F1: ellentétes érzések a Mercedesnél – Bottas boldog, Hamilton szenved

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2019.05.10. 20:42
null
Bottasnál pénteken nem volt gyorsabb Barcelonában (Fotó: AFP)
Valtteri Bottas végzett az élen a Spanyol Nagydíj mindkét pénteki szabadedzésén, és a finn örül a téli tesztek óta mutatott fejlődésüknek. Márkatársa, Lewis Hamilton ezzel ellentétben úgy érzi, a tesztidény során még jobban kezelhető volt a Mercedes W10-ese, de reméli, az időmérőre javul a helyzet. Hozzá hasonlóan Sebastian Vettel is előrelépést vár, miután a Ferrari leginkább a pálya utolsó harmadában veszít időt a riválisához képest. Max Verstappen eközben a motorcsere miatt kieső idő ellenére is elégedetten nyilatkozott a Red Bull újításairól.

 

A Mercedes többek között új első szárnnyal készült a Spanyol Nagydíjra, és az első két szabadedzést be is húzta Valtteri Bottas vezérletével. A finn előnye délelőtt még 115 ezred volt a második Sebasitan Vettel előtt, míg délutánra a Mercedes kettőse 3-4 tizedre húzott el a maranellóiaktól.

49. SPANYOL NAGYDÍJ
MÁJUS 10., PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Bottas 1:17.951
2. szabadedzés: 1. Bottas 1:17.284
MÁJUS 11., SZOMBAT
3. szabadedzés: 12.00–13.00
Időmérő: 15.00–16.00
MÁJUS 12., VASÁRNAP
Futam: 15.10
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Május 26., 15.10
Monacói Nagydíj, Monte-Carlo

Június 9., 20.10

Kanadai Nagydíj, Montreal
Június 23., 15.10
Francia Nagydíj, Paul Ricard

„Mindig érdekes látni, miként működnek az újítások az előzetes várakozásokhoz képest. Az autó nagyon jónak érződött ma, teljesen máshogy viselkedett, mint a téli teszteken, miközben úgy tűnik, a kanyarokban is javultunk" – kezdte az egyéni vb-összetettet vezető finn.

„Az egyensúly is sokkal jobb volt, szóval jó irányba haladtunk a tesztidény óta. Ez összességében jó nap volt, de még csak péntek van és a Ferrari szorosan következik mögöttünk. Kíváncsian várom, mit hoz a holnap" – zárta a gondolatait, miközben Andrew Shovlin az első tréningen tapasztalt olajszivárgásról is beszélt.

„Valtteri autóján olajszivárgást észleltünk, ezért már nem tudtuk megkezdeni az első gyakorlás végén a hosszú etapunkat. Szerencsére nem okozott ez egyéb kárt és a második edzésen gond nélkül pályára tudtunk hajtani. Emellett eléggé sok új elem is felkerült a kocsira, így este még átnézzük az összes adatot, hogy kijelenthessük, minden úgy működik, ahogy azt vártuk."

„Nem titok, hogy nem voltunk túl erősek itt a tesztidény alatt, szóval jó érzés, hogy ma jó tempót mutattunk a rövid és hosszú etapokon is. Valtteri egyelőre elégedettebb az autóval, mint Lewis (Hamilton), azonban még mindig van egy-két része a pályának, ahol nem túl kezes a kocsi" – tette hozzá a szakember.

Ahogy Shovlin is említette, Hamilton hiába dolgozta le délutánra a hátrányát, egész nap úgy tűnt, hogy nem találja a ritmust a Circuit de Catalunyán.

„Ez egy elég érdekes nap volt. Elég szeles is volt és a tapadás sem az igazi. Azonban sikeresen végigmentünk a programunkon és különösebb problémába sem ütköztünk. Az autó pedig elég sokat változott a téli tesztek óta, ám akkor a hűvösebb időben jobb érzés volt vezetni. Nem tudom, gyorsultunk-e azóta, az azonban biztos, hogy most nehezebb minden" – beszélt a W10-es viselkedéséről.

„Összevissza csúszkáltunk ezeken a gumikon, és ha ezt összehasonlítjuk a tesztidény utolsó napjával, amikor meg nagyon jónak érződött... Kisebb üzemanyagszinttel viszont biztosan jobb lesz a helyzet, főleg az időmérőn" – tette hozzá.

A Ferrari érkezett az egyik legnagyobb fejlesztési csomaggal Barcelonába, hiszen az aerodinamikai újítások mellett előrehozta a továbbfejlesztett erőforrás és a Shell-lel kifejlesztett kenőanyag bevetését is.

„A motor egyértelmű előrelépést jelent, azonban még mindig csak péntek van, így nem tudhatjuk, pontosan hol is állunk a többiekhez képest. Az autóra érkező többi újítás viszont kicsit más volt érzésileg, és elég egyértelmű, hogy nem mi voltunk a leggyorsabbak" – magyarázta a német, aki hiába volt sokszor gyorsabb a pálya első két szektorában, az utolsó szakaszon sok időt vesztett a Mercedeshez képest.

