Hiába kezdett magabiztosan a Ferrari Belgiumban, Sebastian Vettel is tudja, hogy a hétvége eleji jó teljesítményük a múltban sem jelentette sokszor azt, hogy a Ferrari volt az abszolút esélyese az időmérőnek és a versenynek. Emiatt fenntartásokkal kezeli az eddig látottakat.
„Még csak péntek van, és már láttunk ilyet néhányszor más péntekeken. A legfontosabb az, hogy vasárnap legyünk jó formában. Valószínűleg szombat délelőtt is jónak tűnünk, aztán meglátjuk, hogyan alakul a vasárnap délután. Egyelőre nem veszek semmit készpénznek” – vallotta be a négyszeres világbajnok.
Charles Leclerc meggyőzően teljesített az első és a második tréningen is, utóbbin például a leggyorsabb volt az egész mezőnyből. Persze tisztában van azzal, hogy pénteken a Mercedes nem a valós teljesítményét mutatta, és az időmérőn ismét jöhet az úgynevezett „partimód” Lewis Hamiltonéktól.
„Az időmérős tempónk nagyon erős volt, a versenytempó kissé elmaradt, szóval ezen kell javítanunk vasárnapig, de így is jónak tűnünk. A második szektorban nagyon gyors a Mercedes, holnap ráadásul fel is tekerik a motort, emiatt pedig az első és az utolsó szektorban sem lesznek annyira rosszak” – mondta a monacói.
AUGUSZTUS 30., PÉNTEK | |||
1. szabadedzés: 1. Vettel 1:44.574 | |||
2. szabadedzés: 1. Leclerc 1:44.123 | |||
AUGUSZTUS 31., SZOMBAT | |||
3. szabadedzés: 12.00–13.00 | |||
Időmérő: 15.00–16.00 | |||
SZEPTEMBER 1., VASÁRNAP | |||
Futam: 15.10–17.10 | |||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||
Szeptember 8., 15.10 | 70. Olasz Nagydíj | ||
Szeptember 22., 14.10 | 12. Szingapúri Nagydíj | ||
Szeptember 29., 13.10 | 6. Orosz Nagydíj |
Nehéz napon van túl Lewis Hamilton, aki kénytelen volt kihagyni az első szabadedzés jelentős részét különböző technikai problémák miatt, és a délutáni tréningen sem tudott az ötödik helynél előrébb végezni. Az ötszörös világbajnok szerint a helyzetük annál is rosszabb, mint amilyennek elsőre látszik, és csak a pálya egy részén rengeteget veszítenek a Ferrarihoz képest.
„Nem indult jól az első edzés, gondunk volt a gázpedállal, és tempót veszítettünk – emlékezett vissza a Mercedes-pilóta. – Sikerült kissé rendbe tennem a dolgokat néhány kapcsoló átállításával, de amikor ismét kihajtottam, egy másik probléma jött elő, ami kissé megkavarta a dolgokat. Tudtam menni néhány kört a tréning végéig, de azok sem sikerültek éppen lenyűgözően. Módosítottunk a beállításokon is, és a második edzésen már teljesen mással mentem. Ezeket jobbnak éreztem, de vár még ránk munka. Nem tudom megmondani a különbségeket, viszont a Ferrari egyértelműen nagyon gyors, közel egy másodperccel gyorsabb nálunk csak az ötös kanyarba vezető egyenesben.”
Mindkét szabadedzésen csapattársa előtt tudott végezni Valtteri Bottas, de Hamiltonhoz hasonlóan úgy gondolja, nem kis javulásra van szükségük a Ferrari ellen. Csapattársával abban is egyetértenek, hogy főként az egyenesekben kell pluszidőt találniuk a szombati időmérőig.
„Pontosan tudtuk, mikor idejöttünk, hogy a Ferrari nagyon erős lesz, sőt, a Red Bull is, de a Ferrari ma rendkívül gyors volt, és gyakorlatilag legyilkolt minket az egyenesekben – vélekedett Bottas. – Természetesen megpróbálunk mindent kihozni, ami a holnapi teljesítményt illeti. Nagyot kell lépnünk előre, ha csatázni szeretnénk velük. Legalább az első és a második edzés között kicsit közelebb kerültünk hozzájuk, de meglátjuk, mi lesz holnap.”
Alexander Albon először vesz részt versenyhétvégén, amióta „előléptették” a Toro Rossótól a Red Bullhoz. A thaiföldi újonc erősen kezdett Belgiumban – az első szabadedzést a negyedik helyen zárta, és kevesebb mint egy tizedmásodperccel maradt el a csapattársa, Max Verstappen idejétől. Délután már nem ment annyira jó kört, ám ezt tudatosan tette, hiszen erőforráselemek cseréje miatt úgyis csak a rajtrács végéről indulhat a futamon, így inkább vasárnapi tempójára koncentrált.
