AUGUSZTUS 2., PÉNTEK | |||
1. szabadedzés: 11.00–12.30 | |||
2. szabadedzés: 15.00–16.30 | |||
AUGUSZTUS 3., SZOMBAT | |||
3. szabadedzés: 12.00–13.00 | |||
Időmérő: 15.00–16.00 | |||
AUGUSZTUS 4., VASÁRNAP | |||
Futam: 15.10–17.10 | |||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||
Szeptember 1., 15.10 | 64. Belga Nagydíj | ||
Szeptember 8., 15.10 | 70. Olasz Nagydíj | ||
Szeptember 22., 14.10 | 12. Szingapúri Nagydíj |
A Ferrari nagyon erősen kezdett a múlt hétvégi Német Nagydíjon, ám az időmérőn nem várt problémába ütközött: az első szakaszban Sebastian Vettel, míg az utolsóban Charles Leclerc autója hibásodott meg, amiért előbbi a 20., míg utóbbi a 10. rajtkockát foglalhatta el a verseny rajtjánál. A futam után aztán felemás érzések uralkodtak a maranellóiaknál, hiszen míg a mezőny végéről rajtoló Vettel egészen a 2. pozícióig kapaszkodott fel, addig Leclerc pont nélkül zárt a hibája után.
Ennek ellenére a csapatfőnök, Mattia Binotto optimistán tekint előre, hiszen az SF19-es minden körülmények között jól viselkedett.
„Csak nézzük meg az elmúlt öt versenyt. Úgy vélem, összességében elég jól teljesítettünk, ezért optimistán tekinthetünk előre. Bár még mindig nem szereztük meg az idénybeli első győzelmünket, nem hiszem, hogy túl sokat kell rá várnunk" – jelentette ki, majd részletesebben is kitért a hockenheimi hétvégére.
„Ez egy őrült és kaotikus futam volt, de nagyon örülünk Sebnek, hiszen fontos volt neki, hogy jó hétvégét zárjon hazai pályán. A mezőny végéről rajtolt és lett második, amit elért, lendületet adhat neki. Nagyon boldog volt a dobogón, mi pedig nagyon boldogok voltunk miatta, szóval ez ez eredmény segít neki a következő versenyeken" – magyarázta, és a kvalifikáción tapasztalt gondokról is szót ejtett.
KÖSZÖNJÜK, HOGY SZAVAZOTT!
„Ha azt mondom, megoldottuk az időmérős problémákat, biztosan ugyanígy járunk a következő alkalommal. Igazság szerint egyáltalán nem számítottunk ilyen meghibásodásokra, hiszen korábban ilyen nem fordult elő a tesztpadon vagy éppen az eddigi futamokon. Elég nagy kár volt, hogy pont akkor jöttek elő, amikor erősek voltunk, mivel az autó jó volt a pénteki forróságban, illetve a hűvösebb időben a száraz és a vizes pályán is jól viselkedett. A pozitívum tehát az, hogy a kocsi ilyen erős volt, míg a negatívum, hogy ilyen meghibásodásokba ütköztünk. Ezek kiküszöbölésén dolgozunk kell" – összegezte.
A Ferrari hátránya jelenleg 148 pont a konstruktőri bajnokságban az éllovas Mercedes mögött, míg Vettel a 4. pozíciót foglalja el az egyéni bajnokságban, amikor a Magyar Nagydíj következik. A maranellóiak magabiztosan érkezhetnek a Hungaroringre, hiszen az elmúlt négy évben Vettel révén két alkalommal is győztek a pályán.