SZEPTEMBER 6., PÉNTEK | |||
1. szabadedzés:11.00–12.30 | |||
2. szabadedzés:15.00–16.30 | |||
SZEPTEMBER 7., SZOMBAT | |||
3. szabadedzés: 12.00–13.00 | |||
Időmérő: 15.00–16.00 | |||
SZEPTEMBER 8., VASÁRNAP | |||
Futam: 15.10–17.10 | |||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||
Szeptember 22., 14.10 | 12. Szingapúri Nagydíj | ||
Szeptember 29., 13.10 | 6. Orosz Nagydíj | ||
Október 13., 6.10 | 35. Japán Nagydíj |
A múlt hétvégi F1-es Belga Nagydíj előtt adták ki a 2020-as versenynaptár tervezetét, amely 22 versenyhétvégét foglal magába, vagyis jövőre rekordhosszúságú idény vár a mezőnyre. Ezzel szemben 2003-ban például összesen 16 futamot rendeztek. A négyszeres világbajnok, Sebastian Vettelúgy véli, inkább az lenne a jobb irány az egyre hosszabbodó versenynaptár helyett.
„Versenyzőként én még szerencsének mondhatom magamat, hiszen többet vezethetek. Ám a csapatok, de főleg a szerelők számára ez óriási stressz. Ez egy nagy cirkusz, és nagyon sok mindent már előre össze kell rakni, a srácoknak így minden eddiginél húzósabb lesz a munka. Viszont nem én irányítom a sportágat, és gondolom, minél több versenyt rendeznek, annál több a bevétel is. Ez lehet mögötte" – magyarázta a német, és elmondta, mi lenne szerinte a megfelelő nagydíjszám.
„Személy szerint én visszamennék a tizenhat versenyhez. Ennyi volt gyerekkoromban is, és ez egy jó szám. Nem mellesleg így a versenyzőknek is lenne egy kis szabadságuk, hogy más dolgokat is csinálhassanak" – tette hozzá Vettel.
Egyébként 1973-tól kezdődően egészen a 2000-es évek közepéig többnyire 15–17 versenyhétvégét ölelt fel egy idény, míg a 20 futamos határt 2012-ben érte el először az F1.