F1: Változtassák meg a vonalvezetést! – Daniel Ricciardo

Vágólapra másolva!
2019.06.26. 13:06
null
Talán épp a turbulenciáról magyaráz Ricciardo (Fotó: AFP)
Az elmúlt hétvégén rendezték a Formula–1-es Francia Nagydíjat a Paul Ricard versenypályán Le Castellet mellett, s a Lewis Hamilton újabb győzelmét hozó futam bátran pályázhat az idény legunalmasabb versenye díjra az év végi díjátadók során. A Renault ausztrál pilótája, Daniel Ricciardo azonban sejti, mi lehet a megoldás, hogy a francia pályán is izgalmasabb futamokat láthassunk a jövőben.

A Francia Nagydíj tíz év kihagyás után tavaly tért vissza a versenynaptárba, ám már a tavalyi futam is Hamilton könnyed győzelmét hozta – igaz, akkor azért legalább a mezőnyben akadtak izgalmak. Az idei versenyről ezt nem lehetett elmondani, csak az utolsó körökben akciózó Ricciardo vitt némi pezsgést a monoton körözésbe, ám őt két különböző szabálytalanság miatt kétszer is megbüntették utólag.

60. FRANCIA NAGYDÍJ
JÚNIUS 21., PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:32.738
2. szabadedzés: 1. Bottas 1:30.937
JÚNIUS 22., SZOMBAT
3. szabadedzés: 1. Bottas 1:30.159
Időmérő: 1. Hamilton 1:28.319
JÚNIUS 23., VASÁRNAP
Futam: 1. Hamilton 2. Bottas 3. Leclerc
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK

Június 30., 15.10

32. Osztrák Nagydíj
Július 14., 15.1070. Brit Nagydíj
Július 28., 15.1064. Német Nagydíj

Az ausztrál a büntetések tényétől függetlenül is azon a véleményen volt a versenyt követően, hogy a futamon igen nehéz volt előzni, ám ezen lehetne változtatni.

„Ha előzni akarsz, a nyolcas kanyarnál és a DRS-zónák végénél nagyon mélyet kell fékezni, ami miatt könnyű túlcsúszni az ideális íven és onnantól kezdve esélyed sincs a kanyar bevételére. Ez azt jelenti, hogy a pálya nagyon »egyvonalas« lesz, és ez sem könnyíti meg az előzéseket, ahogy az sem, hogy sok a közepesen gyors, hosszú kanyar, amelyekben nem lehet az előttünk lévőt követni a turbulencia miatt, vagy ha ott maradsz mögötte, úgy jársz, ahogy én is jártam az első néhány körben: kinyírom a gumijaim” – idézte Ricciardót a motorsport.com, aki azonban előrukkolt egy megoldási javaslattal is.

„Ezen a pályán rengeteg vonalvezetést lehet kialakítani, meglehet, hogy a szervezőknek érdemes lenne átgondolni, hogy esetleg változtatnak, és talán akkor izgalmasabb lehet a futam, és több előzést is lehet látni” – állt elő javaslatával Ricciardo.

Némi igaza egyébként lehet a Renault pilótájának, mivel a pályán tényleg bőven van lehetőség a változtatásra: összesen 167 különböző vonalvezetést lehet kialakítani, persze ezek mindegyike nem feltétlenül felelne meg a Formula–1-es követelményeknek.

Házi feladat olvasóinknak: keressék meg mind a 167 vonalvezetést (Fotó: Wikipedia)
Házi feladat olvasóinknak: keressék meg mind a 167 vonalvezetést (Fotó: Wikipedia)

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik