Robert Kubica nagy reményekkel tért vissza a Formula–1 mezőnyébe az idény elején, azt követően, hogy 2011 februárjában súlyos ralibalesetet szenvedett, amely után jobb karját kis híján amputálni kellett, és – ugyan az amputációt megúszta – végül maradandó sérüléseket szenvedett sérült végtagján.
Az egyszeres futamgyőztes lengyel a mozgásban erősen korlátozott karja ellenére is kiharcolta, hogy állandó versenyzői ülést kapjon a Williamsnél az idei szezonra, ám a roppant gyenge autójával még csapattársát, az újonc George Russellt sem tudta az eddigi öt futamon egyszer sem megelőzni – sem időmérőn, sem versenyen.
Ráadásul a mezőny a múlt hétvégi Spanyol Nagydíj után a helyszínen maradt, és a hét elején megtartotta Barcelonában az első idényközi tesztet, amelyen a brit istálló kanadai tesztpilótája Nicholas Latifi jobb időt autózott, mint Russell és Kubica a a hétvégén.
Mindebből fakadóan máris arról kezdtek pletykálni, hogy a jelenleg az F2-ben vitézkedő ifjú Latifi válthatja hamarosan Kubicát – igaz, a szóbeszéd hitelét alaposan aláássa, hogy kanadai lapértesülések szerint kerül sor a cserére.
A Le Journal de Montréal szerint Kubica szerződésében szerepel, hogy idény közben bármikor kitehetik a csapatból – igaz, arról nem szól a beszámoló, hogy ebben az esetben mi lesz a Kubicának köszönhetően a csapathoz érkező szponzori pénznek. Arról sem esik szó, hogy Latifi mekkora támogatást tudna hozni a Williamsnek – márpedig a mezőny legkisebb költségvetésű alakulatának „minden fillér” támogatásra szüksége van.
„Nyilván az a célom, hogy bekerüljek az F1-be, de jelenleg elsősorban az F2-es idényre koncentrálok, ott kell bizonyítanom, és olyan teljesítményt nyújtanom, hogy ülést kaphassak jövőre, bár nem vagyok biztos benne, hogy 2020-ban ott leszek a mezőnyben. Ugyanakkor az is igaz, hogy akik az elmúlt években megnyerték az F2-es bajnokságot, bekerültek a legjobbak közé” – mondta Latifi, aki az eddig hat F2-es futamból hármat is megnyert, így vezeti a pontversenyt.
A Kubica esetleges távozásáról szóló hírek nemcsak Kanadában, hanem Oroszországban is nagyobb nyilvánosságot kaptak, mégpedig Szergej Szirotkin miatt, akit az előző idény végén éppen a Williams menesztett, s jelenleg a Renault tesztpilótája.
„Gyakran kérdezik, hogy visszatérnék-e a Williamshez Robert helyére. Számomra az a legfontosabb, hogy a világ legjobbjaival mérhessem össze magam, ám jelenleg a Renault alkalmazottja vagyok, ebben a minőségemben a 2021-es autón zajló tesztelési és fejlesztési feladataimra koncentrálok” – fogalmazott diplomatikusan az orosz pilóta.