A Francia Nagydíj tíz év kihagyás után tavaly tért vissza a versenynaptárba, ám már a tavalyi futam is Hamilton könnyed győzelmét hozta – igaz, akkor azért legalább a mezőnyben akadtak izgalmak. Az idei versenyről ezt nem lehetett elmondani, csak az utolsó körökben akciózó Ricciardo vitt némi pezsgést a monoton körözésbe, ám őt két különböző szabálytalanság miatt kétszer is megbüntették utólag.
JÚNIUS 21., PÉNTEK | |||
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:32.738 | |||
2. szabadedzés: 1. Bottas 1:30.937 | |||
JÚNIUS 22., SZOMBAT | |||
3. szabadedzés: 1. Bottas 1:30.159 | |||
Időmérő: 1. Hamilton 1:28.319 | |||
JÚNIUS 23., VASÁRNAP | |||
Futam: 1. Hamilton 2. Bottas 3. Leclerc | |||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||
Június 30., 15.10 | 32. Osztrák Nagydíj | ||
Július 14., 15.10 | 70. Brit Nagydíj | ||
Július 28., 15.10 | 64. Német Nagydíj |
Az ausztrál a büntetések tényétől függetlenül is azon a véleményen volt a versenyt követően, hogy a futamon igen nehéz volt előzni, ám ezen lehetne változtatni.
„Ha előzni akarsz, a nyolcas kanyarnál és a DRS-zónák végénél nagyon mélyet kell fékezni, ami miatt könnyű túlcsúszni az ideális íven és onnantól kezdve esélyed sincs a kanyar bevételére. Ez azt jelenti, hogy a pálya nagyon »egyvonalas« lesz, és ez sem könnyíti meg az előzéseket, ahogy az sem, hogy sok a közepesen gyors, hosszú kanyar, amelyekben nem lehet az előttünk lévőt követni a turbulencia miatt, vagy ha ott maradsz mögötte, úgy jársz, ahogy én is jártam az első néhány körben: kinyírom a gumijaim” – idézte Ricciardót a motorsport.com, aki azonban előrukkolt egy megoldási javaslattal is.
„Ezen a pályán rengeteg vonalvezetést lehet kialakítani, meglehet, hogy a szervezőknek érdemes lenne átgondolni, hogy esetleg változtatnak, és talán akkor izgalmasabb lehet a futam, és több előzést is lehet látni” – állt elő javaslatával Ricciardo.
Némi igaza egyébként lehet a Renault pilótájának, mivel a pályán tényleg bőven van lehetőség a változtatásra: összesen 167 különböző vonalvezetést lehet kialakítani, persze ezek mindegyike nem feltétlenül felelne meg a Formula–1-es követelményeknek.