | 28 |
15. | Alexander Albon | thaiföldi | Toro Rosso-Honda | 1:20.030 | 2.079 | 25 |
16. | Lando Norris | brit | McLaren-Renault | 1:20.066 | 2.115 | 33 |
17. | Sergio Pérez | mexikói | Racing Point-Mercedes | 1:20.459 | 2.508 | 26 |
18. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:20.591 | 2.640 | 22 |
19. | Robert Kubica | lengyel | Williams-Mercedes | 1:20.889 | 2.938 | 27 |
20. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:20.990 | 3.039 | 23 |
1. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:17.284 | átlag: 216.836 km/ó | 35 kör |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:17.333 | 0.049 mp h. | 35 |
3. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:17.585 | 0.301 | 42 |
4. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:17.673 | 0.389 | 41 |
5. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:18.035 | 0.751 | 30 |
6. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:18.153 | 0.869 | 42 |
7. | Pierre Gasly | francia | Red Bull-Honda | 1:18.238 | 0.954 | 34 |
8. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:18.355 | 1.071 | 40 |
9. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | McLaren-Renault | 1:18.658 | 1.374 | 45 |
10. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Honda | 1:18.722 | 1.438 | 40 |
11. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:18.727 | 1.443 | 30 |
12. | Alexander Albon | thaiföldi | Toro Rosso-Honda | 1:18.779 | 1.495 | 44 |
13. | Lance Stroll | kanadai | Racing Point-Mercedes | 1:18.839 | 1.555 | 33 |
14. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1:18.861 | 1.577 | 43 |
15. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Renault | 1:18.934 | 1.650 | 40 |
16. | Lando Norris | brit | McLaren-Renault | 1:19.041 | 1.757 | 43 |
17. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:19.427 | 2.143 | 37 |
18. | Sergio Pérez | mexikói | Racing Point-Mercedes | 1:19.448 | 2.164 | 40 |
19. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:20.191 | 2.907 | 38 |
20. | Robert Kubica | lengyel | Williams-Mercedes | 1:20.781 | 3.497 | 23 |