„Ez nem az első alkalom, hogy időt vesztünk az ilyesféle kanyarokban. Ha egyszerű lenne, akkor megoldottuk volna már ezt a problémát, azonban folyamatosan keményen dolgozunk, hogy egyáltalán megértsük, miért vesztünk néha több, néha pedig kevesebb időt az ilyen kanyarokban" – emelte ki, és a problémáról csapattársa, Charles Leclerc is szót ejtett.

„Egyértelműen ott vesztjük a legtöbb időt, így arra kell a leginkább fókuszálnunk, miként javulhatunk az utolsó szektorban. Igyekszünk javítani az autó egyensúlyán és remélhetőleg fejlődünk még az időmérőre."

A Mercedeshez hasonlóan a Red Bull is vesztett némi időt, miután Max Verstappennél is olajszivárgás lépett fel. Az osztrák gárdának ráadásul a két edzés között a motort is ki kellett cserélni a kocsiban, ám a Honda elmondta, eredetileg is cseréltek volna, igaz, csak szombatra.

„A motorcsere miatt némileg hátrányba kerültünk, és ez a második edzésen is érződött, hiszen egyáltalán nem tartottunk ott a beállítások terén, ahol szerettünk volna. Viszont elég adatot gyűjtöttünk ahhoz, hogy holnapra előrelépjünk" – osztotta meg a holland.

„A két tréningen többnyire a fejlesztéseket próbáltuk megérteni, és ez szerintem sikerült is. Jó érzéseim vannak az újításokkal kapcsolatban, jól működnek, mint ahogyan a gumik is. A hosszú etapokon rendben volt a tempónk, viszont némi időt még találnunk kell. Erre pedig egy egész éjszakánk lesz."

A Spanyol Nagydíj programja szombaton 12 órakor folytatódik a harmadik szabadedzéssel.

SPANYOL NAGYDÍJ, AZ 1. SZABADEDZÉS VÉGEREDMÉNYE
1. Valtteri Bottas finn Mercedes 1:17.951 átlag: 214.981 km/ó 19 kör
2. Sebastian Vettel német Ferrari 1:18.066 0.115 mp h. 20
3. Charles Leclerc monacói Ferrari 1:18.172 0.221 20
4. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:18.575 0.624 22
5. Romain Grosjean francia Haas-Ferrari 1:18.943 0.992 25
6. Carlos Sainz Jr. spanyol McLaren-Renault 1:19.155 1.204 31
7. Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 1:19.180 1.229 27
8. Pierre Gasly francia Red Bull-Honda 1:19.285 1.334 30
9. Danyiil Kvjat orosz Toro Rosso-Honda 1:19.364 1.413 34
10. Nico Hülkenberg német Renault 1:19.450 1.499 25
11. Daniel Ricciardo ausztrál Renault 1:19.511 1.560 24
12. Max Verstappen holland Red Bull-Honda 1:19.844 1.893 14
13. Lance Stroll kanadai Racing Point-Mercedes 1:19.855 1.904 28
14. Antonio Giovinazzi olasz Alfa Romeo-Ferrari 1:20.021 2.070 28
15. Alexander Albon thaiföldi Toro Rosso-Honda 1:20.030 2.079 25
16. Lando Norris brit McLaren-Renault 1:20.066 2.115 33
17. Sergio Pérez mexikói Racing Point-Mercedes 1:20.459 2.508 26
18. Kimi Räikkönen finn Alfa Romeo-Ferrari 1:20.591 2.640 22
19. Robert Kubica lengyel Williams-Mercedes 1:20.889 2.938 27
20. George Russell brit Williams-Mercedes 1:20.990 3.039 23
SPANYOL NAGYDÍJ, A 2. SZABADEDZÉS VÉGEREDMÉNYE
1. Valtteri Bottas finn Mercedes 1:17.284 átlag: 216.836 km/ó 35 kör
2. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:17.333 0.049 mp h. 35
3. Charles Leclerc monacói Ferrari 1:17.585 0.301 42
4. Sebastian Vettel német Ferrari 1:17.673 0.389 41
5. Max Verstappen holland Red Bull-Honda 1:18.035 0.751 30
6. Romain Grosjean francia Haas-Ferrari 1:18.153 0.869 42
7. Pierre Gasly francia Red Bull-Honda 1:18.238 0.954 34
8. Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 1:18.355 1.071 40
9. Carlos Sainz Jr. spanyol McLaren-Renault 1:18.658 1.374 45
10. Danyiil Kvjat orosz Toro Rosso-Honda 1:18.722 1.438 40
11. Kimi Räikkönen finn Alfa Romeo-Ferrari 1:18.727 1.443 30
12. Alexander Albon thaiföldi Toro Rosso-Honda 1:18.779 1.495 44
13. Lance Stroll kanadai Racing Point-Mercedes 1:18.839 1.555 33
14. Nico Hülkenberg német Renault 1:18.861 1.577 43
15. Daniel Ricciardo ausztrál Renault 1:18.934 1.650 40
16. Lando Norris brit McLaren-Renault 1:19.041 1.757 43
17. Antonio Giovinazzi olasz Alfa Romeo-Ferrari 1:19.427 2.143 37
18. Sergio Pérez mexikói Racing Point-Mercedes 1:19.448 2.164 40
19. George Russell brit Williams-Mercedes 1:20.191 2.907 38
20. Robert Kubica lengyel Williams-Mercedes 1:20.781 3.497 23
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik