A hetedik körben a Ferrari német versenyzője ismét a figyelem középpontjába került, ráadásul ezt úgy érte el, hogy majdnem hatalmas balesetet okozott. Az Ascariban keresztbe fordult, és amikor vissza akart térni a pályára, kissé meglökte Lance Strollt, aki szintén megpördült Vettel miatt, és amikor visszatért a pályára, majdnem a gumifalba vezette Pierre Gaslyt.
Az esetért Vettel tíz másodperces stop & go büntetést kapott, de Stroll sem úszta meg büntetés nélkül, miután Gaslynak a sóderágyba kellett kitérnie miatta. Ezért bokszutca-áthajtásos büntetéssel sújtották a sportfelügyelők.
A futam után röviddel Lance Stroll elmondta, nem érti, hogy ő miért kapott enyhébb büntetést, mint Vettel, amikor lényegében ugyanazt a kihágást követte el, mint német kollégája. A verseny másnapján aztán Michael Masi, a Formula–1 versenyigazgatója részletesen megindokolta, miért kapott súlyosabb büntetést a német, mint a kanadai.
„Alapvető különbség a két eset között, hogy Vettelnél két külön szabálysértést vizsgáltunk, míg Strollnál csak egyet. Vettelnél volt először a veszélyes visszatérés, majd vizsgáltuk azt is, hogy ütközést okozott, míg Strollnál csak a pályára való visszatérése miatt vizsgálódtunk, mert nem ütközött Gaslyval.” – idézte Masit a motorsportweek.com.
„Amikor kétségeid vannak, óvatosnak kell lenned a pályára való visszatérésnél, és szükséged lenne a csapatod segítségére is, hiszen ők látják az élő közvetítést, rendelkeznek a valós idejű GPS-adatokkal a többi autó helyzetéről, de a felelősség elsősorban az autóban ülő versenyzőé” – fogalmazott a versenyigazgató.
A célba érés után mindenesetre az látszik az egyik Williams fedélzeti kamerájának felvételén, hogy az egy kör hátrányban, a 13. helyen leintett Vettel hosszasan beszélget az előtte egy hellyel végző Stroll-lal, s testbeszéde alapján határozottan úgy tűnik, mint aki elnézést kér a kanadaitól az okozott kalamajkáért.