AUGUSZTUS 2., PÉNTEK | |||
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:17.233 | |||
2. szabadedzés: 1. Gasly 1:17.854 | |||
AUGUSZTUS 3., SZOMBAT | |||
3. szabadedzés: 1. Hamilton 1:16.084 | |||
Időmérő: 1. Verstappen 1:14.572 | |||
AUGUSZTUS 4., VASÁRNAP | |||
Futam: 1. Hamilton, 2. Verstappen, 3. Vettel | |||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||
Szeptember 1., 15.10 | 64. Belga Nagydíj | ||
Szeptember 8., 15.10 | 70. Olasz Nagydíj | ||
Szeptember 22., 14.10 | 12. Szingapúri Nagydíj |
A Mercedes versenyzői a 2–3. helyről várhatták a startot, és arra lehetett számítani, a futamon stratégiailag összedolgoznak a pole pozícióból induló Max Verstappen ellen. Ám Valtteri Bottas versenye már az első körben megpecsételődött: először Lewis Hamiltonnal, majd Charles Leclerc-rel is összeért, aminek következében sérült az első szárnya, így korai cserére kényszerült.
Bottas a kiállást követően a mezőny végére esett vissza, végül a 4 pontot érő 8. helyig kapaszkodott fel, míg Hamilton győzelmet aratott a Hungaroringen. A finn így 62 pontos hátránnyal mehetett el a nyári szünetre, miközben Max Verstappen 7 pontra megközelítette az egyéni vb-összetettben, tehát egyre inkább hátrafelé kell néznie.
A rosszul sikerült futam ráadásul nem is jöhetett volna rosszabbkor, főleg az ugyancsak felejthető silvertone-i hétvégét követően, hiszen a Mercedes a soron következő Belga Nagydíjig határoz a finn sorsáról. Nico Rosberg nem mellesleg már tudni véli, Esteban Ocon váltja Bottast az „ezüstnyilaknál", és az is árulkodó, a finn pilóta már B-terven gondolkozik.
„Egy gárdában vagyunk, maximalizálni akarjuk a csapat pontjait, miközben nem szeretnénk elrontani egymás versenyét. Úgy is lehet jól versenyezni, ha az ember nem löki ki a másikat a pályáról, lehet ezt szépen, fair módon, de közben keményen is csinálni. A 3-as kanyarban történtek azonban feszegették a határt, hiszen Lewis nem hagyott elég helyet nekem, így legközelebb, ha hasonló szituációba kerülök, mint előtte a 2-es kanyarban, akkor másképp fogok gondolkodni" – jelentette ki Bottas, aki korábban azt is elmondta, ha mással csatázik, a 2-es kanyarban biztosan nem hagy ennyi helyet.
Az esettel kapcsolatban a csapatfőnök, Toto Wolff is elmondta a véleményét, aki elárulta bár teljesen szabályos volt a brit, csapaton belül náluk nem megengedett az olyan manőver, mint amilyet Verstappen mutatott be Leclerc ellen az Osztrák GP-n.
„Megtárgyaltuk ezt csapaton belül. Még ha a sportfelügyelők megfelelőnek is ítélték a hasonló incidenst Leclerc és Verstappen között Spielbergben, mi nem tartjuk ezt korrektnek. Nálunk helyet kell hagyni, szóval tudjuk, ennek nem így kellett volna történnie" – magyarázta az osztrák.