Meglehetősen nagy hőségben vette kezdetét az első szabadedzés Hockenheimben, ahol több csapat is fejlesztéseket vetett be. A Mercedes új karosszériát hozott és módosította a hűtőrendszert, a Racing Point egy teljesen megújult autót tesztelt, de újításokat hozott a Williams és a Haas is.
JÚLIUS 26., PÉNTEK | |||
1. szabadedzés: 1. Vettel 1:14.013 | |||
2. szabadedzés: 15.00–16.30 | |||
JÚLIUS 27., SZOMBAT | |||
3. szabadedzés: 12.00–13.00 | |||
Időmérő: 15.00–16.00 | |||
JÚLIUS 28., VASÁRNAP | |||
Futam: 15.10–17.10 | |||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||
Augusztus 4., 15.10 | 34. Magyar Nagydíj | ||
Szeptember 1., 15.10 | 64. Belga Nagydíj | ||
Szeptember 8., 15.10 | 70. Olasz Nagydíj |
Az amerikai gárda emellett tovább folytatta a Silverstone-ban megkezdett munkát is, vagyis Magnussen az új verziójú, míg Grosjean az idénynyitó Ausztrál Nagydíjon pályára guruló Haasszal ment. Igaz, a dán már az első körén kénytelen volt leparkolni autóját a pályán, amiért a piros zászló is lengett. Mint később kiderült, az egyik szenzor jelzett, ezért elővigyázatosságból megállt a versenyző, azonban nem volt komoly a gond, hiszen az újraindítást követően szinte azonnal folytathatta a munkát.
Félidőben a két Mercedes Bottas vezérletével állt az élen, a második Hamilton lemaradása 48 ezred volt. A némileg kifehéredett „ezüstnyilak” mögött Leclerc érkezett, míg Max Verstappen közepesen keveréken következett a negyedik pozícióban. A holland azonban nem volt elégedett a sárga jelzésű Pirellivel, túlmelegedésre panaszkodott, ami egyáltalán nem volt meglepő, hiszen már az edzés kezdetén csaknem 40 fok volt az aszfalt hőmérséklete.
A Red Bull-os mögött Vettel érkezett, a német hátránya már a 7 tizedet is meghaladta, míg Pérez, Kvjat, Hülkenberg és Stroll egészítette ki az első tízes sorát. A Racing Point fejlesztései tehát úgy tűnik, előrelépést hoztak, főleg annak tekintetében, hogy mind a két pilóta közepesen érte el a legjobb idejét.
Az újabb gyors körökre aztán a Mercedes a közepes keverék mellett döntött, és Hamilton több mint 5 tizedet javított is a lágyon futott idejéhez képest. Bottas eközben hibázott az első próbálkozásakor, s később már nem tudott akkorát előrelépni, mint csapattársa.
A Ferrari kettőse viszont kitartott a lágy mellett, először Leclerc, majd nem sokkal később Vettel vette át a vezetést. A német 1:14.013-as idejénél már nem is futott senki jobbat, így Vettel nyitott az élen hazai pályán. Mögötte tehát Leclerc következett bő 2 tizedes hátránnyal, míg a közepesen futó Hamilton harmadikként zárt 302 ezredes lemaradásban.
A negyedik Verstappen lett, míg Bottas az ötödikre szorult vissza. Az élcsapatok versenyzőinek sorát Gasly zárta a hatodik pozícióban.
Az első tízes sorát Sainz, Grosjean, Stroll és Ricciardo egészítette ki, így a Racing Point meglehetősen elégedett lehet a fejlesztésekkel, míg a Haasnál nagy lehet a fejvakarás.
Az utolsó percekre még jutott némi izgalom, Bottas mérte el a féktávot és állt meg nem messze a faltól. A finn azonban probléma nélkül visszatért a garázsba, miután a kavicságyon visszaevickélt a pályára. Ricciardo eközben egy megforgást mutatott be, ám az ausztrál valahogy a nyomvonalon maradt.
Folytatás 15 órakor a második szabadedzéssel.
1. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:14.013 | átlag: 222.479 km/ó | 21 kör |
2. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:14.268 | 0.255 mp h. | 25 |
3. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:14.315 | 0.302 | 32 |
4. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:14.330 | 0.317 | 28 |
5. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:14.660 | 0.647 | 28 |
6. | Pierre Gasly | francia | Red Bull-Honda | 1:14.813 | 0.800 | 23 |
7. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | McLaren-Renault | 1:15.062 | 1.049 | 30 |
8. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:15.074 | 1.061 | 30 |
9. | Lance Stroll | kanadai | Racing Point-Mercedes | 1:15.191 | 1.178 | 26 |
10. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Renault | 1:15.567 | 1.554 | 23 |
11. | Sergio Pérez | mexikói | Racing Point-Mercedes | 1:15.604 | 1.591 | 24 |
12. | Lando Norris | brit | McLaren-Renault | 1:15.616 | 1.603 | 26 |
13. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:15.759 | 1.746 | 27 |
14. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Honda | 1:15.776 | 1.763 | 30 |
15. | Alexander Albon | thaiföldi | Toro Rosso-Honda | 1:15.777 | 1.764 | 24 |
16. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1:15.823 | 1.810 | 23 |
17. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:15.953 | 1.940 | 26 |
18. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:16.382 | 2.369 | 31 |
19. | Robert Kubica | lengyel | Williams-Mercedes | 1:16.559 | 2.546 | 27 |
20. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:17.126 | 3.113 | 23 |