Zsinórban a harmadik pole pozícióját szerezte meg idén Valtteri Bottas, ráadásul nem kevéssel, egész pontosan 0.634 másodperccel volt gyorsabb a második helyen végző csapattársánál. Azon viszont meglepődött, hogy a Mercedesek ennyivel jobban mennek a Ferrarinál, és elárulta, hogy min múlhat nagyon sok vasárnap.
„Azt kell mondanom, azt vártuk, a Ferrari közelebb lesz hozzánk – mondta Bottas. – Az alapján, ami a téli teszteken történt, úgy tűnt, hogy ez az a pálya, ami igazán fekszik az autójuknak. De a tegnapi edzések után láttuk, hogy jó formában vagyunk, illetve jó munkát végeztünk csapatként, és az irány is megfelelő volt, amerre elvittük az autót. A rajt mindenképp fontos lesz. Hosszú út vezet az egyes kanyarig, szóval az, hogy miként teljesítek a startnál, rendkívül lényeges lesz. Van egy kis húzóhatás a hátul autózóknál, és mivel ez olyan pálya, ahol nehéz előzni, a rajt és az egyes kanyar meghatározó. Ez így normális, és már várom a csatát.”
Egész hétvégén Bottas teljesített kiegyensúlyozottabban a Mercedesnél, Lewis Hamilton az időmérőn sem igazán tudta felvenni a versenyt csapattársa ellen. A Q3-ban ráadásul elmondása szerint a technika is hátráltatta, ami miatt a tervezettnél hamarabb kellett elhagynia a garázst, ez pedig szintén hozzájárult a lemaradásához.
MÁJUS 10., PÉNTEK | |||
1. szabadedzés:1. Bottas 1:17.951 | |||
2. szabadedzés:1. Bottas 1:17.284 | |||
MÁJUS 11., SZOMBAT | |||
3. szabadedzés:1. Hamilton 1:16.568 | |||
Időmérő:1. Bottas 1:15.406 | |||
MÁJUS 12., VASÁRNAP | |||
Futam:15.10 | |||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||
Május 26., 15.10 | Monacói Nagydíj, Monte-Carlo | ||
Június 9., 20.10 | Kanadai Nagydíj, Montreal | ||
Június 23., 15.10 | Francia Nagydíj, Paul Ricard |
„Az utolsó köreim a Q3-ban nem voltak elég jók, és kissé hamar kellett kimennem az alacsony töltöttség miatt – emlékezett vissza Hamilton. – Mindenki előtt, elsőként hajtottam ki, és végül nem sikerült elég jó munkát végeznem. Rendben volt, de lehetett volna jobb is. Valtteri ezzel szemben fantasztikusan teljesített. Végül is örülök, és büszke vagyok a csapatra, azok a fejlesztések, amiket el tudtunk hozni erre a hétvégére, hozzájárultak a Ferrarival szembeni előnyhöz.”
Az elmúlt három szezonból az ideiben fordul elő először, hogy Bottas keményen fel tudja venni a harcot Hamiltonnal, ez pedig kivált némi aggodalmat a Mercedes csapatfőnökénél. Toto Wolff nem szeretné, ha megtörténne ugyanaz, mint 2016-ban, amikor Hamilton még Nico Rosberggel vívott olyan kiélezett csatát a világbajnoki címért, ami nem kevés feszültséget szült az istállón belül.
„Kissé ideges vagyok, de szerintem ez a megfelelő lelkiállapot. Nem akarunk visszatérni a 2016-os eseményekhez, ezek a srácok mások, szóval magabiztos vagyok. Azonban később beszélnünk kell velük erről” – árulta el az osztrák szakember.
Közel kilenc tizedmásodperccel kapott ki Sebastian Vettel Valtteri Bottastól. A Ferrari versenyzőjének elmondása szerint hiába próbálkoztak sokat tegnap, már a hétvége előtt tudták, hogy hátrányban lehetnek a Mercedeshez képest. Az időmérő után Vettel elárulta, hogy hol veszítik a legtöbb időt.
„Sok mindent kipróbáltunk tegnap, és még ma is, végül kihoztuk a lehető legtöbbet az autóból, ami viszont nem volt elég – ismerte el a német. – Természetesen nem vagyunk elégedettek, viszont a hozzáállásunknak nagyon örülök. Megragadtuk a lehetőséget, és mertünk kipróbálni valamit, ami végül kifizetődik. Talán nem ma, de remélhetőleg segíteni fog holnap a tempót illetően. Mikor idejöttünk, számítottunk a hátrányunkra a Mercedesszel szemben, ám emellett sok időt veszítettünk az utolsó szektorban is. Nyilvánvaló, hogy az egyenesekben gyorsabbak vagyunk, de az utolsó szektorban nincs egyenes, szóval szenvedünk egy kicsit, hogy ott összehozzuk a dolgokat.”