„Semmi hasonlóság sincs – mondta a korábbi és új autójáról Albon. – Újra kell indítanom az agyam, és a nulláról kell újrakezdenem. Érzem, hogy ez gyors autó, és jó vezetni, csak hozzá kell még szoknom. A délelőtti edzés nagyon jó volt, megtettem az első lépéseket, délután pedig inkább a hosszú etapokra koncentráltunk a büntetés tudatában. Nem annyira foglalkoztunk az egykörös tempóval, inkább a vasárnapra figyeltünk. A csapat nagyon kedves hozzám, szóval igazán otthon érzem magam ezeknek a srácoknak a körében. Nincsenek elvárásaim vagy céljaim, csak jó munkát szeretnék végezni vasárnap.”
Max Verstappen számára sem volt technikai problémáktól mentes a Belga GP pénteki napja, és a második edzés után elárulta, pontosan mi volt a baj. Szerinte a hétvége hátralévő részében közelebb kerülhetnek a Ferrarihoz, de azt nem hiszi, hogy igazán versenybe tudnának szállni Vettellel és Leclerc-rel.
„Az autó nem tűnt annyira rossznak, a második szektorban elég versenyképesek vagyunk – vélekedett a holland pilóta. – Viszont nem tudtam használni egész nap a rendes motorerőmet, kicsit kevesebbel kellett mennem, mint ahogyan péntekenként szoktam. Ez nem ideális ezen a pályán, és azt hiszem, hogy emiatt voltunk kissé jobban lemaradva. Holnap jobb lehet a helyzet, amikor beszereljük az új motort. Nem hiszem, hogy le tudnánk győzni a Ferrarit, viszont közel lehetünk hozzájuk.”
1. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:44.574 | átlag: 241.115 km/ó | 20 kör |
2. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:44.788 | 0.214 mp h. | 20 |
3. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:45.507 | 0.933 | 18 |
4. | Alexander Albon | thaiföldi | Red Bull-Honda | 1:45.584 | 1.010 | 19 |
5. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:45.882 | 1.308 | 25 |
6. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:45.973 | 1.399 | 16 |
7. | Lance Stroll | kanadai | Racing Point-Mercedes | 1:46.198 | 1.624 | 16 |
8. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Renault | 1:46.426 | 1.852 | 23 |
9. | Sergio Pérez | mexikói | Racing Point-Mercedes | 1:46.433 | 1.859 | 22 |
10. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | McLaren-Renault | 1:46.557 | 1.983 | 20 |
11. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1:46.669 | 2.095 | 23 |
12. | Lando Norris | brit | McLaren-Renault | 1:46.670 | 2.096 | 19 |
13. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:47.024 | 2.450 | 20 |
14. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:47.176 | 2.602 | 18 |
15. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:47.333 | 2.759 | 22 |
16. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:47.488 | 2.914 | 21 |
17. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Honda | 1:47.636 | 3.062 | 20 |
18. | Pierre Gasly | francia | Toro Rosso-Honda | 1:47.968 | 3.394 | 26 |
19. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:48.784 | 4.210 | 24 |
20. | Robert Kubica | lengyel | Williams-Mercedes | 1:48.966 | 4.392 | 24 |
1. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:44.123 | átlag: 242.159 km/ó | 28 kör |
2. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:44.753 | 0.630 mp h. | 30 |
3. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:44.969 | 0.846 | 28 |
4. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:45.015 | 0.892 | 26 |
5. | Sergio Pérez | mexikói | Racing Point-Mercedes | 1:45.117 | 0.994 | 25 |
6. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:45.394 | 1.271 | 20 |
7. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:45.708 | 1.585 | 25 |
8. | Lance Stroll | kanadai | Racing Point-Mercedes | 1:45.732 | 1.609 | 21 |
9. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Renault | 1:45.735 | 1.612 | 26 |
10. | Alexander Albon | thaiföldi | Red Bull-Honda | 1:45.771 | 1.648 | 21 |
11. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | McLaren-Renault | 1:45.999 | 1.876 | 28 |
12. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:46.120 | 1.997 | 21 |
13. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1:46.209 | 2.086 | 26 |
14. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Honda | 1:46.214 | 2.091 | 24 |
15. | Lando Norris | brit | McLaren-Renault | 1:46.258 | 2.135 | 29 |
16. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:46.328 | 2.205 | 24 |
17. | Pierre Gasly | francia | Toro Rosso-Honda | 1:46.374 | 2.251 | 28 |
18. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:46.399 | 2.276 | 21 |
19. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:47.887 | 3.764 | 30 |
20. | Robert Kubica | lengyel | Williams-Mercedes | 1:48.331 | 4.208 | 32 |