A saját maga helyzetét nehezítette meg Charles Leclerc, aki az időmérő második szakaszában ráhajtott egy rázókőre, autója pedig kissé megsérült. Bár továbbjutott, a Q3 elejét ki kellett hagynia – végül az ötödik pozícióba kvalifikálta magát. A Ferrari versenyzője egyelőre nem érti, hogy mi történt pontosan.
„Nem igazán vagyok boldog, másrészről viszont nem értem, hogy a Q2-ben hogyan veszítettem el ennyire az irányítást az autó felett a rázókövön. Erre nem számítottam, és alulkormányzottságtól szenvedtem, de egyben tartottam a dolgokat, és úgy gondoltam, hogy minden rendben lesz. Sajnos sok elem leszakadt az autóról, ami miatt újra ki kellett állnunk. Akárhogy is nézzük, lassabbak voltunk ma a Mercedesnél, és végső soron erről van szó” – vélekedik Leclerc.
Sikerült beférkőznie a két Ferrari-pilóta közé Max Verstappennek, aki így a negyedik pozícióból kezdheti meg a vasárnapi versenyt. Ennek ellenére a holland közel sem elégedett, ami főleg amiatt van, hogy a Red Bull a legtöbb csapathoz hasonlóan jelentős fejlesztésekkel érkezett Spanyolországba, és az újításoktól Verstappen sokkal többet várt.
„Azt hiszik, hogy elégedett lehetek? Az nem én lennék – nyilatkozta a médiának a kvalifikáció után. – Fejlesztésekkel érkeztünk ide, és előrébb szerettünk volna lenni. Viszont nem ez a helyzet, és ennek nem örülök. Sokszor végeztem már a negyedik helyen, és az alig nevezhető pozitívnak, hogy sikerült az egyik Ferrari elé kerülnünk az időmérőn. Összességében nem vagyok elégedett. A Mercedes túl gyors, a Ferrarinál ez függ bizonyos dolgoktól. Csapatként értelemszerűen az élen akarunk végezni, de ott most a Mercedes van. Reális esélyünk van arra, hogy harcba szálljunk a Ferrarival, szóval erre látok lehetőséget.”
1. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:15.406 | átlag: 222.236 km/ó |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:16.040 | 0.634 mp h. |
3. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:16.272 | 0.866 |
4. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:16.357 | 0.951 |
5. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:16.588 | 1.182 |
6. | Pierre Gasly | francia | Red Bull-Honda | 1:16.708 | 1.302 |
7. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:16.911 | 1.505 |
8. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:16.922 | 1.516 |
9. | Daniil Kvyat | orosz | Toro Rosso-Honda | 1:17.573 | 2.167 |
10. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Renault | 1:18.106 | 2.700 |
11. | Lando Norris | brit | McLaren-Renault | 1:17.338 | 1.414 |
12. | Alexander Albon | thaiföldi | Toro Rosso-Honda | 1:17.445 | 1.521 |
13. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | McLaren-Renault | 1:17.599 | 1.675 |
14. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:17.788 | 1.864 |
15. | Sergio Pérez | mexikói | Racing Point-Mercedes | 1:17.886 | 1.962 |
16. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1:18.404 | 1.425 |
17. | Lance Stroll | kanadai | Racing Point-Mercedes | 1:18.471 | 1.492 |
18. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:18.664 | 1.685 |
19. | George Russell* | brit | Williams-Mercedes | 1:19.072 | 2.093 |
20. | Robert Kubica | lengyel | Williams-Mercedes | 1:20.254 | 3.275 |
* 5 rajthelyes büntetés a sebességváltó cseréje miatt |
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Bottas | 1:16.979 | 1. | Bottas | 1:15.924 |
2. | Verstappen | 1:17.244 | 2. | Hamilton | 1:16.038 |
3. | Hamilton | 1:17.292 | 3. | Vettel | 1:16.667 |
4. | Leclerc | 1:17.388 | 4. | Leclerc | 1:16.714 |
5. | Vettel | 1:17.425 | 5. | Verstappen | 1:16.726 |
6. | Norris | 1:17.611 | 6. | Gasly | 1:16.932 |
7. | Magnussen | 1:17.669 | 7. | Grosjean | 1:17.066 |
8. | Sainz | 1:17.760 | 8. | Kvjat | 1:17.243 |
9. | Albon | 1:17.796 | 9. | Magnussen | 1:17.272 |
10. | Gasly | 1:17.862 | 10. | Ricciardo | 1:17.299 |
11. | Kvjat | 1:17.914 | 11. | Norris | 1:17.338 |
12. | Grosjean | 1:18.042 | 12. | Albon | 1:17.445 |
13. | Räikkönen | 1:18.132 | 13. | Sainz | 1:17.599 |
14. | Pérez | 1:18.286 | 14. | Räikkönen | 1:17.788 |
15. | Ricciardo | 1:18.385 | 15. | Pérez | 1:17.886 |
16. | Hülkenberg | 1:18.404 | |||
17. | Stroll | 1:18.471 | |||
18. | Giovinazzi | 1:18.664 | |||
19. | Russell | 1:19.072 | |||
20. | Kubica | 1:20.254 |